اپلیکیشن مایکروسافت OneDrive اخیراً بر روی هر دو سیستم عامل اندروید و iOS آپدیت هایی دریافت کرده است. در آپدیت جدید این اپلیکیشن برای اندروید تغییرات قابل ذکری رخ نداده است اما آپدیت آن برای iOS شامل برطرف کردن برخی باگ ها و اضافه شدن یک ویژگی کاربردی به این اپلیکیشن است.

امکان یادداشت در فایل های ذخیره شده در OneDrive توسط اپلیکیشن iOS Files مجدداً ایجاد شده است

آپدیت جدید OneDrive برای iOS امکان تغییر محتوای فایل های ذخیره شده در سرویس ابری OneDrive از طریق اپلیکیشن iOS Files را فراهم می آورد. همچنین برخی ویژگی های قابلیت VoiceOver در صفحه Plans به روز رسانی شده و برخی باگ های آن برطرف شده اند. به طور دقیق تر باید گفت که نحوه قرارگیری دکمه های مربوط به بخش sign-in در نوار ابزار VoiceOver تغییر کرده که به کاربر در استفاده سریع تر از اپلیکیشن کمک زیادی می کند.

در ادامه برخی ویژگی های جدید اضافه شده به نسخه iOS اپلیکیشن OneDrive را بررسی می کنیم:

  • بار دیگر می توانید محتوای فایل های ذخیره شده بر روی وان درایو را از طریق اپلیکیشن iOS Files تغییر دهید.
  • تا به اینجا وقتی از VoiceOver در صفحه Plans استفاده می کردید، هیچ نشانگری مبنی بر اینکه برخی ویژگی ها به پلن خاصی نیاز دارند دیده نمی شد. این مورد برطرف شده و اکنون VoiceOver پس از اینکه یک ویژگی در پلن خاصی مورد استفاده قرار گرفت، این موضوع را نشان می دهد.
  • هدر اپلیکیشن گاهی اوقات پس از صدور فرمان "Take a photo" به رنگ سفید در می آمد و در این حالت استفاده از دکمه + برای کاربر بسیار سخت می شد. البته اگر از اپلیکیشن در حالت light mode استفاده می کردید هم این مشکل به وجود می آمد. اکنون این مشکل برطرف شده و هدر اپلیکیشن در همه حال به رنگ آبی باقی می ماند. به این ترتیب دکمه + در هر شرایطی برای کاربر قابل مشاهده خواهد بود.
  • دکمه See All در منوی Home فارغ از اینکه کاربر چه زبانی را برای استفاده از اپلیکیشن انتخاب کرده، با زبان انگلیسی به نمایش در می آمد و یکپارچگی صفحه Home اپلیکیشن را بر هم می زد. این مورد هم برطرف شده و اکنون این دکمه در هنگام تغییر زبان کلی اپلیکیشن، با زبان انتخابی کاربر به نمایش در می آید.
  • نحوه قرارگیری دکمه های مربوط به بخش Sign-in در نوار پیمایش VoiceOver به منظور دسترسی راحت تر کاربران آپدیت شده است.
  • برخی تصاویر به صورت دفرمه در فولدرها به نمایش در می آمدند. این مورد نیز برطرف شده است.

همان طور که اشاره شد، آپدیت نسخه اندروید وان درایو شامل تغییراتی نیست و در متن توضیحات آن همان موارد مربوط به آپدیت قبلی (تاریخ 12 مارچ 2021، 22 اسفند 1399) ذکر شده است. اگر قبلاً از این آپدیت استفاده نکرده اید، یک بار دیگر موارد مهم آن را برای شما مرور می کنیم:

«یک تب جدید Home به اپلیکیشن اضافه شده که به شما در دسترسی سریع تر به امکانات اپ کمک زیادی می کند. این تب جدید شامل قابلیت Recent view می شود که امکان دستیابی آسان به فایل هایی را که اخیراً مشاهده کرده اید، فراهم می آورد. همچنین این تب دارای بخش Offline Files است. از این بخش شما می توانید به فایل هایی که پیش از این دانلود کرده اید، بدون اتصال به وای فای، دسترسی داشته باشید».

هر دوی این آپدیت ها هم اکنون بر روی گوگل پلی استور و اپ استور اپل در دسترس هستند.

منبع: windowscentral