گروه تولید محتوای ایده برتر پارسیان در این مقاله قصد بررسی یکی از سری کارت گرافیک های MECH شرکت MSI را دارد! این سری از کارت گرافیک های شرکت ام اس آی با توجه به برخورداری از طراحی مقاوم و مستحکم به همراه توان بالای پردازشی می تواند به کاربران بالاترین و بی نقص ترین بازدهی را ارائه دهد! از نمونه کارت گرافیک های سری MECH شرکت ام اس آی می توان به مدل Radeon RX 6600 XT MECH 2X OC اشاره کرد! این مدل کارت گرافیک مجهز به سیستم دفع حرارت موثر بوده که متشکل از دو عدد فن قدرتمند و سیستم خنک کننده TORX Fan 3.0 می شود. MSI جهت دسترسی به تنظیمات کلی از نرم افزار اختصاصی استفاده کرده است. با وجود رابط پرسرعت PCI Express 4 می توان گفت که کارت گرافیک از میزان تاخیر ناچیز و اتصالی سریع بهره مند است! پورت های متعددی نیز در طراخی Radeon RX 6600 XT MECH 2X OC استفاده شده که موجب می شود تا از قابلیت متصل شدن به چهار مانیتور بهره مند شوید! معماری RDNA 2 نیز از دیگر مشخصات مهم این مدل کارت گرافیک بوده که موجب می شود تا با ارتقا میزان کیفیت محتوا از انجام بازی های ویدئویی لذت بیشتری ببرید! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر کارت گرافیک گیمینگ Radeon RX 6600 XT MECH 2X OC ام اس آی خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

مشخصات کارت گرافیک MSI RX 6600 XT MECH 2X O

مجهز به سیستم خنک کنندگی قدرتمند و معماری RDNA 2

سیستم خنک کنندگی پرقدرت از مهم ترین ویژگی هایی است که شرکت MSI در طراحی و ساخت کارت گرافیک گیمینگ Radeon RX 6600 XT MECH 2X OC به آن توجه کرده است. سیستم خنک کنندگی استفاده شد در این مدل از کارت گرافیک با توجه به قدرتی که در اختیار دارد می تواند با هدایت کردن حرفه ای گرمای ایجاد شده داخل دستگاه، سلامت قطعات داخلی را تا حد زیادی تضمین کند! سیستم خنک کنندگی این مدل کارت گرافیک شامل 2 عدد فن قدرتمند از نوع TROX FAN 3.0 بوده که از طراحی ویژه بهره مند هستند. این نوع طراحی به فن ها این امکان را خواهد داد تا هنگام چرخش باعث دمیده شدن و متمرکز شدن جریان هوا به سوی هیت سینک شوند. لازم به ذکر است که فن های TROX 3.0 نسبت به فن های عادی قادر به تولید فشار هوای بیشتری هستند! از قابلیت های مهم فن های تعبیه شده نیز می توان به قابلیت نیمه فعال اشاره کرد. این قابلیت باعث می شود تا فن های تعبیه شده در این مدل کارت گرافیک در صورت پایین بودن دمای پردازنده و عدم نیاز به دفع حرارت، چرخش خود را متوقف کرده تا علاوه بر بی صدا کار کردن کارت گرافیک موجب کاهش میزان مصرف انرژی نیز خواهد شد. بک پلیت تعبیه شده در این کارت گرافیک نیز از کیفیت بسیار بالایی بهره مند بوده که به منظور تقویت و استحکام تمامی بخش های بدنه اضافه شده است. بهبود دفع حرارت ایجاد شده در داخل کارت نیز از دیگر قابلیت های بک پلیت محسوب می شود.

