در این مقاله با بررسی یکی دیگر از کارت گرافیک های مناسب گیمینگ که توسط مهندسان و طراحان شرکت MSI ساخته شده است در کنار شما خواهیم بود! کارت گرافیک مد نظر ما جهت بررسی یکی از گزینه های مناسب برای اجرای بازی های ویدئویی بوده و با عنوان Radeon RX 600 XT GAMING X 8G روانه بازارهای جهانی شده است! ام اس آی در ساخت این مدل کارت گرافیک از حافظه اختصاصی 8 گیگابایتی GDDR6 استفاده کرده تا جهت اجرای بازی های ویدئویی با هیچ چالشی روبرو نشود! با وجود قدرت پردازشی بی نظیر که به دلیل برخورداری از پردازنده 7 نانومتری همراه با 2048 واحد هسته CUDA و فرکانس 2607 مگاهرتزی (در حالت بوست) به وجود آمده نیز قادر است تجربه باورنکردنی و جلوه های نمایشی بهتری را برای کاربران به ارمغان بیاورد! در ضمن MSI به منظور ایجاد اتصال بدون تاخیر و بهره مندی از سرعت انتقال زیاد، رابط PCI Express 4 را جهت برقراری ارتباط با کامپیوتر استفاده کرده که قادر است نمایشی پیوسته و بدون پارگی را فراهم کند! لازم به ذکر است که با وجود پورت های متعدد نیز می توان به مانیتورهای متعددی متصل شد! معماری RDNA 2، سیستم خنک کنندگی قدرتمند، طراحی مقاوم، فناوری های پیشرفته و سازگاری با نرم افزار اختصاصی شرکت ام اس آی نیز از دیگر ویژگی های مهم و مثبت این مدل از کارت گرافیک محسوب می شود! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر کارت گرافیک گیمینگ Radeon RX 600 XT GAMING X 8G ام اس آی خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

معرفی کارت گرافیک ام اس آی Radeon RX 600 XT

مجهز به معماری RDNA 2 و پورت های متعدد!

از ویژگی های مهم و مثبتی که شرکت MSI در طراحی و ساخت کارت گرافیک گیمینگ Radeon RX 600 XT GAMING X 8G مورد استفاده قرار داده است می توان به قابلیت اجرای بازی با نرخ فریم بالا و رزولوشن 1080p اشاره کرد. از دیگر ویژگی های استفاده شده در این مدل کارت گرافیک نیز می توان به برخورداری از کش AMD Infinity و حافظه اختصاصی 8 گیگابایتی از نوع GDDR6 اشاره کرد. لازم به ذکر است که در صورت استفاده از پردازنده های دسکتاپ سری 5000 رایزن در کنار این مدل کارت گرافیک قادر خواهید بود به روزترین بازی های دنیا را با فناوری Smart Access ای ام دی به بهترین شکل ممکن اجرا کرده و لذت ببرید! از دیگر ویژگی هایی که در ساخت کارت گرافیک گیمینگ Radeon RX 600 XT GAMING X 8G ام اس آی استفاده شده می توان به قابلیت پشتیبانی از آخرین نسخه DirectX12 Ultimate اشاره کرد. پشتیبانی از دایرکت ایکس 12 اولتیمیت را می توان یکی از ویژگی های پیشرفته این کارت گرافیک محسوب کرد که به شما این امکان را خواهد داد تا از قابلیت ردیابی اشعه، سایه زنی با نرخ متغیر، سریع تر شدن فریم ریت و اضافه شدن جلوه های بصری خارق العاده در بازی بهره مند شوید! این مدل کارت گرافیک علاوه بر قابلیت های ذکر شده از قابلیت های بی شماری همچون قابلیت Super Resolution فناوری AMD FidelityFX (FSR) و معماری RDNA بهره مند بوده تا لذت اجرا و انجام بازی ها را برای شما چندین برابر کند!

فناوری AMD FSR وظیفه بالا بردن میزان تعداد نرخ فریم تا 2.4 برابر همراه با میزان رزولوشن را بر عهده دارد. معماری RDNA نیز در جدیدترین کنسول ها و سیستم های گیمینگ مورد استفاده قرار گرفته که وظیفه تحول در گرافیک و پردازش ابری را بر عهده دارد! پورت های ارتباطی کارت گرافیک گیمینگ Radeon RX 600 XT GAMING X 8G شامل سه پورت DisplayPort 1.4 و یک پورت HDMI 2.1 (با قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4K و نرخ به روزرسانی 120 هرتز و قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 8K و نرخ به روزرسانی 60 هرتز) می شود. بنابراین شما می توانید با استفاده از این کارت گرافیک از 4 مانیتور به صورت هم زمان بر روی کامپیوتر خود بهره ببرید. این ویژگی به خصوص برای گیمرهای حرفه ای کارایی بالایی دارد و فضای مانور بیشتری را در اختیار آنها قرار می دهد! لازم به ذکر است که کارت گرافیک گیمینگ Radeon RX 600 XT GAMING X 8G از رزولوشن حداکثر 7680x4320 پیکسل پشتیبانی می کند و قادر است تصاویری با وضوح Full HD، 4K و 8K را به شما ارائه دهد. ضمن اینکه این کارت گرافیک ام اس آی از باس حافظه 128 بیت و فرکانس حافظه 16 گیگابیت بر ثانیه بهره می برد. به این ترتیب هیچ گونه مشکلی برای اجرای پردازش های گرافیکی سنگین و اجرای بازی های روز با آن نخواهید داشت.

