نیکون از دوربین دیجیتال بدون آینه (Mirrorless) جدید خود رونمایی کرده است. این دوربین Nikon Z8 نام دارد و از مشخصات فنی و تکنولوژی های مدل های پرچم داری مانند Z9 بهره می برد. با این حال دوربین Z8 ابعاد جمع و جورتری دارد و در مقایسه با مدل Z9 ارزان قیمت تر است. دوربین دیجیتال جدید نیکون هم برای عکاسی و هم برای ثبت ویدئو کاربرد دارد و تمام نیازهای کاربران حرفه ای و نیمه حرفه ای را به خوبی برطرف می کند.

بررسی دوربین فول فریم نیکون Z8

مشخصات فنی و امکانات دوربین نیکون Z8

دوربین دیجیتال نیکون Z8 ابعاد جمع و جوری دارد و حمل و جابجایی آن به سادگی انجام می شود. این دستگاه با ابعاد 144x118.5x83 میلی متر عرضه شده است و تنها 910 گرم وزن دارد. از جمله مشخصات این دوربین می توان به صفحه قابل لمس 3.2 اینچ اشاره کرد که امکان تنظیم شیب آن در هر دو راستای افقی و عمودی وجود دارد. همچنین دوربین نیکون Z8 به یک منظره یاب 0.5 اینچ با قابلیت های بالانس رنگ و تنظیم سطح روشنایی دستی در 18 سطح مختلف نیز مجهز است. لازم به ذکر است که این دوربین با لنزهای F و Z-mounted از برند Nikkor سازگاری دارد.

بر اساس گزارش های منتشر شده، دوربین نیکون Z8 دارای بدنه خارجی فوق العاده مستحکم و با دوامی است و در برابر نفوذ گرد و غبار و برخورد با زمین در اثر رها شدن از دست مقاومت دارد. همچنین بر روی سنسور تصویر این دوربین از روکش دوگانه و شیلد محافظ استفاده شده است. دکمه های دوربین Z8 نیز به منظور آسان تر شدن عکاسی در محیط های تاریک، به نور پس زمینه مجهز شده اند.

بررسی دوربین فول فریم نیکون Z8

اما مشخصات سخت افزار داخلی دوربین نیکون Z8 به چه صورت است؟ شرکت نیکون در این دوربین از سنسور CMOS فول فریم با رزولوشن 52.37 مگاپیکسل و پردازنده تصویر EXPEED 7 استفاده کرده است. این دوربین دیجیتال فوکوس اتوماتیکِ 493 نقطه ای پشتیبانی می کند و از قابلیت ضبط پیش از انتشار بهره می برد. این قابلیت ثبت تصویر را 1 ثانیه قبل یا 4 ثانیه پس از فشار دادن دکمه شاتر انجام می دهد و باعث می شود تا تصویر کاملاً فریز و ثابت شود.

دوربین نیکون Z8 دارای قابلیت ردیابی سه بعدی برای عکس، حداکثر 9 نوع ردیابی سوژه و یک حالت جدید هواپیما است. در زمینه ثبت ویدئو نیز این دوربین از انواع فرمت های ویدئویی شامل RAW دوازده بیت، ProRes 422 HQ ده بیت و N-Log پشتیبانی می کند. شما می توانید با این دوربین به ضبط ویدئوهای 8K (با نرخ 30 فریم در ثانیه)، 4K UHD و FHD (با نرخ 120 فریم در ثانیه) بپردازید.

از دیگر مشخصات دوربین فول فریم نیکون Z8 می توان به پشتیبانی از حساسیت ISO حداکثر 25600 اشاره کرد. سریع ترین و کند ترین حرکت شاتر این دوربین به ترتیب 1/32000 ثانیه و 30 ثانیه اعلام شده است. این گجت از زوم 2 برابر فاصله کانونی نیز برخوردار است و امکانات متعددی را در اختیار شما قرار می دهد.

بررسی دوربین فول فریم نیکون Z8

امکانات ارتباطی دوربین نیکون Z8 شامل وای فای، بلوتوث و پورت های USB-C، HDMI، USB PD، ورودی و خروجی صدا و ترمینا ریموت 10 پین می شود. این دوربین با اپلیکیشن اختصاصی نیکون SnapBridge نیز سازگاری دارد و در آن از باتری قابل شارژ لیتیوم یونی استفاده شده است.

قیمت دوربین دیجیتال نیکون Z8 برای عرضه در فروشگاه های عمومی 4000 دلار اعلام شده است.

منبع: gizmochina