مایکروسافت چند هفته پیش از آپدیت های جدید خود برای ابزارهای Snipping Tool و Phone Link در ویندوز 11 رونمایی کرد و اکنون نسخۀ پیش نمایش این به روز رسانی ها برای کاربران Windows Insiders در دسترس قرار گرفته است. آپدیت های جدید مایکروسافت کاربردهای جدیدی را به این دو ابزار، به خصوص Snipping Tool اضافه کرده است. به عنوان مثال این ابزار اکنون از تکنولوژی OCR (تشخیص کاراکتر به صورت اپتیکال) برخوردار است و می تواند همانند یک اسکنر متن موجود در عکس ها و اسکرین شات ها را شناسایی کند.

قابلیت تشخیص متن OCR در ویندوز 11

بله، تکنولوژی OCR به Snipping Tool اجازه می دهد تا پس از ثبت اسکرین شات، متن موجود در آن را تشخیص دهد. به این ترتیب شما می توانید به سادگی این متن را کپی کرده و هر جایی که خواستید، آن را paste نمایید! این قابلیت در سناریوهای متفاوتی کاربرد دارد و امکانات فوق العاده متعدد و متنوعی را در اختیار شما قرار می دهد.

به عنوان مثال ممکن است از متن درج شده بر روی یک عکس خوشتان بیاید و بخواهید آن را در شبکه اجتماعی خود پست کنید. از آنجایی که متن درج شده بر روی عکس کپی نمی شود، مجبورید آن را از نو تایپ کنید. روش دیگر این است که با Snipping Tool از آن عکس یک اسکرین شات بگیرید و سپس با استفاده از OCR متن درج شده بر روی آن را به سادگی در شبکه اجتماعی خود کپی کنید! همچنین ممکن است به اطلاعات درج شده در عکس یک فرم ثبت نامی یا استخدامی نیاز داشته باشید. در این حالت نیز فناوری OCR در Snipping Tool به کمک شما می آید. البته فعلاً این قابلیت از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند و برای متون انگلیسی (و سایر زبان های رایج) کاربرد دارد.

قابلیت تشخیص متن OCR در ویندوز 11

اپلیکیشن Snipping Tool در ویندوز 11 با به روز رسانی کاربردی دیگری نیز مواجه شده است. این ابزار اکنون در هنگام ویرایش اسکرین شات های ثبت شده سریع تر عمل می کند و عکس نهایی را با ظرافت بیشتری به شما ارائه می دهد. این قابلیت به خصوص در زمان هایی که قصد دارید تا بخشی از اطلاعات درج شده بر روی یک عکس را مخفی کنید، کارایی بالایی برایتان پیدا می کند.

اپلیکیشن Phone Link در ویندوز 11 نیز توسط مایکروسافت به روز رسانی شده است. همان طور که می دانید این برنامه برای اتصال گوشی اندرویدی به کامپیوتر ویندوزی کاربرد دارد. اکنون فون لینک قادر است تا در هر زمانی که شما توسط گوشی تان یک عکس جدید ثبت می کنید، از روی کامپیوتر به شما نوتیفیکیشن بدهد و امکان ویرایش آن عکس را برایتان فراهم آورد! به این ترتیب اکنون شما می توانید چند ثانیه پس از اینکه با گوشی تان یک عکس جدید گرفتید، بر روی کامپیوترتان به آن دسترسی داشته باشید و در سریع ترین حالت ممکن تغییرات مورد نظرتان بر روی عکس اعمال کنید!

قابلیت تشخیص متن OCR در ویندوز 11

مجدداً باید خاطر نشان کنیم که به روز رسانی های صورت گرفته بر روی ابزارهای Snipping Tool و Phone Link اکنون در نسخۀ پیش نمایش و برای کاربران Windows Insiders در چنل های Canary و Dev در دسترس قرار گرفته اند. نسخۀ نهایی و عمومی این آپدیت ها ظرف چند هفتۀ آتی برای تمام کاربران ویندوز 11 عرضه خواهد شد.

منبع: windowscentral