جنگ بین کنسول های نسل نهم به اوج خود رسیده است! در شرایطی که پلی استیشن 5 در این نبرد دست بالا را دارد، اما ایکس باکس های سری S و X مایکروسافت نیز طرفداران خاص خود را دارند. با این حال رقابت در بازار کنسول های بازی فقط به سونی و مایکروسافت محدود نمی شود! چرا که نینتندو هم در این بازار حضور دارد و توانست در حال 2017 با کنسول همراه Switch رکوردهای زیادی را به اسم خود ثبت کند. اکنون به روزهای رونمایی از نسل دوم این کنسول بازی دستی، Switch 2، نزدیک می شویم! بر اساس اطلاعات جدیدی که تقریباً هر روز در مورد نینتندو سوئیچ 2 منتشر می شود، این کنسول بازی ویژگی های فوق العاده هیجان انگیزی دارد! مثلاً شایعه شده است که ظرفیت حافظه رم این کنسول همراه حتی از ایکس باکس سری S هم بیشتر است!

معرفی کنسول بازی نینتندو Switch 2

نینتندو سوییچ 2 با بهره بردن از رم بیشتر و فناوری DLSS توانایی به چالش کشیدن Xbox Series S/X و حتی PS5 را دارد

گیزموچاینا اعلام کرده است که کارشناسان این وب سایت به طور کامل فرآیند توسعۀ نینتندو سوئیچ 2 را دنبال کرده اند و در جریان آخرین اخبار آن بوده اند. این کارشناسان پیش از این اعلام کرده بودند که این کنسول بازی دستی در جریان یک جلسه خصوصی در حاشیه رویداد Gamescom 2023 که با حضور تعداد محدودی از افراد برگزار شده، نمایش داده شده است. با این حال هنوز زمان رسمی به بازار آمدن این گجت گیمینگ مشخص نیست.
بر اساس شایعات جدید، نسخۀ مصرف کنندۀ نینتندو سوئیچ 2 دارای 12 گیگابایت حافظه رم است که در مقایسه با رم 4 گیگابایتی به کار رفته در نسخۀ فعلی نینتندو سوییچ، تا 300 درصد افزایش پیدا کرده است! با این حال نکته هیجان انگیز در مورد این کنسول همراه فراتر از افزایش رم است!

همان طور که در بالا اشاره شد، کنسول پرتابل Switch 2 سه رقیب قدرتمند دارد: PS5 و Xbox Series X/S. با این حال به نظر می رسد که هر سۀ این کنسول ها به اندازۀ نمایندۀ نینتندو قدرتمند نیستند! درست است که پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس به 16 گیگابایت رم مجهز هستند، اما ایکس باکس سری اس تنها 10 گیگابایت رم دارد.

معرفی کنسول بازی نینتندو Switch 2

علاوه بر 12 گیگابایت رم، نینتندو سورپرایزهای دیگری را نیز در نسل بعدی کنسول بازی دستی خود جای داده است! این شرکت بستر را به گونه ای فراهم آورده تا کنسول سوییچ 2 با تکنولوژی های روز دنیا همگام باشد. به عنوان مثال کنسول پرتابل نینتندو سوییچ 2 از تکنولوژی پیشرفتۀ انویدیا DLSS پشتیبانی می کند! به طور دقیق تر باید گفت که این کنسول با DLSS 3.1 سازگار است که به تازگی از جانب انویدیا عرضه شده و اختصاصاً برای کارت گرافیک های سری RTX 40 طراحی شده است!

برای کسانی که آشنایی کمتری با تکنولوژی های گرافیکی دارند باید بگوییم که DLSS یک تکنیک ارتقا است که با استفاده از هوش مصنوعی، کیفیت تصویر بازی ها را بهتر می کند. این فناوری از شبکه های عصبی برای یادگیری چگونگی ارتقای رزولوشن های پایین استفاده می کند و باعث می شود تا تصویر نهایی شارپ تر بوده و جزئیات بیشتری در آن قابل مشاهده باشند. به این ترتیب فناوری DLSS نیاز شما به ارتقای کارت گرافیک و استفاده از مدل های قدرتمند را از بین می برد. به زبان ساده باید گفت که تکنیک DLSS با بهره بردن از هوش مصنوعی، نقص های کارت گرافیک شما را برطرف می کند و باعث می شود تا گیم پلی روان تر و با کیفیت تری را تجربه کنید.

معرفی کنسول بازی نینتندو Switch 2

اکنون کنسول بازی دستی Nintendo Switch 2 با بهره بردن از جدیدترین نسل فناوری DLSS (نسخه 3.1)، قادر است تا علاوه بر ایکس باکس های سری X و S مایکروسافت، حتی پلی استیشن 5 سونی را نیز به چالش بکشد! باید ببینیم که این جنگ خونین بین کنسول های بازی به کجا می انجامد و سونی و مایکروسافت برای این چالش جدید چه راه حل هایی ارائه خواهند داد!

منبع: gizmochina