برای کاربرانی که به دنبال جمع آوری سیستم رده بالا و قدرتمند هستند، پیشنهاد می کنیم برای تهیه و خرید قطعات و لوازم جانبی کامپیوتر از برندهای مطرح و معتبر همچون سونی، ال جی، سامسونگ و ... اقدام کنند. برند MSI نیز از دیگر برندهای معتبر و مطرح محسوب می شود که مشغول تولید انواع مختلف لوازم جانبی، قطعات و سخت افزارهای کامپیوتر است! از نمونه فعالیت های شرکت MSI می توان به طراحی و تولید لپ تاپ، ماوس، کیبورد، هدست، کارت گرافیک، مادربرد، کیس، مانیتور، خنک کننده و ... اشاره کرد. در این مقاله با معرفی یکی از حساس ترین و حیاتی ترین محصولات تولیدی که قادر است بر روی عملکرد گیمرها تاثیر مستقیمی داشته باشد در کنار شما هستیم! محصول مد نطر ما جهت بررسی و آشنایی با عنوان OPTIX G321QP روانه بازارهای جهانی شده و با توجه به کیفیت و قابلیت های رده بالایی که در اختیار دارد مورد استقبال زیادی نیز قرار گرفته است! ویژگی هایی که باعث شده OPTIX G321QP جزو رده بالاترین مدل های بازار قرار بگیرد شامل نرخ تازه سازی 165 هرتزی، پنل خمیده از نوع VA، نرخ پاسخگویی 1 میلی ثانیه ای، فناوری های کاربردی و ... می شود! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر مانیتور گیمینگ خمیده OPTIX G321QP ام اس آی خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

 

بررسی مانیتور گیمینگ خمیده MSI OPTIX G321QP

قابلیت پخش تصاویر روان و زاویه دید استاندارد!

طراحان شرکت MSI در ساخت مانیتور گیمینگ خمیده OPTIX G321QP از پنل VA استفاده کرده اند! پنل به کار رفته در این مدل مانیتور در سایز 32 اینچی طراحی شده و قادر است تصاویر با وضوح بالا همراه با رنگ های صحیح و واقعی را در هر زاویه به نمایش دربیاورد. از ویژگی های مثبت و مهم پنل تعبیه شده در این مدل مانیتور نیز می توان به نقش زیاد آن در بهبود کیفیت تصویر و کاهش برق مصرفی دستگاه اشاره کرد که به لطف نور پس زمینه مناسب به وجود آمده است. این مدل مانیتور ام اس آی با توجه به بهره مندی از نرخ تازه سازی 165 هرتزی به شما این امکان را می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی بتوانید تصاویری با گرافیک بالا را تجربه کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد!

مانیتور گیمینگ OPTIX G321QP ام اس آی از یک صفحه نمایش باکیفیت و رده بالا برخوردار بوده و می تواند لذت و هیجان چندین برابری هنگام انجام بازی های سنگین گرافیکی را برای شما به ارمغان بیاورد. این مانیتور با توجه به بهره مندی از رزولوشن 2560x1440 می تواند شما را در دنیای بازی غرق کند! این مانیتور دارای روشنایی برابر با 250nits بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور برابر با 16:9 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید. کنتراست 2500:1 این مانیتور نیز نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش می دهد. از دیگر ویژگی های موجود در این مدل مانیتور می توان به زاویه دید 178 درجه ای اشاره کرد. زاویه دید این مدل مانیتور شما را قادر می سازد تا بتوانید از هر زاویه ای امکان مشاهده تصویر را داشته باشید! به لطف مدت زمان پاسخ گویی 1 میلی ثانیه این مدل مانیتور قادر خواهید بود مناسب ترین جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید.

 

بررسی مانیتور گیمینگ خمیده MSI OPTIX G321QP

مجهز به پورت های متعدد و فناوری های کاربردی!

