برند MSI در رویداد Computex 2023 حضور فعالی داشته و مجموعه ای از محصولات جدید خود را در آن معرفی کرده است. در کنار لپ تاپ ها و لوازم جانبی جدید، شاهد رونمایی از دو سری مانیتور مدرن و پیشرفته از جانب ام اس آی بوده ایم. این مانیتورها در سری MSI QD-OLED و تک مدل MSI Modern MD272QXP معرفی شده اند که در ادامه با هر دوی آنها بیشتر آشنا می شویم. با ما همراه باشید.

بررسی مانیتور ام اس آی Modern MD272QXP

مشخصات فنی مانیتورهای سری MSI QD-OLED

مانیتورهای MSI QD-OLED از پیشرفته ترین تکنولوژی های روز بهره می برند و در آنها فناوری های OLED و Quantum Dot با هم تلفیق شده است. این فناوری ها بالاترین تجربه گیمینگ را برای کاربر رقم می زنند. یکی از مدل های رده بالا و مدرن این سریريال MEG 342C QD-OLED است که با پنل خمیده با سایز 34.18 اینچ عرضه شده است. این مانیتور از رزولوشن اولترا واید 3440x1440 پیکسل و نسبت تصویر سینمایی 21:9 پشتیبانی می کند و از زمان پاسخ دهی فوق العاده سریع 0.03 میلی ثانیه (GtG) بهره می برد. به این ترتیب حتی سریع ترین تصاویر بازی نیز بدون کوچکترین افت وضوح با این مانیتور به نمایش در می آیند. مجهز بودن به استاندارد VESA DisplayHDR True Black 400 نیز مهر تأییدی است بر کیفیت تصویر ایده آل این دستگاه!

مانیتور ام اس آی MEG 342C QD-OLED زاویه دید وسیعی دارد، ضد بازتاب است و توانایی نمایش 1.07 میلیارد رنگ را به طبیعی ترین شکل ممکن دارد. امکانات ارتباطی این مانیتور نیز شامل پورت های HDMI 2.1، DisplayPort 1.4a و USB-C (با قابلیت شارژدهی 65 وات PD) می شود. مانیتور جدید MSI با سیستم نورپردازی Mystic Light هم سازگاری دارد و شما می توانید از طریق منوی تنظیمات صفحه نمایش، نورپردازی آن را کنترل کنید.

بررسی مانیتور ام اس آی Modern MD272QXP

در سری QD-OLED ام اس آی یک مدل هیجان انگیز دیگر نیز وجود دارد که با سایز 49 اینچ عرضه شده و از مشخصاتی مانند نسبت تصویر 32:9 و نرخ نوسازی تصویر 240 هرتز بهره می برد. مجهز بودن به تکنولوژی های اختصاصی ام اس آی مانند Gaming Intelligence و OLED Care هم باعث می شود تا رنگ مشکی تصویر عمق بیشتری بگیرد و رنگ های شفاف طبیعی تر به نظر برسند.

مشخصات فنی مانیتور MSI Modern MD272QXP

مانیتور Modern MD272QXP با سایز 27 اینچ عرضه شده و رزولوشن WQHD را با تکنولوژی IPS تلفیق کرده است. این مانیتور از قابلیت EyesErgo برخوردار است و از چشمان کاربر در برابر اشعه های مضر صفحه نمایش جلوگیری می کند. هم چنین این مانیتور طراحی ارگونومیکی دارد و زاویه دید مناسبی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

بررسی مانیتور ام اس آی Modern MD272QXP

مجهز بودن به اسپیکر داخلی و پایه قابل تنظیم در 4 حالت مختلف سایر امکانات مانیتور MSI Modern MD272QXP را تشکیل می دهند. شما می توانید این مانیتور را به صورت افقی بچرخانید، شیب عمودی آن را تنظیم کنید، آن را به صورت عمودی مورد استفاده قرار دهید و ارتفاع پایه آن را تنظیم کنید.

نرخ نوسازی تصویر مانیتور ام اس آی Modern MD272QXP برابر با 100 هرتز است که نمایش سریع و روان تصویر را تضمین می کند. این گجت جدید محدوده کنتراست وسیعی دارد و از محتوای HDR پشتیبانی می کند. این مانیتور با نرم افزار اختصاصی Productivity Intelligence (P.I.) هم سازگاری دارد که امکاناتی مانند عملکرد KVM یا شخصی سازی رنگ ها را در اختیار شما می گذارد. پیش بینی می شود از مانیتورهای جدید MSI استقبال مناسبی در بازار به عمل آید.

منبع: gizmochina