اگر با نرم افزارهای طراحی سروکار داشته اید حتماً می دانید که این برنامه ها اغلب سنگین هستند و تحت یک سری شرایط ممکن است خیلی کند بر روی سیستم شما اجرا شوند. این موضوع به خصوص برای دانشجویان گرافیک و کسانی که از راه طراحی و تولید محتوا کسب درآمد می کنند، دردسرهای زیادی را ایجاد می کند. به همین دلیل این دسته از کاربران باید لپ تاپ هایی بخرند که از ویژگی های لازم برای اجرای وظایف گرافیکی سنگین برخوردار باشد. اما از کجا بفهمیم یک لپ تاپ برای کارهای گرافیکی مناسب است؟

لپ تاپ های سازگار با NVIDIA Studio

بهترین روش برای اینکه مطمئن شوید یک لپ تاپ توانایی اجرای برنامه های گرافیکی را دارد، سازگار بودن آن لپ تاپ با NVIDIA Studio است. این لپ تاپ ها از سخت افزار قدرتمندی برخوردارند و پلتفرم انویدیا استودیو به آنها کمک می کند تا پردازش های گرافیکی سنگین را با سرعت بالاتری انجام دهند. بنابراین بدون هیچ مشکلی می توانید از این لپ تاپ ها برای کارهای سنگینی مانند ساخت انیمیشن سه بعدی، ادیت ویدئو، برنامه نویسی بازی، معماری، استریم محتوا، طراحی صنعتی، عکاسی، تصویر سازی، طراحی گرافیکی و... استفاده کنید. در ادامه 5 مدل از بهترین لپ تاپ های سازگار با انویدیا استودیو را به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین لپ تاپ های سازگار با انویدیا استودیو با کارت گرافیک های سری RTX 40

در ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که اجرای برنامه های گرافیکی، از بازی های ویدئویی گرفته تا نرم افزارهای طراحی، باعث می شود تا مصرف باتری سیستم بیشتر شود. پس به شما توصیه می کنیم که در هنگام اجرای این برنامه ها حواستان به نزدیک بودن لپتاپ به یک پریز برق باشد!

لپ تاپ Dell XPS 15

لپ تاپ Dell XPS 15

لپ تاپ دل XPS 15 یکی از مدل های قدرتمند بازار است و کارت گرافیک به کار رفته در آن به راحتی از عهده اجرای اپلیکیشن های طراحی و تولید محتوا بر می آید. مزیت دیگر این لپ تاپ صفحه نمایش OLED آن است. اگر یک طراح باشید، قطعاً صفحه نمایش OLED را به یک پنل فول اچ دی ترجیح می دهید! این نمایشگر دقت رنگ و کنتراست به مراتب بهتری را ارائه می دهد و شما را در انجام دادن پروژه هایتان به فرد حرفه ای تری تبدیل می کند! لپ تاپ دل XPS 15 به 1 ترابایت SSD نیز مجهز است و فضایی ایده آل برای ذخیره سازی انواع فایل را در اختیار شما قرار می دهد. اگر کانفیگ های پایه ای این لپ تاپ پاسخگوی کارهای شما نبود، حتی می توانید آن را با کانفیگ حافظۀ 64GB رم + 8TB حافظه SSD تهیه کنید!

کانفیگ پیشنهادی:

Intel Core i9 13900H | RTX 4060 | 16GB RAM | 1TB SSD | OLED display

نقاط قوت: عملکرد قدرتمند، طول عمر باتری عالی، پورت های تاندربولت 4

لپ تاپ لنوو Legion Slim 7i

لپ تاپ لنوو Legion Slim 7i

این دستگاه به عنوان یک «لپ تاپ گیمینگ» راهی بازار شده و آماده است تا انواع برنامه های گرافیکی مدرن و سنگین را برای شما اجرا کند. لپ تاپ لنوو Legion Slim 7i با ارائه یک عملکرد عالی (حتی در هنگام کم بودن شارژ باتری)، یک انتخاب ایده آل برای افراد حرفه ای است. در انتهای این پاراگراف، کانفیگ پیشنهادی خودمان را برای این لپتاپ عنوان کرده ایم. این کانفیگ به راحتی تمام برنامه های گرافیکی و طراحی را اجرا می کند و سرعت عالی آن شما را شگفت زده خواهد کرد. اگر برای فکر می کنید که پروژه های شما به این اندازه رم و حافظه ذخیره سازی نیاز ندارند، می توانید لپ تاپ لنوو Legion Slim 7i را با کانفیگ حافظه پایین تری خریداری کنید تا در هزینه هایتان صرفه جویی شود.

