قابلیت Nearby Share مدتی هست که از جانب شرکت گوگل به سیستم عامل اندروید اضافه شده است. این قابلیت به شما اجازه می دهد تا فایل های مورد نظر خود را با دیگر دستگاه های اندرویدی، کروم بوک یا کامپیوترهای ویندوزی که در نزدیکی شما قرار دارند، به اشتراک بگذارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که فایلی را که می خواهید ارسال کنید انتخاب نمایید، دکمه share را لمس کنید و سپس در پنجره ای که باز می شود گزینه Nearby Share را انتخاب کنید. چنانچه دستگاه مقصد به اندازه کافی به شما نزدیک باشد، اسم آن را بر روی صفحه نمایش دستگاه خود مشاهده خواهید کرد (حتی اگر این دستگاه در وضعیت اسلیپ باشد).

اما در برخی موارد نادر، ممکن است شما در پیدا کردن دستگاهی که قصد به اشتراک گذاری فایل را با آن دارید دچار مشکل شوید. در این شرایط گوگل به شما توصیه کرده که یک بار دیگر تنظیمات هر دو دستگاه مبدأ و مقصد را چک کنید یا آنها را کمی به هم نزدیک تر نمایید. به زودی یک راه حل دیگر نیز برای برطرف کردن این مشکل در اختیار شما خواهد بود.

اضافه شدن قابلیت Nearby Share به سیستم عامل اندروید

گوگل خود را برای به روز رسانی قابلیت Nearby Share و اضافه کردن یک ویژگی جدید به آن اضافه می کند. این ویژگی جدید به شما اجازه می دهد تا با اسکن QR Code ای که بر روی دستگاه فرستنده نمایش داده می شود، اتصال بین دو دستگاه را برقرار نمایید. این گزینه در مواقعی که دستگاه گیرنده توسط گوشی شما شناسایی نمی شود، در پایین صفحه ظاهر می شود. پس از انتخاب این گزینه، یک QR Code برای شما تولید می شود که با اسکن کردن آن توسط دستگاه گیرنده، اتصال بین دو دستگاه به سرعت برقرار می شود. برای اسکن این QR Code می توانید از اپلیکیشن های رایج مانند Google Lens استفاده کنید.

لازم به ذکر است که قابلیت اسکن QR Code برای اشتراک به گذاری فایل در Nearby Share هنوز برای کاربران در دسترس قرار نگرفته است. این قابلیت برای اولین بار توسط یک افشاگر توییتری به نام AssembleDebug کشف شده است.

اضافه شدن قابلیت Nearby Share به سیستم عامل اندروید

گوگل در مورد زمان دقیق اضافه شدن این قابلیت به Nearby Share در دستگاه های اندرویدی اطلاعاتی را منتشر نکرده است. با این حال به نظر نمی رسد که این موضوع چندان طول بکشد و به زودی می توانید از این ویژگی جدید برای آسان تر شدن مراحل به اشتراک گذاری فایل بین دو دستگاه بهره مند شوید. در مجموع Nearby Share را می توان نسخه اندرویدیِ قابلیت Airdrop در گوشی های آیفون دانست. این ابزار با بهره بردن از اینترنت دیتا، بلوتوث یا وای فای فایل های مورد نظر شما را به دستگاه های دیگر ارسال می کند. شما می توانید نحوه ارسال فایل توسط این ابزار و می توان استفادۀ آن از اینترنت دیتا را با مراجعه به بخش تنظیمات آن کنترل کنید. به طور کلی اگر قصد ارسال فایل های حجیم را دارید، پیشنهاد ما این است که حتماً از گزینه وای فای استفاده کنید.

اضافه شدن قابلیت Nearby Share به سیستم عامل اندروید

منبع: androidauthority