ما معتقدیم که هود مرکز آشپزخانه است. و علاوه بر این موضوع، کار در آشپزخانه را بسیار آسان می کند و به شما کمک می کند تا یک سبک زندگی سالم داشته باشید. تمام لوازم آشپزخانه شامل ماشین ظرفشویی، توستر، مایکروویو، یخچال و فریزر و هود برای راحتی و صرفه جویی در وقت شما ساخته شده اند.

اکنون سوال اینجاست که هود ها در حال حاضر چه چیزی می توانند به شما ارائه دهند؟ چگونه می توان برای راحتی بیشتر شما، عملکرد آنها را بهبود بخشید تا آشپزی و نظافت بهتر انجام شود و کیفیت زندگی شما ارتقا یابد؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوالات بپردازیم.

چرا من به هود با عملکرد بهبود یافته نیاز دارم؟

چرا من به هودی با عملکرد بهبود یافته نیاز دارم؟

در این مقاله به بررسی چندین ویژگی هودهای مناسبی که در آستانه تولید هستند می پردازیم که آشپزی و نظافت را برای شما آسان تر می کنند و باعث می شوند از بودن در آشپزخانه لذت ببرید.

شرکت های تولید کننده هود در تلاشند یک اهرم فشار بسازند تا ارتفاع هود را حتی پس از نصب نیز بتوان تنظیم کرد و چندین شرکت در تلاشند تا روند نصب هود را به حداکثر 5 دقیقه کاهش دهند.

در حال حاضر شاید این خصوصیات بسیار لوکس به نظر برسد اما در واقع هدف این است که این ویژگی های مفید به طور گسترده در دسترس خریداران قرار گیرد.

در این میان تعداد معدودی از تولیدکنندگان هود آشپز خانه، ایده های خود را برای بهبود طراحی و عملکرد هود ارائه داده اند. ما در ادامه به معرفی برخی از این ایده ها می پردازیم.

چرا من به هود با عملکرد بهبود یافته نیاز دارم؟

برخی پیش بینی ها درباره آینده هودها

تولیدکنندگان پیش از تولید هود، این نکته را مدنظر قرار می دهند که اکثر هودها به صورت دستی کنترل می شوند. به این معنا که تا زمانی که کاربر نسبت به استفاده از آنها اقدام نکند، هود فعال نمی شود. تعداد کمی از هودها دارای کنترل نیمه خودکار هستند. آنها باید به صورت دستی روشن شوند، اما به طور خودکار خاموش می شوند. این هودها دارای یک ویژگی مثبت هستند. بدین گونه که با فشار یک دکمه پس از 15 دقیقه هود شما به طور خودکار خاموش می شود.

تولیدکنندگان برای توضیح این موضوع یک هود را با یک ترموستات خانگی مقایسه می کنند. برخلاف ترموستات، یک هود نمی تواند میزان گرمای تولید شده را تشخیص دهد. بنابراین یک هود امروزی باید قادر به تشخیص میزان حرارت یا دود تولید شده توسط اجاق گاز باشد. همچنین اگر دود تولید شده توسط اجاق گاز با سرعت ثابتی افزایش پیدا کند، هود باید بتواند نسبت به آن واکنش نشان دهد. پس هود باید از قابلیت ارائه عملکرد داینامیک برخوردار باشد اما چگونه؟

یك سیستم هود خودكار مجهز به یك كنترلر نه تنها باید نیاز به تهویه را تشخیص دهد، بلكه باید قادر به تشخیص شدت تهویه مورد نیاز در قبل، حین یا بعد از پخت و پز باشد. به عبارت دیگر قدرت مکش هود، متناسب با شرایط محیط آشپزخانه در هر لحظه از پخت و پز متفاوت خواهد بود.

سنسورهای کیفیت هوا می توانند این تهویه پویا را انجام دهند. همراه با این نوآوری، امکان شناسایی تغییر شرایط محیط آشپزخانه و مجهز بودن به آلارم های هشدار نقش زیادی در ارتقای تجربه کاربر در هنگام استفاده از هود خواهد داشت.

چرا من به هود با عملکرد بهبود یافته نیاز دارم؟

سنسورهای کیفیت هوا

ایده پشت سنسورهای کیفیت هوا این است که هود در زمان واقعی نسبت به کیفیت هوا که همیشه در آشپزخانه شما تغییر می کند واکنش نشان دهد. به عنوان مثال، در بیشتر موارد اگر با حرارت کم آشپزی کنید، آلودگی کمتری از پخت و پز تولید می کنید. اگر روی حرارت زیاد آشپزی کنید، آلاینده های بیشتری تولید خواهید کرد.

بنابراین اگر شعله اجاق گاز خود را زیاد کنید تا آب بجوشد، گرمای اضافه شده بخار بیشتری تولید می کند. در حالت ایده آل، قدرت هود شما نیز افزایش می یابد تا با این گرمای زیاد سازگار شود.

گرما تنها حسگر ممکن کیفیت هوا نیست. سایر موارد شامل رطوبت، گاز و دما می شوند. یک سنسور مونوکسید کربن نیز می تواند بسیار ارزشمند باشد. اگر مونوکسید کربن شروع به جمع شدن در خانه شما کند، هود به سرعت آن را تخلیه می کند تا شما را در امان نگه دارد.

چرا من به هود با عملکرد بهبود یافته نیاز دارم؟

مجهز به سیستم هشدار

هودهای موجود در بازار امروز از قابلیت هشدار برخوردار نیستند. در حال حاضر، تشخیص دود اضافی یا مونوکسیدکربن در آشپزخانه به عهده سیستم امنیتی داخلی منزل شما است. این سیستم ها مفید هستند، اما مجهز بودن به سیستم هشدار جهت تهویه هوای آشپزخانه کارایی بیشتری خواهد داشت. این موضوع باعث صرفه جویی در وقت و کاهش استرس شما می شود. 

منبع: prolinerangehoods