یک جمله معروفی هست با این مضمون که «اگر در خرید محصولات یک شرکت دو دل هستید، ببینید کیف پولتان چه می گوید!». این دقیقاً همان کاری است که در رابطه با کارت گرافیک انویدیا RTX 4070 باید انجام دهید! هنوز شاید دو ماه از عرضه این کارت گرافیک به بازار نمی گذرد، اما میزان استقبال از آن بسیار نا امید کننده بوده است.

انویدیا در ابتدا به گیمرها وعده داده بود که «با کارت گرافیک RTX 4070 می توانید بی نهایت را تجربه کنید» و بر اساس همین شعار، برچسب قیمت بسیار بالایی بر روی این کارت گرافیک زده بود. اکنون به نظر می رسد که قیمت بسیار بالای این مدل کارت گرافیک انویدیا باعث شده است تا گیمرهایی که برای خرید آن دو دل هستند، از انجام این کار مصرف شوند! این موضوع باعث شده تا انویدیا به فکر توقف تولید کارت گرافیک RTX 4070 بیفتد! بله، به همین زودی!

فروش کارت گرافیک RTX 4070 مطابق انتظار پیش نرفته است. آیا انویدیا تولید آن را متوقف می کند؟

این اتفاق در بازار کارت گرافیک بی سابقه است! به خصوص زمانی که بحث بر سر محصولات برند انویدیا باشد! پیش از این محصولات جدید انویدیا در همان روز اولی که به بازار عرضه می شدند به فروش بالایی دست پیدا می کردند و حتی رکوردهای متعددی را در این زمینه جابجا می کردند. اما حالا به نظر می رسد که RTX 4070 به تنهایی دارد تمامی این سابقه درخشان و رکوردهای انویدیا را از بین می برد!

کارت گرافیک انویدیا RTX 4070 در تاریخ 13 آوریل 2023 (برابر با 24 فروردین 1402) به بازار آمده است و هنوز یک مدل جدید محسوب می شود. با این حال در همان روز ابتداییِ عرضه، گیمرها به خرید آن تمایلی از خود نشان ندادند. به عنوان مثال، این کارت گرافیک برای مدت حدوداً 8 ساعت بر روی Best Buy موجود بود و کسی آن را نمی خرید! در مقایسه با کارت گرافیک های قبلی انویدیا، این یک رکورد منفی و عجیب است! حتی همین حالا که چند هفته ای از عرضه RTX 4070 می گذرد، شما می توانید هر نسخه ای از آن را که دوست داشتید به راحتی از هر سایت اینترنتی تهیه کنید! به عبارت دیگر، این کارت گرافیک نه تنها سولد اوت نشده است، بلکه فروش آن فوق العاده پایین بوده است! فقط نسخه Founders Edition از این کارت گرافیک فروش نسبتاً مطلوبی داشته است که آن هم می تواند به محدود بودن عرضه آن به بازار مربوط باشد.

فروش کارت گرافیک RTX 4070 مطابق انتظار پیش نرفته است. آیا انویدیا تولید آن را متوقف می کند؟

خبر توقف تولید کارت گرافیک RTX 4070 از منابع چینی به بیرون درز پیدا کرده است. مطابق با این خبر، انویدیا قصد دارد تا تولید این کارت گرافیک برای یک ماه متوقف کند تا شرکای این شرکت بتوانند نسخه های تولید شدۀ فعلی را به فروش برسانند. پس از آن اگر تقاضا برای این کارت گرافیک مناسب بود، انویدیا تولید آن را مجدداً از سر خواهد گرفت. البته هنوز مشخص نیست که این برنامه فقط در کشور چین اجرا می شود یا انویدیا قصد دارد آن را به صورت جهانی (حتی در آمریکا) به مرحله اجرا درآورد.

فروش کارت گرافیک RTX 4070 مطابق انتظار پیش نرفته است. آیا انویدیا تولید آن را متوقف می کند؟

این خبر واقعاً نا امید کننده است! چرا که اگر چه RTX 4070 قیمت بالایی دارد، اما در حال حاضر مقرون به صرفه ترین کارت گرافیک قدرت گرفته از معماری Ada Lovelace به شمار می آید و هیچ کس چنین سرنوشتی را برای آن متصور نبود. حتی شایعه شده است انویدیا قصد دارد تا به ازای هر یک فروش RTX 4070 در بازار، به شرکای خود 50 دلار پاداش دهد! به هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که چه بر سر کارت گرافیک انویدیا RTX 4070 خواهد آمد!

منبع: extremetech