این طور که به نظر می رسد، اپل کم کم دارد از فناوری mini-LED به OLED جذب می شود و قصد دارد برای اولین بار، در iPad Pro 2024 از صفحه نمایش اولد استفاده کند. اما این تنها تغییر صورت گرفته در نسل بعدی آیپد پرو نخواهد بود! بر اساس گزارش های دریافتی، رده بالاترین کانفیگ مدل 2024 این دستگاه به 4 ترابایت حافظه ذخیره سازی مجهز خواهد بود! البته جامعه هدف این نسخه از آیپد پرو چندان گسترده نیست و این دستگاه احتمالاً برای طیف محدودی از افراد کاربرد خواهد داشت.

مشخصات رده بالاترین کانفیگ OLED iPad Pro

در حال حاضر اپل در مدل های 11 و 12.9 اینچی آیپد پرو از 2 ترابایت حافظه ذخیره سازی استفاده کرده است. اکنون این شایعه در فضای آنلاین پیچیده که نسخه OLED از آیپد پرو که سال آینده به بازار می آید، دارای 4 ترابایت حافظه داخلی خواهد بود. بد نیست بدانید که ارتقای حافظه آیپد پرو از 128 گیگابایت به 2 ترابایت در نسل های قبلی باعث افزایش قیمت آن به میزان 1100 دلار شده بود! حالا که اپل می خواهد این میزان حافظه را دو برابر کند، احتمالاً قیمت نسل بعدی آیپد پرو با یک جهش خیره کننده مواجه خواهد شد! اگر پشتیبانی از سیم کارت نیز به این نسخه از آیپد پرو اضافه شود، شاید مجبور شوید آن را با قیمت یک مک بوک پرو تهیه کنید!

مشخصات رده بالاترین کانفیگ OLED iPad Pro

نسخه های مختلف آیپد پرو اولد همانند دستگاه های مک که در اواخر سال 2023 به بازار می آیند، به احتمال زیاد از چیپ M3 قدرت خواهند گرفت. به این ترتیب می توان از قدرت عملکرد عالی و مصرف باتری بهینۀ آن اطمینان کامل داشت. علاوه بر این، نسخه های M2 هم همچنان تولید خواهند شد و گزینه های متعددی در اختیار کاربران خواهد بود. با این حال از آنجایی که آیپد پرو M3 به نمایشگر OLED مجهز است، می تواند انتخاب جذاب تری باشد! توجه داشته باشید که سیستم عامل iPadOS در آیپد پروی 4 ترابایتی محدود خواهد بود، پس اگر صرفاً به فضای ذخیره سازی زیادی نیاز دارید و ویژگی های نرم افزاری برایتان اولویت ندارد، این نسخه برایتان مناسب است.

مشخصات رده بالاترین کانفیگ OLED iPad Pro

غول کوپرتینو نشین دنیای تکنولوژی به تازگی مدل های Final Cut Pro و Logic Pro از سری آیپد پرو را با نسخه های مختلف تراشه M2 عرضه کرده است. هزینه تولید این دستگاه ها و سایر هزینه های جاری اپل، این شائبه را ایجاد کرده است که تولید آیپد پروی 4 ترابایتی فوق العاده محدوده خواهد بود. چرا که احتمالاً این تبلت حافظه رم بالایی نیز خواهد داشت و این موضوع نیز باعث بالاتر رفتن هزینه تولید آن خواهد داشت. کارشناسان معتقدند که این احتمال وجود دارد تا OLED iPad Pro در کنار حافظه داخلی 4 ترابایت، به 24 گیگابایت حافظه رم نیز مجهز باشد. به هر حال تمام این اخبار از شایعات و منابع غیر رسمی به بیرون درز پیدا کرده اند و ممکن است اپل برنامه های دیگری در سر داشته باشد! پس تا اعلام رسمی اپل بهتر است چندان هیجان زده نشوید!

منبع: wccftech