وقتی از کامپیوتری صحبت می کنیم که در آن از کارت گرافیک های رده بالا و گران قیمت استفاده شده، بسیاری از کاربران به یاد بازی، رندر فیلم و طراحی های گرافیکی می افتند! در کنار اینکه کارت گرافیک های رده بالا برای گیمینگ کاربرد دارند، می توان از آنها برای برقراری تماس های ویدئویی و استریم ویدئو نیز استفاده کرد. NVIDIA Broadcast یکی از بهترین ابزارها برای این منظور است که قدرت و توانایی های کارت گرافیک را برای برگزاری یک تماس ویدئویی با کیفیت مورد استفاده قرار می دهد.

NVIDIA Broadcast یکی از بهترین ابزارها برای تماس ویدئویی است

در واقع شما می توانید با استفاده از ابزار NVIDIA Broadcast، از تمام قابلیت های کارت گرافیک خود در تماس های ویدئویی تان بهره مند شوید. به عنوان مثال شما می توانید پس زمینه گفتگوی ویدئویی خود را مات (blur) کنید یا از عکس های پس زمینه دلخواه خود در آن استفاده نمایید. همچنین این ابزار تأثیر نویزهای احتمالی در هنگام تایپ با کیبورد را بر تصویر در هنگام گفتگوی ویدئویی به حداقل می رساند. با توجه به اینکه ابزار NVIDIA Broadcast به طور مستقیم از کارت گرافیک قدرت می گیرد، عملکرد بسیار بهتری از اپلیکیشن هایی مانند Microsoft Teams و Zoom در هنگام تماس ویدئویی ارائه می دهد. این موضوع در آزمایش های عملی که توسط وب سایت های معتبر در حوزه تکنولوژی (مانند Windows Central) انجام شده، مورد تأیید قرار گرفته است.

از دیگر ویژگی های NVIDIA Broadcast می توان به تغییر قاب بندی به صورت اتوماتیک (auto-reframe) اشاره کرد. به این صورت که اگر شما دوربین را در دست گرفته و در حال حرکت به استریم ویدئو بپردازید، قاب بندی تصویر برای مخاطبان ثابت خواهد بود و تکان های دوربین تأثیری در کیفیت ویدئوی شما نخواهد داشت. به این ترتیب می توانید در هر شرایطی از بالاترین کیفیت تصویر در هنگام تماس ویدئویی خود بهره ببرید.

ابزار NVIDIA Broadcast با کدام سری از کارت گرافیک های انویدیا سازگار است؟

استفاده از ابزار NVIDIA Broadcast نیازمند نصب کارت گرافیک های سری RTX انویدیا بر روی سیستم است. البته برای کار با این ابزار حتماً نیازی به نصب کارت گرافیک های رده بالا و گران قیمت سری 3000 ندارید. مطابق با اعلام انویدیا شما می توانید با استفاده از کارت گرافیک های NVIDIA GeForce RTX 2060، Quadro RTX 3000، TITAN RTX یا مدل های بالاتر بر روی سیستم خود، از ابزار کارآمد NVIDIA Broadcast بهره مند شوید.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که اگر قصد دارید تا از کارت گرافیک خود برای ارتقای صدا استفاده کنید، حتماً نیازی به استفاده از کارت گرافیک های سری RTX نخواهید داشت. بلکه می توانید برای این منظور از ابزار RTX Voice بر روی کارت گرافیک های قدیمی تر استفاده کنید. اخیراً انویدیا آپدیتی کاربردی برای RTX Voice ارائه داده که باعث می شود تا کاربران بتوانند از آن در ارتباط با کارت گرافیک های قدیمی تر سری GTX نیز بهره ببرند. توجه داشته باشید که این ابزار برای ارتقای کیفیت صدا کاربرد دارد و نمی توان از آن برای بهبود کیفیت تصاویر در هنگام برگزاری کنفرانس ویدئویی استفاده کرد.

منبع: windowscentral