معرفی کارت گرافیک ام اس آی Radeon RX 600 XT

سیستم دفع حرارت قدرتمند و نرم افزارهای کاربردی!

سیستم خنک کنندگی پرقدرت از مهم ترین ویژگی هایی است که شرکت MSI در طراحی و ساخت کارت گرافیک گیمینگ Radeon RX 600 XT GAMING X 8G به آن توجه کرده است. سیستم خنک کنندگی استفاده شد در این مدل از کارت گرافیک با توجه به قدرتی که در اختیار دارد می تواند با هدایت کردن حرفه ای گرمای ایجاد شده داخل دستگاه، سلامت قطعات داخلی را تا حد زیادی تضمین کند! سیستم خنک کنندگی این مدل از کارت گرافیک شامل 2 عدد فن قدرتمند از نوع TORX FAN 4.0 بوده که از طراحی ویژه تیغه و فن ها (طراحی شده به صورت جفت به هم متصل شده) بهره مند بوده که موجب می شود تا امکان دفع حرارت به بهترین شکل ممکن انجام شود. لازم به ذکر است که فن های TORX 4.0 نسبت به فن های عادی قادر به تولید فشار هوایی بیشتر هستند! از قابلیت های مهم فن های تعبیه شده نیز می توان به قابلیت ZERO FROZR اشاره کرد. این قابلیت باعث می شود تا فن های تعبیه شده در این مدل کارت گرافیک در صورت پایین بودن دمای پردازنده و عدم نیاز به دفع حرارت، چرخش خود را متوقف کرده تا علاوه بر بی صدا کار کردن کارت گرافیک موجب کاهش میزان مصرف انرژی نیز خواهد شد. از دیگر ویژگی های سیستم دفع حرارت نیز می توان به پدهای حرارتی (Thermal Padding) اشاره کرد. پدهای تعبیه شده نیز به منظور منتقل کردن مستقیم حرارت به هیت سینک اضافه شده اند!

معرفی کارت گرافیک ام اس آی Radeon RX 600 XT

شرکت MSI جهت بالا بردن میزان قدرت و عملکرد کارت گرافیک گیمینگ Radeon RX 600 XT GAMING X 8G از ویژگی های متعددی استفاده کرده که شامل نرم افزارهای کاربردی می شود! نرم افزارهای کاربردی که به صورت اختصاصی به منظور بهره مندی کاربر از عملکرد 100 درصدی کاربر از کارت گرافیک طراحی شده شامل نرم افزار اورکلاکAFTERBURNER  و نرم افزار MSI Center، نرم افزار MSI APP Player، OC Scanner می شود!  OC Scanner وظیفه افزایش عملکرد سیستم شما را با تعیین حداکثر فرکانس ایمن برای کارت گرافیک را بر عهده دارد. در ضمن این نرم افزار از الگوریتم ویژه ای قدرت می گیرد. نرم افزار MSI Center نیز قابلیت به نمایش گذاشتن وضعیت لحظه به لحظه تمامی قطعات استفاده شده در سیستم کاربر را برعهده دارد. در ضمن این نرم افزار از رابط کاربری ساده ای برخوردار بوده و فقط با چند کلیک می توانید به همه قابلیت های این نرم افزار دست پیدا کنید! AFTERBURNER هم از دیگر نرم افزارهای کاربردی و شناخته شده شرکت ام اس آی بوده که با استفاده از آن می توانید به کنترل کامل کارت گرافیک خود دست پیدا کنید. از دیگر ویژگی های این نرم افزار می توان به قابلیت به نمایش گذاشتن وضعیت سخت افزارها اشاره کرد. در آخر نیز باید به این نکته اشاره کرد که شرکت MSI از نورپردازی در قسمت بالایی کارت گرافیک گیمینگ Radeon RX 600 XT GAMING X 8G (بر روی لوگوی و برند) نیز استفاده کرده است. نورپردازی استفاده شده در این مدل کارت گرافیک از قابلیت کنترل کامل و قابلیت هماهنگ سازی با دیگر محصولات MSI را نیز در اختیار دارد!

منبع: msi