حدود چند هفته پیش بود که برند ای او سی از جدیدترین مانیتور QD-Mini LED خود با مدل Q27G3XMN رونمایی کرد؛ اما در آن زمان جزئیات زیادی در مورد مشخصات فنی و قیمت این مانیتور منتشر نشده بود. اکنون AOC این اطلاعات را به صورت رسمی انتشار داده و مانیتور Q27G3XMN را با قیمت 266 دلار راهی بازارهای کشور چین کرده است. بیایید به مشخصات این مانیتور نگاهی بیندازیم.

معرفی مانیتور گیمینگ ای او سی Q27G3XMN

مانیتور ای او سی Q27G3XMN با سایز 27 اینچ عرضه شده و توانایی دستیابی به نرخ تازه سازی عالی 180 هرتز را دارد. این میزان رفرش ریت یکی از نقاط قوت این مدل است که باعث ارائه یک گیم پلی روان و سریع به گیمر می شود. ضمن اینکه این مانیتور با تکنولوژی هماهنگ سازی Adaptive Sync نیز سازگاری دارد که نقشی اساسی در بهبود عملکرد آن در هنگام نمایش تصاویر اکشن و سریع دارد. لازم به ذکر است که مانیتور ای او سی Q27G3XMN از رزولوشن 2K (معادل با 2560x1440 پیکسل) پشتیبانی می کند و کیفیت تصویر قابل توجهی را با رفرش ریت 180 هرتز ارائه می دهد.

تکنولوژی Adaptive-Sync از مات شدن صفحه نمایش و به لکنت افتادن مانیتور در هنگام جابجایی های سریع تصویر جلوگیری می کند. مانیتور ای او سی Q27G3XMN موفق به دریافت استاندارد VESA DisplayHDR 1000 نیز شده است و قادر است تا محتوای HDR را با روشنایی حداکثر 1000 نیت به نمایش بگذارد. این مانیتور از فناوری مدرن Mini-LED بهره می برد و به 1344 بخش LED با ابعاد فوق العاده کوچک + 366 بخش با قابلیت کنترل نور پس زمینه مستقل مجهز است. این نوع طراحی شفافیت، درخشندگی و زرق و برق تصاویر مانیتور را در مقایسه با مدل های معمولی چندین سطح ارتقا می دهد.

معرفی مانیتور گیمینگ ای او سی Q27G3XMN

از دیگر مشخصات مانیتور ای او سی Q27G3XMN می توان به کنتراست استاتیک 4000:1 و کنتراست داینامیک 80M:1 اشاره کرد. این مانیتور 96 درصد از محدوده رنگ DCI-P3، 99 درصد از محدوده رنگ sRGB و 88 درصد از محدوده رنگ NTSC را نیز پوشش می دهد و رنگ هایی زنده و شاداب را به نمایش می گذارد. به خصوص این مانیتور در نمایش سایه روشن ها و بخش های تاریک تصویر عملکرد درخشانی را ارائه می دهد.

پورت های ارتباطی مانیتور ای او سی Q27G3XMN شامل DisplayPort، HDMI و جک صدای 3.5 میلی متری می شود. توجه داشته باشید که این مانیتور هم مانند تقریباً تمام مدل های جدید، فاقد پورت VGA است و از کارت گرافیک های قدیمی با خروجی تصویر آنالوگ پشتیبانی نمی کند. امکانات ارگونومی این مانیتور نیز شامل تنظیم ارتفاع پایه، تنظیم شیب عمودی صفحه نمایش (تیلت) و تنظیم زاویه افقی صفحه نمایش می شود. به این ترتیب به راحتی می توانید به بهترین زاویه دید دست پیدا کرده و احساس راحت تری در هنگام بازی کردن داشته باشید.

معرفی مانیتور گیمینگ ای او سی Q27G3XMN

مانیتور جدید AOC 2K QD-MiniLED هم اکنون برای خرید عمومی در کشور چین در دسترس قرار گرفته است و قیمت آن در حدود 266 دلار اعلام شده است. هنوز اطلاعات کافی در مورد توزیع این مانیتور 27 اینچ در بازارهای جهانی از جانب ای او سی اعلام نشده است.

منبع: gizmochina