تعداد کاربران تردز اینستاگرام تنها در عرض چند روز از مرز 50 میلیون نفر گذشته است و به طور قطع در روزهای آتی از این هم بیشتر خواهد شد! شاید خود مارک زاکربرگ هم انتظار چنین استقبالی را از این شبکه اجتماعی جدید نداشته است؛ چرا که در حال حاضر تردز فاقد برخی امکانات پایه ای و اساسی است. دلیل این موضوع این است که Threads زودتر از آنچه که در ابتدا برنامه ریزی شده بود، عرضه شد تا بتواند از نارضایتی کاربران توییتر از محدودیت های جدید این شبکه اجتماعی نهایت استفاده را ببرد! به هر حال تیم توسعه Threads اعلام کرده است که به زودی یک سری ویژگی جدید به آن اضافه خواهد شد تا این پلتفرم شکل و شمایل کامل تری به خود بگیرد.

ویژگی های جدید اضافه شده به تردز

رئیس اینستاگرام، Adam Mosseri، در تردز بسیار فعال است و مدام در مورد آپدیت های متنوعی که برای این اپلیکیشن در راه هستند صحبت می کند. یکی از موضوعاتی که کاربران این شبکه اجتماعی را حسابی آزرده خاطر کرده است، پست هایی بی شماری است که از جانب افراد ناشناس در صفحه هوم آنها دیده می شود. به عبارت دیگر اگر شما اکنون در تردز لاگین کنید، در صفحه هوم خود پست هایی را مشاهده می کنید که از طرف افرادی که آنها را فالو نکرده اید ارسال شده اند. آقای Mosseri در این رابطه و سایر ویژگی های در راه تردز صحبت هایی را مطرح کرده است.

ویژگی های جدید اضافه شده به تردز

تردز فاقد ویژگی های پایه ای بسیاری است؛ ویژگی هایی که در توییتر هستند و کاربران به آنها عادت کرده اند. با توجه به اینکه تردز به قصد رقابت مستقیم با توییتر طراحی شده، فقدان این ویژگی ها می تواند آن را در این رقابت عقب بیندازد! در همین راستا انتظار می رود که حداقل به زودی پست های افرادی که فالو کرده اید در هوم نمایش داده شوند! علاوه بر این، ویژگی های زیر نیز به زودی به Threads اضافه می شوند:

  • عملکرد سرچ توسعه یافته تر و دقیق تر
  • هشتگ
  • امکان ارسال پیام در دایرکت
  • نمایش پست ها به ترتیب زمانی
  • پشتیبانی از فدیورس

دیدن پست ها به ترتیب زمانی برای بسیاری از کاربران اهمیت زیادی دارد. آقای Adam خاطر نشان کرده است که این ویژگی در هر دو پلتفرم اینستاگرام و فیسبوک وجود دارد، اما به دلیل اینکه هاید بوده شاید خیلی از کاربران از وجود آن با خبر نبوده اند. این موضوع به دلیل این است که بسیاری از شرکت های سوشال مدیا دوست دارند تا جایی که امکان دارد، چیزهایی را که شما می بینید تحت کنترل خود داشته باشند.

ویژگی های جدید اضافه شده به تردز

جذب 50 میلیون کاربر در یک بازه زمانی کوتاه واقعاً چشمگیر است، اما جالب است بدانید که هیچ یک از این کاربران عضو کشورهای اتحادیه اروپا نبوده اند. چرا که کشورهای اروپایی در مورد امنیت Threads نگرانی هایی دارند و هنوز مجوز استفاده از آن را صادر نکرده اند. در کنار این موضوع به این نکته توجه داشته باشید که اگر شما بخواهید اکانت تردز خود را حذف کنید، باید اکانت اینستاگرام خود را حذف کنید! پیش بینی می شود این موارد بر آینده این شبکه اجتماعی تأثیر بگذارند و اینستاگرام ابتدا باید این موضوعات را حل و فصل کند. البته آقای Mosseri طی یک پست در تردز اعلام کرده که این موارد در دست بررسی هستند و در آینده کاربران تردز می توانند بدون نیاز به حذف اکانت اینستاگرام، اکانت خود را در این پلتفرم دیلیت کنند. با این حال به زمان دقیق در دسترس گرفتن این قابلیت اشاره ای نشده است.

به هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که سرنوشت Threads به کجا خواهد کشید و آیا متا می تواند به هدف خود در جذب کاربران توییتر موفق عمل کند یا نه.

منبع: windows central