مشخصات کارت گرافیک MSI RX 6600 XT MECH 2X O

از ویژگی های مهم و مثبتی که شرکت MSI در طراحی و ساخت کارت گرافیک گیمینگ Radeon RX 6600 XT MECH 2X OC مورد استفاده قرار داده است می توان به قابلیت اجرای بازی با نرخ فریم بالا و رزولوشن 1080p اشاره کرد. از دیگر ویژگی های استفاده شده در این مدل کارت گرافیک نیز می توان به برخورداری از کش AMD Infinity و حافظه اختصاصی 8 گیگابایتی از نوع GDDR6 اشاره کرد. لازم به ذکر است که در صورت استفاده از پردازنده های دسکتاپ سری 5000 رایزن در کنار این مدل کارت گرافیک قادر خواهید بود به روزترین بازی های دنیا را با فناوری Smart Access ای ام دی به بهترین شکل ممکن اجرا کرده و لذت ببرید! از دیگر ویژگی هایی که در ساخت کارت گرافیک گیمینگ Radeon RX 6600 XT MECH 2X OC ام اس آی استفاده شده می توان به قابلیت پشتیبانی از آخرین نسخه DirectX12 Ultimate اشاره کرد. پشتیبانی از دایرکت ایکس 12 اولتیمیت را می توان یکی از ویژگی های پیشرفته این کارت گرافیک محسوب کرد که به شما این امکان را خواهد داد تا از قابلیت ردیابی اشعه، سایه زنی با نرخ متغیر، سریع تر شدن فریم ریت و اضافه شدن جلوه های بصری خارق العاده در بازی بهره مند شوید! این مدل کارت گرافیک علاوه بر قابلیت های ذکر شده از قابلیت های بی شماری همچون قابلیت Super Resolution فناوری AMD FidelityFX (FSR) و معماری RDNA بهره مند بوده تا لذت اجرا و انجام بازی ها را برای شما چندین برابر کند! فناوری AMD FSR وظیفه بالا بردن میزان تعداد نرخ فریم تا 2.4 برابر همراه با میزان رزولوشن را بر عهده دارد. معماری RDNA نیز در جدیدترین کنسول ها و سیستم های گیمینگ مورد استفاده قرار گرفته که وظیفه تحول در گرافیک و پردازش ابری را بر عهده دارد!

مشخصات کارت گرافیک MSI RX 6600 XT MECH 2X O

پورت های متعدد و نرم افزارهای کاربردی!

طراحان و مهندسان شرکت MSI جهت متصل کردن کارت گرافیک گیمینگ Radeon RX 6600 XT MECH 2X OC به مانیتورهای متعدد از پورت های کاربردی استفاده کرده است! پورت های ارتباطی تعبیه شده در این مدل کارت گرافیک شامل سه پورت DisplayPort 1.4 و یک پورت HDMI 2.1 (با قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4K و نرخ به روزرسانی 120 هرتز و قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 8K و نرخ به روزرسانی 60 هرتز به همراه پشتیبانی از تکنولوژی VRR) می شود. بنابراین شما می توانید با استفاده از این کارت گرافیک از 4 مانیتور به صورت هم زمان بر روی کامپیوتر خود بهره ببرید. این ویژگی به خصوص برای گیمرهای حرفه ای کارایی بالایی دارد و فضای مانور بیشتری را در اختیار آنها قرار می دهد! لازم به ذکر است که کارت گرافیک گیمینگ Radeon RX 6600 XT MECH 2X OC از رزولوشن حداکثر 7680x4320 پیکسل پشتیبانی می کند و قادر است تصاویری با وضوح Full HD، 4K و 8K را به شما ارائه دهد. ضمن اینکه این کارت گرافیک از باس حافظه 128 بیت و فرکانس حافظه 16 گیگابیت بر ثانیه بهره می برد. به این ترتیب هیچ گونه مشکلی برای اجرای پردازش های گرافیکی سنگین و اجرای بازی های روز با آن نخواهید داشت.

شرکت MSI همچنین جهت بالا بردن میزان قدرت و عملکرد کارت گرافیک گیمینگ Radeon RX 6600 XT MECH 2X OC از ویژگی های متعددی استفاده کرده که شامل نرم افزارهای کاربردی می شود! نرم افزارهای کاربردی که به صورت اختصاصی به منظور بهره مندی کاربر از عملکرد 100 درصدی کاربر از کارت گرافیک طراحی شده شامل نرم افزار اورکلاکAFTERBURNER  و نرم افزار MSI Center، نرم افزار MSI APP Player، OC Scanner می شود!  OC Scannerوظیفه افزایش عملکرد سیستم شما را با تعیین حداکثر فرکانس ایمن برای کارت گرافیک را بر عهده دارد. در ضمن این نرم افزار از الگوریتم ویژه ای قدرت می گیرد. نرم افزار MSI Center نیز قابلیت به نمایش گذاشتن وضعیت لحظه به لحظه تمامی قطعات استفاده شده در سیستم کاربر را برعهده دارد. در ضمن این نرم افزار از رابط کاربری ساده ای برخوردار بوده و فقط با چند کلیک می توانید به همه قابلیت های این نرم افزار دست پیدا کنید! AFTERBURNER هم از دیگر نرم افزارهای کاربردی و شناخته شده شرکت ام اس آی بوده که با استفاده از آن می توانید به کنترل کامل کارت گرافیک خود دست پیدا کنید. از دیگر ویژگی های این نرم افزار می توان به قابلیت به نمایش گذاشتن وضعیت سخت افزارها اشاره کرد.

منبع: msi