امروزه آب آشامیدنی سالم و مطبوع از اهمیت بالایی برخوردار است. طبق آمار رسمی، ایالات متحده بیشتر از هر کشور دیگری از آب استفاده می کند.

انرژی لازم برای گرم کردن آب مورد نیاز یک خانواده چهار نفره، برابر با 30 درصد مصرف انرژی روزانه است. اینکه بتوانید چه روشی را برای گرم کردن آب مورد نیازتان فراهم کنید از اهمیت بالایی برخوردار است.

تکنولوژی های جدید بکار رفته در ساخت آبگرمکن

در ایالت متحده، از برق، گاز، نفت و انرژی خورشیدی برای تامین انرژی مورد نیاز برای گرم کردن آب استفاده می شود.

شما می توانید با یک مخزن آب که گنجایشی بین 30 تا 80 گالن را دارد، آب گرم مورد نیاز خود را تامین کنید. یا می توانید از آبگرمکن بدون مخزن که آب گرم مورد نیاز را از طریق عنصر گرمایشی تامین می کند، استفاده کنید. این روش نسبت به روش اول بسیار با صرفه تر و کارآمدتر است.

تکنولوژی های جدید بکار رفته در ساخت آبگرمکن

اگر در کشوری بسیار آفتابی زندگی می کنید، ممکن است از سیستم گرمایشی آب گرم خورشیدی استفاده کنید که تر کیبی از هر دو روش می باشد. لوله های عایق شده در پشت بام خانه شما قرار می گیرند و بوسیله آفتاب گرم می شوند. و پس از رسیدن به دمای مشخص، وارد مخزن آب می شود. از آنجا که صفحات خورشیدی در تمام طول روز در معرض آفتاب قرار دارند، انرژی مورد نیاز برای گرم کردن را فراهم می کنند.

باید هر آنچه در مورد آبگرمکن می دانید را برای انتخاب آبگرمکن های سال 2021 بکار بگیرید، چون احتمالا انتخابی که می کنید تا 30 سال آینده همرا شما خواهد بود.

در ادامه چند مدل از محبوب ترین آبگرمکن های سال 2021 را به اختصار مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

EcoSmart Eco 11

وقتی آبگرمکن برقی بدون مخزن EcoSmart ECO 11  را در خانه خود دارید، دیگر نگران آب گرم مورد نیاز خود نباشید. چون با استفاده از فناوری انحصاری، به صورت پیش فرض قابلیت متعادل سازی آب را دارد.

از نکات مثبت دیگر این دستگاه می توان به تامین آب گرم مورد نیاز برای هر گونه استفاده از جمله ظرفشویی، لباسشویی و استحمام به صورت مداوم اشاره کرد.

تکنولوژی های جدید بکار رفته در ساخت آبگرمکن

این مدل از آبگرمکن قابلیت بهره وری 99.8 درصد را دارد. به این ترتیب می توانید هزینه مورد نیاز برای گرم کردن آب مورد نیاز خود را تا 60 درصد کاهش دهید.

شایع ترین شکایتی که در مورد آبگرمکن های قدیمی می شود، فضایی است که اشغال می کنند. اگر نگران فضای مورد نیاز آبگرمکن هستید، Eco 11 ابعادی به اندازه جعبه کفش دارد، که فضای خیلی کمی از خانه را اشغال می کند.

تکنولوژی های جدید بکار رفته در ساخت آبگرمکن

فناوری بکار رفته در این مدل از آبگرمکن قادر است به صورت همزمان از 2 لوله آب پشتیبانی کرده و آب گرم مورد نیاز دو واحد مختلف را به صورت همزمان، در سردترین دما و به سرعت (در عرض یک دقیقه) تامین کند. همچنین این امکان را دارد که دمای آب را متناسب با درجه حرارت منبع حفظ کند.

تکنولوژی های جدید بکار رفته در ساخت آبگرمکن

آبگرمکن گازی  Rinnai Tankless

آبگرمکن مدل V65iN  راحتی کار را برای مصرف کننده فراهم می کند و در عین سادگی، کارآمدترین مدل در میان آبگرمکن های گازی بدون مخزن است. اگر خانواده کم جمعیتی دارید، این مدل آبگرمکن قابل حمل بهترین گزینه است. ما به شما این اطمینان را می دهیم که  تمام نیازهای شما توسط این مدل فراهم می شود.

تکنولوژی های جدید بکار رفته در ساخت آبگرمکن

آبگرمکن Rinnai V65in ابعاد کوچکی داشته و در مقایسه با سایر مدل ها فضای خیلی کمی اشغال می کند. همچنین می تواند به صورت همزمان از 2 لوله آب پشتیبانی کند. حداکثر ظرفیت آب گرمی که این مدل می تواند تامین کند GPM 6.5 است. بنابراین انرژی لازم برای تامین آب گرم لوله های متصل را دارد.

آبگرمکن گازی  Rinnai Tankless

یکی دیگر از ویژگی های آبگرمکن Rinnai V65in قابلیت کنترل از راه دور است که می توانید با استفاده از آن تایمر ها، برنامه ها و امکان استفاده از"Vacation Mode" را پیاده سازی کنید.

در این مقاله با استفاده از بررسی دو مدل از جدیدترین آبگرمکن ها سعی کردیم بخشی از تکنولوژی های نوین بکار رفته در این دستگاه را برای شما عنوان کنیم. امیدواریم که توانسته باشیم شما را در زمینه خرید آبگرمکن راهنمایی کرده باشیم.

منبع: LaTimes