کانفیگ پیشنهادی:

Intel Core i9 13900H | RTX 4070 | 32GB RAM | 1TB SSD

نقاط قوت: عملکرد عالی با شارژ باتری کم، مقرون به صرفه بودن، نامبر پد، وای فای 6E

لپ تاپ ام اس آی MSI Stealth 17

لپ تاپ ام اس آی MSI Stealth 17

اگر چه لپ تاپ MSI Stealth 17 کمی گران قیمت است، اما اگر می خواهید خیالتان بابت قدرت سیستم در هنگام اجرای رده بالاترین نرم افزارهای گرافیکی راحت باشد بهتر است تا به سراغ خرید آن بروید! صفحه نمایش miniLED این لپ تاپ توانایی دستیابی به نرخ نوسازی تصویر 144 هرتز را دارد و در کوتاه ترین زمان سیگنال های تصویری ارسال شده از سیستم را به نمایش می گذارد. علاوه بر این، رزولوشن 4K به همراه دقت رنگ و کنتراست عالی باعث می شود تا حتی جزئیات را نیز با وضوحی چشمگیر بر روی این نمایشگر مشاهده کنید. در مجموع لپ تاپ MSI Stealth 17 برای کسانی که به دنبال وضوح تصویر عالی در کنار قدرت پردازشی ایده آل هستند گزینه مناسبی است. البته طول عمر باتری این مدل چندان چنگی به دل نمی زند!

کانفیگ پیشنهادی:

Intel Core i9 13900H | RTX 4080 | 16GB RAM | 1TB SSD

نقاط قوت: عملکرد بی نظیر، رفرش ریت 144 هرتز، رزولوشن 4K، دقت رنگ فوق العاده، کنتراست چشمگیر

لپ تاپ اچ پی HP Omen Transcend 16

لپ تاپ اچ پی HP Omen Transcend 16

با اینکه دقت رنگِ پنل IPS این لپ تاپ جزء بهترین ها نیست، اما این پنل توانایی دستیابی به نرخ نوسازی 165 هرتز را دارد و به طور کامل از مات شدن تصویر در هنگام جابجایی های سریع جلوگیری می کند. لپ تاپ HP Omen Transcend 16 از قدرت کافی برای اجرای برنامه های گرافیکی برخوردار است و تمام نیازهای افراد حرفه ای را به خوبی برطرف می کند. به لطف یک اسلات M.2 SSD اضافی، شما می توانید در صورت نیاز ظرفیت حافظه داخلی این مدل را ارتقا دهید. علاوه بر این، کیبورد این لپ تاپ دارای نامبر پد است و به شما این امکان را می دهد تا کنترل بهتری بر روی پروژه هایتان داشته باشید.

کانفیگ پیشنهادی:

Intel Core i5 | RTX 4050 | 16GB RAM | 512GB SSD

نقاط قوت: قدرت عملکرد مناسب، پورت های متعدد، اسلات اضافۀ M.2 SSD، نامبر پد

لپ تاپ ایسوس Zenbook Pro 14 Duo OLED

لپ تاپ ایسوس Zenbook Pro 14 Duo OLED

این لپ تاپ منحصر به فرد علاوه بر یک صفحه نمایش استاندارد OLED، یک صفحه نمایش باریک دیگر را نیز در اختیار شما قرار می دهد! این صفحه نمایش باریک با شیب 12 درجه ای در بالای کیبورد قرار گرفته و مالتی تسکینگ را برای شما آسان تر می کند. به این ترتیب شما می توانید چند برنامه را به صورت هم زمان اجرا کرده و هر یک از آنها بر روی یکی از دو صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس Zenbook Pro 14 Duo OLED مشاهده کنید. البته مجهز بودن به دو صفحه نمایش بدون هزینه هم نبوده است و باعث شده تا طول عمر باتری این لپ تاپ کمتر از رقبایش باشد. با این حال نرخ تازه سازی 120 هرتز و دقت رنگ بی نظیر باعث می شوند تا این ضعف را نادیده بگیریم! کارت گرافیک قدرتمند به همراه سازگاری با انویدیا استودیو امکان اجرای هر نرم افزار گرافیکی را به شما می دهد!

کانفیگ پیشنهادی:

Intel Core i9 13900H | RTX 4060 | 32GB RAM | 1TB SSD | OLED display

نقاط قوت: طراحی منحصر به فرد با صفحه نمایش دوم، قدرت عملکرد عالی، محدوده رنگ بی نظیر

منبع: windowscentral