به نظر می رسد که بالاخره شرکت Fitbit آماده خداحافظی با کانکتور قدیمی USB-A شده است! ردیاب ورزشی Fitbit Luxe که در ماه آوریل 2021 (فروردین 1400) معرفی شده، یکی از جذاب ترین ردیاب های ورزشی برند فیت بیت است. این موضوع فقط به دلیل مجموعه امکانات کاربردی به کار رفته در این ترکر برای بررسی وضعیت سلامت بدن نیست؛ بلکه طراحی ظاهری مدرن و مجهز بودن به صفحه نمایش رنگی هم در جذاب تر شدن هر چه بیشتر این ردیاب ورزشی مؤثر بوده است.

جدیدترین ردیاب ورزشی Fitbit Luxe بالاخره به پورت USB-C مجهز شده است

ردیاب ورزشی Fitbit Luxe در ماه ژوئن 2021 (خرداد 1400) راهی بازار خواهد شد. از همین جهت به دلیل فاصله کوتاه باقی مانده تا عرضه این محصول، شرکت Fitbit لیست کابل شارژ سازگار با آن را بر روی وب سایت خود منتشر کرده است. بر اساس این لیست، به نظر می رسد که Fitbit بالاخره کانکتور USB-A را کنار گذاشته و در ردیاب Luxe از کانکتور USB-C استفاده کرده است. کابل شارژ Luxe به یک دکمه فیزیکی نیز مجهز شده است که برای ریست کردن ارتباط ردیاب با منبع شارژ کاربرد دارد.

جدیدترین ردیاب ورزشی Fitbit Luxe بالاخره به پورت USB-C مجهز شده است

مجهز بودن ردیاب ورزشی Fitbit Luxe به پورت USB-C از آن جهت حائز اهمیت است که حتی بهترین ردیاب های ورزشی این شرکت (شامل Ace 3 و Inspire 2) نیز دارای کانکتور قدیمی USB-A هستند. همچنین Fitbit Sense که یکی از بهترین و محبوب ترین ساعت های هوشمند اندرویدی است، از طریق کابل شارژ USB-A قابل شارژ است.

اکنون شرکت فیت بیت تصمیم گرفته که به استفاده از کانکتور USB-C روی بیاورد. این موضوع می تواند آغازگر مسیری باشد که سایر تجهیزات دیجیتال پوشیدنی نیز (wearable) که در آینده روانه بازار می شوند، به کانکتور USB-C مجهز باشند و این موضوع به یک استاندارد در این حوزه تبدیل شود. به هر حال هنوز خبری مبنی بر فروش کابل شارژ USB-C جدید شرکت Fitbit به صورت جداگانه اعلام نشده است.

همان طور که اشاره شد، ردیاب ورزشی Fitbit Luxe از طراحی ظاهری مدرن و شیکی بهره می برد و شما می توانید از بندهای مختلف متناسب با سلیقه خود در آن استفاده کنید. صفحه نمایش به کار رفته در این ردیاب ورزشی از نوع AMOLED و رنگی است و اطلاعات را با بالاترین وضوح نمایش می دهد. ضمن اینکه تکنولوژی AMOLED نقش زیادی در افزایش طول عمر باتری دستگاه نیز دارد. لازم به ذکر است که علاوه بر امکانات استانداردِ ردیاب های ورزشی در زمینه بررسی وضعیت سلامت بدن کاربر (مانند اندازه گیری ضربان قلب)، ردیاب ورزشی Fitbit Luxe قابلیت تشخیص علائم فیزیکی استرس را نیز دارد. همچنین در این ردیاب ورزشی از پالس اکسیمتر نیز استفاده شده که برای اندازه گیری سطح اکسیژن خون کارایی بالایی دارد. مجهز بودن این ردیاب ورزشی به اکسیژن سنج به خصوص در دوران همه گیری ویروس کرونا یک امتیاز ویژه برای آن است و به کاربران این امکان را می دهد تا در هر لحظه از طول روز، قادر به تشخیص علائم اولیه ویروس کرونا باشند. در مجموع پیش بینی می شود ردیاب ورزشی Fitbit Luxe با استقبال بالایی از جانب کاربران روبرو شود.

منبع: androidcentral