شرکت OmniVision آماده است تا سنسور های دوربین گوشی سونی و سامسونگ و دیگر برندها را به یک چالش بزرگ دعوت کند! در همین راستا این شرکت قصد دارد تا یک سنسور تصویربرداری موبایل با قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 8K را معرفی کند. این سنسور که OV50H نام دارد، با رزولوشن 50 مگاپیکسل سازگار است و از محتوای HDR نیز به طور پیش فرض پشتیبانی می کند. همچنین در این سنسور از یک نوع تشخیص فاز چهار مرحله ای (QPD) جدید استفاده شده است که باعث ارتقای عملکرد دوربین در هنگام فوکوس اتوماتیک می شود. از این جهت باید گفت که سنسور OmniVision OV50H در بسیاری از گوشی های پرچم دار که در سال های پیش رو به بازار می آیند، استفاده خواهد شد.

سنسور دوربین OmniVision OV50H 50MP نسل جدید فوکوس اتوماتیک و قابلیت عکاسی در نور کم را به گوشی ها می آورد

امنی ویژن با عرضه سنسور OV50H از جدیدترین دستاوردهای خود در زمینه تکنولوژی QPD رونمایی می کند و برای اولین بار این فناوری ها را به دنیای گوشی های هوشمند می آورد! این فناوری باعث می شود تا تشخیص فاز “2x2” دوربین در هنگام فوکوس اتوماتیک (PDAF) ارتقای چشمگیری پیدا کند. در واقع این فناوری باعث می شود تا سنسور حالت افقی/ عمودی (H/V) اولیه را سریع تر تشخیص دهد و واکنش دقیق تری در هنگام فوکوس خودکار از خود نشان دهد. همچنین در این حالت محدوده پوشش داده شده توسط سنسور در هنگام تشخیص فاز، گسترده تر خواهد بود.

سنسور OV50H از لحاظ حساسیت به نور و تشخیص عمق نیز در حالت H/V ارتقا پیدا کرده است. این سنسور توانایی پیشتیبانی از 50 میلیون پیکسل 1.2 میکرونی و زوم کراپ شده 2 برابری را در فضای محدود 1/1.3 اینچ دارد و از قابلیت ثبت ویدئو با رزولوشن 8K توسط چیپ آنبورد برخوردار است. همچنین این سنسور با بهره بردن از قابلیت تثبیت کننده تصویر الکترونیکی (EIS) ویدئوهایی با کیفیت 4K و نرخ 120 فریم در ثانیه را ثبت می کند و توانایی ضبط ویدئوی 4K HDR با نرخ 60 فریم در ثانیه را نیز دارد.

سنسور دوربین OmniVision OV50H 50MP نسل جدید فوکوس اتوماتیک و قابلیت عکاسی در نور کم را به گوشی ها می آورد

عملکرد سنسور امنی ویژن OV50H در نور کم نیز بی نظیر است! این سنسور در شرایطی که نور محیط پایین باشد به صورت اتوماتیک به رزولوشن 12.5 مگاپیکسل تغییر فاز می دهد. نکته جالب اینجاست که نرخ فریم این سنسور در این شرایط افت پیدا نمی کند و بر روی همان 120 فریم در ثانیه باقی می ماند. امنی ویژن ادعا کرده است که به کار رفتن تکنیک DCG در این سنسور، باعث عملکرد به مراتب بهتر آن نسبت به پرچم داران سامسونگ و سونی می شود. این طور که اعلام شده، سنسور OV50H توانایی ثبت محتوای HDR با نرخ 30 فریم در ثانیه را در محدوده داینامیک تا 100 دسی بل را دارد که یک ویژگی خاص برای آن به شمار می رود.

سنسور دوربین OmniVision OV50H 50MP نسل جدید فوکوس اتوماتیک و قابلیت عکاسی در نور کم را به گوشی ها می آورد

باید به این نکته اشاره کنیم که امنی ویژن برنامه دارد تا سنسور OV50H را در ماه آوریل 2023 عرضه کند. پس برای اینکه شاهد به کار رفتن آن در دوربین گوشی ها باشیم، باید مدت زمان نسبتاً زیادی را منتظر بمانیم!

منبع: notebookcheck