اپلیکیشن Nearby Share از گوگل یکی از ویژگی های محبوب اندروید است و انتقال فایل، عکس و ویدئو را بین دستگاه های سازگار با این قابلیت آسان می کند. تا به اینجا فقط کاربران گوشی های اندرویدی، تبلت های اندرویدی و کروم بوک می توانستند از این سرویس استفاده کنند؛ اما با تغییرات صورت گرفته، Nearby Share برای سیستم عامل ویندوز نیز قابل استفاده شده است!

قابل استفاده شدن برنامه Nearby Share در سیستم عامل ویندوز

گوگل از حدود ماه مارس (اسفند 1402) در حال آزمایش نسخۀ بتای Nearby Share برای ویندوز بوده است و اکنون نسخه نهایی این اپلیکیشن را برای دانلود تمام کاربران در دسترس قرار داده است. حدود 1.7 میلیون نفر نسخۀ بتای این برنامه را مورد آزمایش قرار دادند و بنا بر اعلام گوگل، اکثر آنها از کار کردن با آن راضی بوده اند. در طول تست نسخۀ بتای Nearby Share، بیش از 50 میلیون فایل از طریق آن بین کامپیوترهای ویندوزی و دستگاه های اندرویدی منتقل شده است.

گوگل ضمن عرضه نسخه نهایی Nearby Share برای ویندوز، یک سری تغییرات را نیز در آن اعمال کرده است که در ادامه آنها را مشاهده می کنید:

  • زمان تخمینی برای تکمیل شدن انتقال فایل به این سرویس اضافه شده است. این ویژگی می تواند در مواقع ارسال فایل های حجیم و با ظرفیت بالا (مانند ویدئو یا فولدرهایی که تعداد آیتم های موجود در آنها زیاد است)، برایتان مفید باشد.
  • پیش از شروع فرآیند انتقال فایل، یک عکس به صورت پیش نمایش در بخش نوتیفیکیشن های دستگاه نمایش داده می شود تا به شما اطمینان دهد که در حال ارسال فایلِ درست هستید!

قابل استفاده شدن برنامه Nearby Share در سیستم عامل ویندوز

اپلیکیشن Nearby Share برای ویندوز بر روی انواع کامپیوتر رومیزی و لپ تاپ قابل نصب است و هیچ محدودیتی برای دسترسی به آن وجود ندارد. با این حال گوگل این مجوز را داده تا این اپلیکیشن به صورت پیش فرض بر روی برخی از دستگاه ها نصب باشد تا کاربران به ساده ترین شکل ممکن به آن دسترسی داشته باشند. از جمله این دستگاه ها می توان به لپ تاپ اچ پی HP Dragonfly Pro اشاره کرد که پس از خرید و روشن کردن دستگاه، Nearby Share را بر روی ویندوز آن مشاهده خواهید کرد.

با اینکه Nearby Share تمام امکانات لازم برای انتقال فایل، عکس و ویدئو بین کامپیوترهای ویندوزی و دستگاه های اندرویدی را در اختیار شما می گذارد، اما اپلیکیشن های دیگری نیز برای این منظور در بازار موجود است. از جمله این اپ ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Phone Link
  • Intel Unison
  • HP QuickDrop
  • Edge Drop

قابل استفاده شدن برنامه Nearby Share در سیستم عامل ویندوز

متناسب با نیازهای خود می توانید یکی از این سرویس ها را انتخاب کنید. چیزی که مشخص است، ارائه نسخه ویندوز Google Nearby Share ارتباط بین کامپیوترهای ویندوزی و دستگاه های اندرویدی را آسان تر از قبل می کند و مشکلات رایج در این زمینه مانند خرابی کابل یا سرعت پایین در هنگام انتقال فایل های حجیم را از بین می برد. ما به شما جهت نحوه استفاده آسان از این برنامه نیز مطالعه "آموزش استفاده از NEARBY SHARE برای انتقال فایل از اندروید به ویندوز 11" را پیشنهاد می کنیم!

منبع: windows central