اخیراً به اپلیکیشن Google Photos یک تب جدید با نام Document اضافه شده که به صورت اتوماتیک عکس های دارای متن را شناسایی و دسته بندی می کند. این ویژگی به شما در پیدا کردن عکس های اسناد شما کمک زیادی می کند. اکنون گوگل ویژگی دیگری نیز به این اپلیکیشن اضافه شده که به کاربران اجازه می دهد تا بتوانند عکس ها و ویدئوهای خود را حتی در حالت آفلاین به آن آپلود کنند؛ بدون اینکه نیازی به بک آپ گرفتن از فایل ها داشته باشند.

سرانجام آپلود عکس و ویدئو به اپلیکیشن Google Photos به صورت آفلاین امکان پذیر شده است

مطابق با گزارش های منتشر شده، این ویژگی کاربردی هم اکنون برای کاربرانی که آخرین نسخه اپلیکیشن Google Photos بر روی گوشی اندرویدی شان نصب است، قابل استفاده می باشد. اگر جزء آن دسته از کاربران خوش شانسی باشید که به این ویژگی دسترسی پیدا کرده اند، می توانید عکس و ویدئوهای جدید خود را به آلبوم های موجود در این اپلیکیشن در حالت آفلاین آپلود کنید. به این ترتیب برای کار با اپلیکیشن Google Photos نیازی به کانکت شدن به اینترنت نخواهید داشت.

سرانجام آپلود عکس و ویدئو به اپلیکیشن Google Photos به صورت آفلاین امکان پذیر شده است

تغییراتی که در آلبوم عکس ها و ویدئوهای خود در اپلیکیشن Google Photos به صورت آفلاین ایجاد می کنید، به محض اینکه گوشی تان به اینترنت متصل شود بر روی سرورهای گوگل اعمال می شوند. مشخصاً نحوه آپلود عکس و ویدئو به این اپلیکیشن در حالت آفلاین تفاوتی با حالت آنلاین ندارد. تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که فایل های مورد نظرتان را انتخاب کرده و سپس آنها را به آلبوم دلخواهتان اضافه کنید. اگر آخرین نسخه اپلیکیشن Google Photos بر روی گوشی تان نصب است اما همچنان امکان آپلود آفلاین فیلم و عکس را ندارید، باید چند روز دیگری منتظر بمانید تا گوگل تغییرات لازم را بر روی سرورهای خود ایجاد کند.

با وجود این که سرویس ذخیره سازی ابری Google Photos از ماه ژوئن 2021 (خرداد و تیر 1400) بر روی تمام گوشی های اندرویدی به جز گوشی های پیکسل غیر رایگان خواهد بود، اما به هر حال این ویژگی سبب ارتقای کارایی این اپلیکیشن شده است. اپلیکیشن Google Photos تنها یک اپلیکیشن ساده برای ذخیره سازی عکس و ویدئو نیست، بلکه در آن از تکنولوژی های هوش مصنوعی به منظور دسته بندی عکس ها نیز استفاده شده است. به این ترتیب این اپلیکیشن به صورت اتوماتیک عکس های شما را از یکدیگر تفکیک کرده و عکس های مرتبط با یکدیگر را در یک آلبوم قرار می دهد. این ویژگی در کنار قابلیت آپلود آفلاین عکس و فیلم، باعث شده اند تا Google Photos به یکی از بهترین اپلیکیشن های مدیریت عکس برای گوشی های اندرویدی تبدیل شود. ضمن اینکه از طریق ابزارهای داخلی این اپلیکیشن می توانید عکس های خود را ویرایش کرده و تغییرات جذابی بر روی آنها اعمال کنید! پس Google Photos به منظور ادیت و ویرایش عکس نیز کاربرد دارد.

شما می توانید آخرین نسخه اپلیکیشن Google Photos را از پلی استور دریافت کرده و آن را بر روی گوشی خود نصب کنید.

منبع: androidcentral