یک سری از اپلیکیشن ها هستند که پس از کار کردن با آنها تعجب می کنید که چرا به صورت پیش فرض بر روی ویندوز 11 نصب نیستند! به عبارت دیگر کاربرد این اپلیکیشن ها در پلتفرم ویندوز 11 به اندازه ای بالا است که تعجب می کنید مایکروسافت چرا از آنها غافل مانده است! بهترین مثال در این مورد EarTrumpet است که یک برنامه صوتی است و امکانات بیشتری را از برنامه صوتی پیش فرض مایکروسافت در اختیار کاربران قرار می دهد.

در همین راستا به تازگی یک اپلیکیشن فوق العاده کاربردی دیگر نیز معرفی شده است. این برنامه DisplayBuddy نام دارد و به شما اجازه می دهد تا روشنایی مانیتورهای اکسترنالِ متصل به سیستم را بدون نیاز به استفاده از دکمه های سخت افزاری، تنظیم کنید.

اپلیکیشن جدید DisplayBuddy در ویندوز 11

عملکرد این اپلیکیشن به اندازه ای سرراست و سریع است که باور نمی کنید این برنامه به صورت پیش فرض بر روی ویندوز 11 نصب نبوده است! به طور کلی در ویندوز 11 تنظیم روشنایی مانیتورهای مختلف کمی چالش برانگیز است. دلیل این موضوع پورت های ارتباطی مدل های مختلف مانیتور (DisplayPort، USB-C و HDMI) عنوان شده است. با این حال با استفاده از اپلیکیشن DisplayBuddy این چالش حل شده است.

اپلیکیشن جدید DisplayBuddy در ویندوز 11

این برنامه به تازگی از مانیتورهای LG Ultrafine نیز پشتیبانی می کند و طیف وسیعی از نمایشگرها را تحت پوشش خود دارد. کار کردن با این برنامه بسیار ساده است. پس از اینکه این برنامه را بر روی سیستم خود نصب کردید، از طریق System Tray (یا ناحیه اعلان که در کنار ساعت بر روی تسک بار قرار دارد)، به آن دسترسی خواهید داشت. با کلیک بر روی آیکون DisplayBuddy در این قسمت، یک پنجره برای شما باز می شود که چندین اسلایدر در آن مشاهده می کنید. هر یک از این اسلایدرها به یکی از مانیتورهای متصل به سیستم اختصاص دارد و از طریق آنها می توانید سطح روشنایی مانیتور را به سادگی تنظیم کنید. به این ترتیب برای این منظور دیگر نیازی به دکمه های فیزیکی تعبیه شده بر روی مانیتور نخواهید داشت. لازم به ذکر است که این برنامه امکان کنترل سطح صدای اسپیکرهای متصل به سیستم را نیز در اختیار شما قرار می دهد؛ ولی کاربرد اصلی آن تنظیم سطح روشنایی مانیتورهای اکسترنال است.

سازنده DispalyBuddy عنوان کرده است که این برنامه با انواع مانیتورهای برندهای ال جی، دل، ایسر، بنکیو و برندهای دیگر تست شده است. کارشناسان وب سایت ویندوز سنترال عنوان کرده اند که این برنامه در کنار مانیتورهای برند Dell عملکرد کاملاً قابل قبولی را ارائه می دهد، اما هنوز به طور کامل با محصولات تمام برندهای موجود در بازار تست نشده است. با این حال این برنامه تا به اینجا فیدبک های خوبی را از جانب کاربران ویندوز 11 دریافت کرده است.

اپلیکیشن جدید DisplayBuddy در ویندوز 11

در حال حاضر اپلیکیشن DisplayBuddy از طریق مایکروسافت استور در دسترس قرار گرفته است. اما نکته ای که در این رابطه وجود دارد این است که این برنامه رایگان نیست و برای استفاده از آن باید هزینه ای معادل با 6.99 دلار بپردازید. البته امکان تست کردن این برنامه به صورت رایگان برای یک مدت محدود وجود دارد.

منبع: windowscentral