شرکت آمریکایی NZXT یکی از شرکت های فعال در زمینه تولید تجهیزات گیمینگ است که محصولات آن به مرور زمان در حال جا افتادن در بازار هستند. این شرکت در تاریخ 27 مارچ 2021 (7 فروردین 1400) از اولین مادربرد مبتنی بر چیپست AMD خود رونمایی کرده است. به طور کلی این شرکت در حال توسعه در زمینه تولید تجهیزات جدید است و تولید مادربرد یکی از بخش های نوپای آن به حساب می آید. با این وجود شرکت NZXT تا به اینجا بیشتر در زمینه تولید مادربردهای قدرت گرفته از چیپست های اینتل فعالیت داشته و اکنون قصد دارد تا برای طرفداران AMD نیز مادربردهای جدیدی روانه بازار کند.

شرکت NZXT اولین مادربرد مبتنی بر چیپست AMD خود را عرضه می کند

مادربرد جدید NZXT با نام N7 B550 عرضه شده است. به طور کلی مادربردهای سری N7 این شرکت را می توان یکی از ایده آل ترین انتخاب ها برای راه اندازی کامپیوترهای رومیزی (PC) دانست. مادربرد N7 B550 با قیمت 229.99 دلار به بازارهای جهانی عرضه شده و کمی گران به نظر می رسد؛ با این وجود این مادربرد از امکانات متعددی بهره می برد که در ادامه به طور اختصار آنها را معرفی خواهیم کرد.

بهره مندی از سیستم برق رسانی 12+2 فازی DrMOS

مادربرد NZXT N7 B550 از سیستم برق رسانی 12+2 فازی DrMOS و شش لایه PCB بهره می برد. برای این مادربرد در مجموع 7 هدر فن 2 آمپری (شامل یک هدر برای پردازنده، یک هدر برای AIO و پنج هدر برای اتصال فن به کیس) در نظر گرفته شده است. همچنین این مادربرد در مجموع به چهار هدر RGB مجهز می باشد. از دیگر ویژگی های مادربرد NZXT N7 B550 باید به مجهز بودن به دو کانکتور M.2 (شامل یک کانکتور PCIe 4.0 و یک کانکتور PCIe/SATA)، سه پورت USB-A 3.2 Gen2، یک پورت USB-C 3.2، چهار پورت USB-A 3.2Gen1 و دو پورت USB-A 2.0 اشاره کرد.

پشتیبانی از سرعت حافظه 4733 مگاهرتز

مادربرد NZXT N7 B550 از متد ذخیره سازی NMVe پشتیبانی می کند و بالاترین سرعت در بوت سیستم عامل و دسترسی به اطلاعات را به ارمغان می آورد. همچنین این مادربرد با امکان اورکلاک حافظه رم سازگار است و با استفاده از آن می توان از طریق قابلیت XMP، به فرکانس حافظه 4733 مگاهرتز دست پیدا کرد.

امکان استفاده از روکش های فلزی دلخواه بر روی مادربرد

اما یکی از مهم ترین ویژگی های مادربرد NZXT N7 B550 مجهز بودن آن به روکش فلزی است که تقریباً تمام سطح آن را دربرگرفته است. نکته قابل توجه در این زمینه این است که شما می توانید از روکش های مختلف و متناسب با نیاز خود بر روی این مادربرد استفاده کنید. پس از اینکه از لحاظ سخت افزاری مادربرد خود را آماده کردید، می توانید از طریق نرم افزار NZXT CAM نحوه نورپردازی آن را مدیریت کنید. این نرم افزار امکان کنترل فن ها و دیگر کامپوننت های متصل به مادربرد را نیز به شما می دهد.

سازگار با پردازنده های Ryzen سری های 3000، 4000 و 5000

در مجموع مادربرد NZXT N7 B550 یکی از مادربردهای کارآمد موجود در بازار است که امکان راه اندازی یک کامپیوتر رومیزی قدرتمند را فراهم می آورد. شما می توانید از پردازنده های Ryzen 3000، Ryzen 4000 و Ryzen 5000 بر روی این مادربرد استفاده کنید. پس اگر از طرفداران پردازنده های ساخت شرکت AMD هستید، مادربرد N7 B550 برند NZXT را مد نظر داشته باشید!

منبع: windowscentral