شرکت HMD Global طی رویدادی که در تاریخ 8 ایپریل 2021 (19 فروردین 1400) برگزار خواهد شد، از جدیدترین گوشی های برند نوکیا رونمایی خواهد کرد. این رویداد به دلیل وضعیت کرونا به صورت مجازی برگزار می شود و احتمالاً امکان تماشای آن به صورت آنلاین نیز فراهم خواهد بود. به هر حال انتظار می رود که در این رویداد گوشی های اندرویدی جدید نوکیا معرفی شود. این گوشی ها به احتمال بسیار زیاد به عنوان مدل های جانشین گوشی های Nokia 9 Pureview و Nokia 7.2 عرضه خواهند شد. در واقع HMD Global در نظر دارد تا از اولین پرچم دار گوشی های نوکیا پس از Nokia 9 Pureview در این رویداد رونمایی کند. این خبر برای علاقه مندان به برند قدیمی و با سابقه نوکیا خبر هیجان انگیزی است! اما آیا این گوشی ها توان رقابت با دیگر گوشی های اندرویدی میان رده موجود در بازار را خواهند داشت؟

گوشی های جدید نوکیا برای رقابت با Galaxy A52 به زودی روانه بازار می شوند

مطابق با خبرهای منتشر شده، شرکت HMD Global قصد دارد تا گوشی های برند نوکیا را با تغییراتی مواجه کرده و آنها را مورد ارتقا قرار دهد. بر همین اساس این شرکت از گوشی Nokia G10 به عنوان اولین گوشی رونمایی خواهد کرد. همچنین دو گوشی از سری X با نام های Scarlet Witch و Quicksilver نیز توسط این شرکت عرضه خواهند شد. گوشی G10 مدل ارتقا یافته Nokia 5.4 است، در حالی که گوشی های جدید سری X از مشخصات فنی سطح بالاتری برخوردار خواهند بود. هدف HMD Global از عرضه این گوشی ها، رقابت با گوشی سامسونگ Galaxy A52 است که پیش بینی می شود یکی از پر فروش ترین گوشی های اندرویدی در بازار گوشی های میان رده باشد.

گوشی نوکیا G10 از چه مشخصات فنی برخوردار است؟

در رابطه با مشخصات گوشی Nokia G10 باید به این نکات اشاره کنیم که این گوشی از صفحه نمایش 6.38 اینچی از نوع IPS با رزولوشن 720x1560 پیکسل بهره می برد. همچنین در این گوشی از تراشه 11 نانومتری کوالکوم اسنپ دراگون 460، پردازنده هشت هسته ای و پردازنده گرافیکی آدرنو 610 استفاده شده است. این گوشی در دو نسخه با ظرفیت های 32 و 64 گیگابایت عرضه می شود و به دوربین چهارگانه با سنسور واید 48 مگاپیکسلی مجهز خواهد بود. از دیگر ویژگی های گوشی Nokia G10 باید به باتری 4000 میلی آمپر ساعتی آن با قابلیت شارژ با توان 10 وات اشاره کرد. مجهز بودن به حسگر اثر انگشت در پنل پشتی، بلوتوث نسخه 4.2، GPS، رادیو FM، پورت USB Type-C، شتاب سنج، ژیروسکوپ و دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی برخی دیگر از امکانات این گوشی جدید برند نوکیا هستند.

با توجه به این مشخصات می توان گوشی G10 را یکی از گوشی های میان رده کاربردی دانست که احتمالاً با استقبال خوبی در بازار مواجه خواهد شد. هرچند بعید به نظر می رسد که این گوشی بتواند جایگاه گلکسی A52 را بگیرد و به عنوان پرفروش ترین گوشی اندرویدی سال انتخاب شود! به هر حال باید منتظر ماند و دید که میزان استقبال از گوشی G10 و گوشی های جدید سری X برند نوکیا به چه میزان خواهد بود.

منبع: androidcentral