اولین اخبار و تصاویر در رابطه با گوشی Google Pixel 6 حدود اواسط ماه می 2021 (اردیبهشت 1400) بود که منتشر شد که نشان می داد این گوشی موبایل در مقایسه با گوشی های Pixel 5 یا Pixel 4a 5G طراحی متمایزی دارد. اکنون اخبار جدیدی در این رابطه منتشر شده که دید بهتری به کاربران در رابطه با پرچم دار جدید گوگل می دهد.

خبرهای جدید از گوشی پرچم دار بعدی گوگل، Pixel 6 Pro

این اخبار و تصاویر جدید بیشتر به گوشی Pixel 6 "Pro" مربوط می شود. البته این نام هنوز به صورت رسمی تأیید نشده، اما این گوشی نسخه بزرگتر (سایز XL) گوشی Pixel 6 خواهد بود. گفته می شود که این گوشی به صفحه نمایش 6.6 یا 6.7 اینچی از نوع AMOLED مجهز خواهد بود و دوربین سلفی گوشی در قسمت مرکزی بالای نمایشگر آن قرار خواهد داشت. لازم به ذکر است که این گوشی فاقد بریدگی های V یا U شکل برای قرارگیری دوربین سلفی است. ماژول دوربین پشتی گوشی Pixel 6 Pro نیز شامل لنز اصلی از نوع زاویه باز، یک لنز تله فوتو پریسکوپی و احتمالاً یک لنز اولترا واید خواهد بود. ابعاد این گوشی نیز 163.9x75.8x8.9 میلی متر تخمین زده می شود. سایر مشخصات گوشی پیکسل 6 پرو شامل اسپیکرهای استریوی دوگانه و پشتیبانی از قابلیت شارژ وایرلس می شود.

خبرهای جدید از گوشی پرچم دار بعدی گوگل، Pixel 6 Pro

هنوز اطلاعات دقیقی در رابطه با میزان حافظه های رم و ذخیره سازی گوشی Google Pixel 6 Pro اعلام نشده است. اما انتظار می رود که این گوشی حداقل به 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی مجهز باشد. همچنین به احتمال بسیار زیاد این گوشی همانند دیگر گوشی های اندرویدی پرچم دار، از تراشه اسنپ دراگون 888 قدرت بگیرد.

گوگل گمان می کرد که با عرضه گوشی های Pixel 5 جایگاه محکمی در بازار گوشی های اندرویدی پیدا خواهد کرد. اما گوشی های این شرکت نتوانستند از لحاظ سخت افزاری حتی با گوشی های اقتصادی شیائومی نیز رقابت کنند! اکنون به نظر می رسد که گوگل در سال 2021 قصد دارد تا گوشی های سری پیکسل را ارتقا دهد. به طوری که هر چیزی که از یک گوشی اندرویدی ارتقا یافته انتظار می رود، در گوشی Pixel 6 Pro مشاهده می شود. صفحه نمایش گوشی بزرگتر شده، طراحی ظاهری تغییر کرده (اما هنوز کسل کننده به نظر می رسد!) و دوربین ها ارتقا یافته اند. در کنار این موارد باید به این نکته اشاره کنیم که گوشی Pixel 6 Pro با اندروید 12 عرضه می شود و از مشخصات جذاب این سیستم عامل جدید نیز بهره خواهد برد! به این ترتیب می توان حدس زد که این گوشی در لیست محبوب ترین گوشی های اندرویدی در پایان سال 2021 قرار گیرد.

انتظار می رود که گوشی های Pixel 6 و Pixel 6 Pro مطابق با الگوی سال های پیش گوگل در زمان عرضه گوشی های پرچم دار خود، در حوالی اکتبر (مهر و آبان 1400) به بازار عرضه شود. با این وجود در رابطه با این موضوع باید منتظر اعلام خبرهای رسمی از جانب گوگل باشیم.

منبع: androidcentral