پس از گذشت تنها یک هفته از عرضه درایور برای کارت گرافیک جدید RTX 4070، انویدیا پکیج نرم افزاری GeForce Game Ready Driver را نیز منتشر کرده است. این پکیج نرم افزاری با نسخه 531.68 عرضه شده است و باعث بهینه سازی اجرای دو بازی پرطرفدار امروزی می شود. همچنین با در دسترس قرار گرفتن این درایور، 5 مانیتور دیگر نیز به لیست مانیتورهای سازگار با فناوری G-Sync اضافه شده اند. در ادامه جزئیات بیشترِ این خبر را با هم بررسی می کنیم.

پکیج درایور انویدیا GeForce Game Ready

درایور GeForce Game Ready در واقع یک پکیج نرم افزاری است و صرفاً برای یک کارت گرافیک خاص منتشر نشده است. این پکیج نرم افزاری، باعث می شود تا کارت گرافیک های رده بالای انویدیا در اجرای بازی ها بهینه تر عمل کنند. همچنین همان طور که اشاره شد، با عرضه این درایور، 5 مانیتور گیمینگ دیگر نیز به قابلیت پشتیبانی از فناوری G-Sync مجهز خواهند شد.

بازی هایی که درایور GeForce Game Ready (نسخه 531.68) باعث اجرای بهینه تر آنها می شوند، شامل عنوان های Dead Island 2 و Star Wars Jedi: Survivor می شوند. همچنین مانیتورهایی که با این درایور از فناوری G-Sync پشتیبانی می کنند شامل موارد زیر می شوند. این مانیتورها از مشخصاتی مانند نرخ نوسازی تصویر متغیر یا VRR (شامل 48، 144، 165 یا 240 هرتز) پشتیبانی می کنند:

•    مانیتور AOC Q27G3Z: پنل 27 اینچ HDR، رزولوشن QHD، نرخ نوسازی بین 48 تا 240 هرتز
•    مانیتور AOC U32G3X: پنل 32 اینچ، رزولوشن 4K، نرخ نوسازی بین 48 تا 144 هرتز
•    مانیتور Dell G2524H: پنل 24.5 اینچ، رزولوشن FHD، نرخ نوسازی بین 48 تا 240 هرتز
•    مانیتور Dell G2724D: پنل 27 اینچ HDR، رزولوشن QHD، نرخ نوسازی بین 48 تا 165 هرتز
•    مانیتور Dell AW2724DM: پنل 27 اینچ HDR، رزولوشن QHD، نرخ نوسازی بین 48 تا 165 هرتز

پکیج درایور انویدیا GeForce Game Ready

در هر 5 مانیتور بالا از پنل IPS استفاده شده است. این مانیتورها اکنون از فناوری G-Sync Ultimate پشتیبانی می کنند و در لیست مانیتورهای سازگاری با انویدیا جی سینک قرار دارند. این دسته از مانیتورها با اصطلاح G-Sync Compatible در بازارهای جهانی شناخته می شوند.

علاوه بر مواردی که ذکر شد، پکیج درایور 531.68 باگ های متعددی را بر طرف می کند. به عنوان مثال پیش از این گزارش هایی مبنی بر کرش کردن گاه و بیگاه کامپیوترهای دسکتاپ در هنگام اجرای بازی های Immortals Fenyx Rising یا کند شدن سیستم در هنگام اجرای بازی Counter Strike 2 منتشر شده بود که اکنون این درایور آنها را از بین می برد. اگر به دنبال جزئیات بیشتری در رابطه با این باگ ها هستید، می توانید به اطلاعات منتشر شده در وب سایت رسمی انویدیا مراجعه کنید.

پکیج درایور انویدیا GeForce Game Ready

درایور جدید GeForce Game Ready (نسخه 531.68) هم اکنون برای سیستم عامل های ویندوز 10 و ویندوز 11 در دسترس قرار گرفته است. کاربران می توانند همانند درایورهای دیگر انویدیا، این نسخه جدید را نیز از اپلیکیشن GeForce Experience دانلود کنند. این اپلیکیشن از طریق وب سایت انویدیا قابل دسترسی است. انتشار جدید این درایور می تواند برای گیمرها جذابیت زیادی داشته باشد و انجام بازی را برای آنها لذت بخش تر از قبل کند.

منبع: notebookcheck