اوایل ماه مارچ (2021) بود که گوگل از اعمال تغییرات در اپلیکیشن های گوشی موبایل خود، به منظور سازگاری هر چه بیشتر آنها برای شرایط کار در منزل داده بود. یکی از این آپدیت ها به اپلیکیشن Google Meet مربوط می شود که در آن، اپلیکیشن از صفحه نمایش دوم نیز پشتیبانی می کند. این ویژگی به کاربر برای مدیریت آسان تر کنفرانس های ویدئویی کمک زیادی می کند و امکان مشاهده تعداد افراد بیشتری را بر روی صفحه نمایش به شما می دهد. شما می توانید از صفحه نمایش های هوشمند برای این منظور استفاده کنید. این آپدیت همچنین یک طراحی جدید برای نمایش این اپلیکیشن در موبایل ارائه می دهد که بر اساس آن چت های ویدئویی واضح تر و در ابعاد بزرگتر قابل مشاهده خواهند بود. این ویژگی به خصوص برای گوشی هایی که صفحه نمایش چندان بزرگی ندارند، یک قابلیت کاربردی به شمار می آید.

نمایش هشت پنجره در گوشی اندرویدی و 48 پنجره در آیپد

چینش جدید پنجره ها در Google Meet به گونه ای است که کاربران می توانند تعداد افراد بیشتری را در یک پنجره چت ویدئویی جای دهند (حداکثر هشت نفر) و به تمامی آنها به شکلی واضح دسترسی داشته باشند. هر پنجره شامل نام کاربر و یک آیکون می شود که در زمان صحبت کردن کاربر روشن می شود. گوگل همچنین قابلیت های تقسیم صفحه نمایش و پشتیبانی از تصویر در تصویر را در Google Meet ارتقا داده و کاربران می توانند با استفاده از آنها، بدون نیاز به ایجاد وقفه به کنفرانس های ویدئویی خود بر روی دستگاه های دیگر ادامه دهند. پشتیبانی از بک گراند نیز به زودی به این اپلیکیشن اضافه خواهد شد.

نمایش هشت پنجره در گوشی اندرویدی و 48 پنجره در آیپد

گوگل اعلام کرده که گوشی های اندرویدی می توانند از حداکثر هشت پنجره در طراحی جدید Google Meet به طور هم زمان استفاده کنند. این در حالی است که این اپلیکیشن بر روی آیپد توانایی نمایش حداکثر 48 پنجره را دارد. اطلاعات بیشتری در رابطه با نحوه عملکرد این اپلیکیشن بر روی تبلت های اندرویدی، مانند تبلت سامسونگ گلکسی تب S7 ارائه نشده است. کاربران اندرویدی می توانند از این آپدیت ها در اواخر ماه مارچ 2021 (فروردین 1400) بهره مند شوند؛ در حالی که زمان دقیقی برای عرضه این آپدیت برای کاربران iOS اعلام نشده است.

اپلیکیشن Google Meet یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن ها برای برقراری تماس تصویری و برگزاری کنفرانس ویدئویی است که به خصوص با شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت های اجتماعی، محبوبیت بیشتری نیز کسب کرده است. به همین دلیل گوگل قصد دارد تا با ارائه آپدیت های جدید، میزان کارایی آن را ارتقا دهد تا کاربران تجربه آسان تری در هنگام استفاده از این اپلیکیشن را داشته باشند. در آپدیت جدید، شما می توانید جلسات بزرگتری را برگزار کنید و به افراد حاضر در جلسه اشراف کامل داشته باشید. همچنین قابلیت های پشتیبانی از صفحه نمایش دوم، تصویر در تصویر و تقسیم صفحه نمایش به شما کمک می کنند تا کنفرانس های ویدئویی خود را با بالاترین کیفیت برگزار کنید.

منبع: androidcentral