شرکت فنلاندی HMD Global به تازگی دو گوشی موبایل جدید از گوشی های سری X خود را عرضه کرده که از فناوری ارتباطی 5G پشتیبانی می کنند و به دوربین چهارگانه مجهز هستند. مطابق با اخبار منتشر شده این شرکت هم اکنون در حال کار بر روی یک گوشی موبایل جدید دیگر از سری X است تا آن را به عنوان جایگزین گوشی Nokia 8.3 5G روانه بازار کند. به این ترتیب به نظر می رسد که این شرکت بر روی بازار گوشی های اندرویدی میان رده سرمایه گذاری خواهد کرد و به سود بالای این روزهای موجود در این بازار چشم دوخته است!

نوکیا قصد دارد به منظور رقابت با گوشی سامسونگ گلکسی A52 5G یک گوشی جدید روانه بازار کند

این طور که پیش بینی می شود، این گوشی جدید Nokia X50 نام خواهد داشت و همراه با دوربین 5 گانه عرضه خواهد شد. سنسور دوربین اصلی این گوشی از رزولوشن 108 مگاپیکسل بهره می برد که این روزها در گوشی های بالا رده و پرچم دار مورد استفاده قرار می گیرد. در کنار این دوربین 108 مگاپیکسلی از دوربین هایی با لنزهای اولترا واید، ماکرو، تله فوتو و سنسور تشخیص عمق استفاده شده است. در این دوربین ها از تکنولوژی های اپتیک Zeiss و صوتی OZO بهره برده شده که جدیدترین تکنولوژی ها در این حوزه به شمار می آیند.

سایر مشخصات فنی گوشی نوکیا X50 نیز چشمگیر است! صفحه نمایش این گوشی دارای سایز 6.5 اینچ و از نوع PureDisplay V4 است. این نمایشگر از وضوح QHD+ و نرخ تازه سازی 120 هرتز بهره می برد و کیفیتی عالی را به ارمغان می آورد. در بخش سخت افزار داخلی انتظار می رود که این گوشی جدید نوکیا از تراشه کوالکوم اسنپ دراگون 775 قدرت بگیرد. همچنین این گوشی به باتری قدرتمند و حجیم 6000 میلی آمپر ساعتی مجهز خواهد بود و بالاترین میزان شارژدهی را ارائه خواهد داد. در بخش نرم افزاری، گوشی نوکیا X50 به احتمال بسیار زیاد با سیستم عامل اندروید 11 عرضه می شود. با توجه به این مشخصات می توان گفت که شرکت HMD Global قصد دارد تا با تولید گوشی Nokia X50 وارد رقابت با گوشی سامسونگ گلکسی A52 5G شود. به هر حال باید منتظر ماند و دید که استقبال کاربران از کدام یک از این گوشی ها بیشتر خواهد بود و آیا نوکیا توان رقابت با یکی از بهترین گوشی های میان رده موجود در بازار را خواهد داشت یا خیر!

زمان رسمی معرفی و عرضه گوشی Nokia X50 هنوز مشخص نشده است. اما بسیاری از فعالان حوزه گوشی های هوشمند پیش بینی می کنند که این گوشی در سه ماهه سوم سال 2021 عرضه شود. همچنین هیچ گونه خبری مبنی بر ارائه پرچم دار جدید نوکیا به گوش نمی رسد! آخرین پرچم دار ارائه شده با برند نوکیا گوشی Nokia 9 PureView بود که در اوایل سال 2019 به بازار آمد. اکنون و پس از گذشت 2 سال به نظر نمی رسد که شرکت HMD Global برنامه ای برای تولید یک پرچم دار جدید داشته باشد و تمام تمرکز خود را بر روی بازار گوشی های میان رده متمرکز کرده است.

منبع: androidcentral