شرکت MSI جهت برقراری ارتباطی پایدار و آسان با سایر دستگاه های دیجیتال، مانیتور گیمینگ منحنی OPTIX G321QP خود را مجهز به پورت های متنوع و کاربردی کرده است. پورت های تعبیه شده در این مدل مانیتور شامل خروجی Earphone، یک عدد پورت DisplayPort 1.2a و دو عدد پورت HDMI 2.0b می شود. مجهز بودن به پورت HDMI به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. با استفاده از پورت DisplayPort نیز می توانید به دستگاه های دیجیتالی پشتیبانی کننده از این پورت متصل شوید. با استفاده از خروجی Earphone نیز می توانید با متصل کردن هدفون های مختلف بدون نیاز به اسپیکر جداگانه صدای موجود در سیستم را بشنوید! لازم به ذکر است که در صورت استفاده از پورت DisplayPort می توانید به رزولوشن 2560x1440 و نرخ به روز رسانی 165 هرتز، در صورت استفاده از پورت HDMI نیز قادر خواهید بود به رزولوشن 1920x1080 و نرخ به روز رسانی 144 هرتزی را به دست آورید! ویژگی ها و قابلیت های موجود در این مانیتور بی شمار بوده تا کاربر هنگام استفاده با چالش خاصی روبرو نشود. از نمونه ویژگی های مهم این مدل مانیتور می توان به فناوری های متنوع و متعدد اشاره کرد. فناوری های استفاده شده علاوه بر بالا بردن میزان کیفیت، وظیفه محافظت از چشمان کاربر را نیز بر عهده دارند. از فناوری های موجود در مانیتور خمیده OPTIX G321QP ام اس آی شامل FreeSycn Premium، Less Blue Light Pro، Night Vision Engaged می شود!

FreeSync Premium: این فناوری وظیفه کاهش لرزش تصاویر و جلوگیری از شکستگی فریم را بر عهده داشته که موجب می شود تا کاربر هنگام انجام بازی های مختلف از روان ترین، پر سرعت ترین و باکیفیت ترین تصاویر بهره مند شود.

Night Vision Engaged: شرکت MSI با اضافه کردن این فناوری سعی در روشن تر کردن صحنه های تاریک در گیم پلی بازی ها را داشته تا گیمرها هنگام انجام بازی های ویدئویی محیط های تاریک را با روشن ترین و واضح ترین شکل ممکن تماشا کنند!

 

بررسی مانیتور گیمینگ خمیده MSI OPTIX G321QP

قابلیت ایجاد طرح بندی های مختلف!

مهندسان و طراحان خوش ذوق شرکت MSI جهت ایجاد و دسترسی کاربر به طرح بندی های مختلف از فناوری های PIP (تصویر در تصویر) و PBP (تصویر به تصویر) استفاده کرده است. از مزیت های این نوع فناوری می توان به حداکثر رساندن گردش در کار یا تنظیمات بازی اشاره کرد تا نیازی به بستن برنامه ها و یا پنجره های باز نباشد! قابلیت تقسیم 5 صفحه در کم ترین زمان ممکن به همراه حالت های مختلف تقسیم (10 تقسیم) جهت ارائه موقعیت های مختلف چند وظیفه ای نیز از امکانات این فناوری به شمار می رود! طراحی را می توان یکی دیگر از ویژگی های مهم مانیتور منحنی OPTIX G321QP محسوب کرد که توسط طراحان و مهندسان شرکت MSI به وجود آمده است! طراحی این مدل مانیتور شامل حاشیه های ناچیز، وزن سبک و بدنه ای ساخته شده از مرغوب ترین مواد اولیه می شود. از مزیت های حاشیه نازک مانیتور می توان به ایجاد تمرکز بیشتر کاربر به محتوای در حال پخش و بالا رفتن میزان جذابیت میز کار اشاره کرد و با توجه به وزن سبک 6.59 کیلوگرمی (با پایه) امکان حمل و نقل راحت به وجود خواهد آمد!

در ضمن با توجه به بدنه ای که از مرغوب ترین مواد اولیه درست شده می توان گفت که مانیتور قادر خواهد بود در برابر ضربات احتمالی و یا حتی سقوط از ارتفاع مقاومت بالایی از خود نشان دهد! جهت ثابت نگه داشتن مانیتور و به وجود آمدن زاویه دید مناسب از پایه های استاندارد استفاده شده است! از ویژگی های پایه تعبیه شده نیز می توان به قابلیت چرخش از -5 تا 20 درجه، تنظیم ارتفاع از 0 تا 90 میلی متر و تنظیم انحنا از -30 تا 30 درجه اشاره کرد. میزان خمیدگی مانیتور گیمینگ خمیده ام اس آی OPTIX G321QP برابر با 1000R بوده و با توجه به بهینه سازی که در طراحی آن مورد استفاده قرار گرفته می تواند تصاویر را با واقعی ترین حالت خود به نمایش دربیاورد! این ویژگی ها باعث می شوند تا کاربر بدون حواس پرتی اقدام به تماشای محتوای خود کند!

منبع: msi