شرکت نام آشنای MSI علاوه بر تولید انواع ماوس، کیبورد، هدست، مادربرد و ... به تولید انواع مختلف پاور نیز مشغول بوده تا قادر باشد نیاز طرفداران خود را از هر لحاظ تامین کند! از نمونه پاورهای تولیدی MSI می توان به مدل MAG A650GF اشاره کرد که با هدف تامین برق مورد نیاز سیستم کاربران طراحی و تولید شده است. این مدل پاور با توجه به برخورداری از توان خروجی 650 وات و فرم فاکتور ATX می تواند جزو بهترین و قابل اعتمادترین پاورهای بازار محسوب شود! شرکت MSI به منظور بالا بردن میزان عملکرد پاور 650 وات MAG A650GF از بهترین و باکیفیت ترین قطعات استفاده کرده و به همین دلیل موفق به کسب رده بندی طلایی 80 PLUS شده است. از دیگر ویژگی هایی که MSI در طراحی این مدل از پاور خود استفاده کرده می توان به راهکارهای حفاظتی، فن 140 میلی متری و ... اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر پاور 650 وات MAG A650GF ام اس آی خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

تضمین ایمنی قطعات با پاور 650 وات MAG A650GF ام اس آی!

پاور کامپیوتر MSI MPG A650GF با قابلیت پشتیبانی از کارت های گرافیک!

شرکت MSI پاورهای گیمینگ سری MPG خود را با هدف تامین انرژی مورد نیاز کارت گرافیک های NVIDIA و GPU های AMD تولید می کند. این سری از پاور با توجه به عملکرد بهتری که نسبت به دیگر پاورهای شرکت MSI دارند قادر هستند برق مورد نیاز کارت گرافیک های سری GeForce RTX 30 و GeForce RTX 20 را با حداکثر کارایی تامین کنند! از ویژگی های منحصر به فرد پاور 650 وات MAG A650GF می توان به طراحی خاص IO و روش های اتصال گوناگون با توجه به نیاز کاربران حرفه ای اشاره کرد. این ویژگی ها به کاربران حرفه ای این امکان را خواهد داد تا برای متصل کردن این مدل پاور به کانکتورهای انواع مختلف کارت گرافیک با هیچ چالشی روبرو نشوند! کسب گواهینامه طلایی 80 PLUS از دیگر ویژگی های مهم و مثبت این مدل از پاور محسوب می شود. این گواهی به دلیل راندمان 90 درصدی به این مدل پاور داده شده است. این پاور همچنین به دلیل بهره مندی از راندمان فوق العاده 90 درصدی که در اختیار دارد می تواند حرارت کم تری تولید کرده و از مصرف انرژی پایین تری نیز برخوردار شود! با این تفاسیر می توان گفت که این مدل پاور تولیدی شرکت MSI از سر و صدای کم تر همراه با طول عمر بالاتری برخوردار خواهد بود. قطعات و لوازم استفاده شده در پاور 650 وات MAG A650GF نیز از بهترین و مرغوب ترین مواد اولیه ساخته شده است. از نمونه قطعات باکیفیتی که شرکت MSI در ساخت این مدل پاور مورد استفاده قرار داده است می توان به خازن های 100% ژاپنی الکترولیتی  C ° 105و خازن های Solid اشاره کرد. ترکیب قطعات باکیفیت و این مدل خازن نیز باعث شده تا پاور 650 وات MAG A650GF از راندمان 90 درصدی و مقاومت بیشتر در برابر فرکانس، دما و جریان بالا برخوردار شود!

پاور کامپیوتر MSI MPG A650GF با قابلیت پشتیبانی از کارت های گرافیک!

پاور 605 وان ام اس آی مدل MPG A650GF با سیستم خنک کنندگی قدرتمند!

شرکت MSI در طراحی و ساخت پاور 650 وات MAG A650GF از یک فن 140 میلی متری قدرتمند استفاده کرده است. فن استفاده شده در این مدل پاور از قدرتی برابر با 650W برخوردار بوده و می تواند عمل خنک کنندگی و خروج حرارت از داخل پاور در هنگام اجرای بازی ها و نرم افزارهای سنگین را به بهترین شکل ممکن انجام دهد! در ضمن فن تعبیه شده در این مدل پاور کامپیوتر 650 وات از یاتاقان های FDB (Fluid Dynamic Bearing) بهره مند است. با توجه به برخورداری از یاتاقان های FDB می توان گفت که فن تعبیه شده قادر است عمل خنک کنندگی و خروج حرارت هنگام انجام فعالیت های سنگین را با کم ترین صدای ممکن انجام دهد! در واقع این نوع فن با توجه به قابلیت کنترل موثر درجه حرارت ایجاد شده در داخل پاور اقدام به جلوگیری از افت عملکرد پاور می کند تا کوچک ترین آسیبی به آن نرساند!

پاور 605 وان ام اس آی مدل MPG A650GF با سیستم خنک کنندگی قدرتمند!

این شرکت به منظور ایجاد اسمبل آسان و راحت پاور 650 وات MAG A650GF از کابل های تمام ماژولار استفاده کرده است. کابل های تمام ماژولار این امکان را به کاربر می دهد تا بدون هیچ ریخت و پاشی اقدام به اسمبل کردن این مدل پاور در کیس خود کند! لازم به ذکر است که این مدل پاور با توجه به برخورداری از راهکارهای حفاظتی مختلف، علاوه بر عمر بالا از عملکردی پایدار نیز برخوردار است. راهکارهای حفاظتی استفاده شده در پاور 650 وات MAG A650GF شامل راهکار حفاظتی OVP (قابلیت حفاظت در برابر ولتاژ بیش از حد)، OTP (قابلیت حفاظت در برابر دمای بیش از حد)، UVP (قابلیت حفاظت در برابر پایین بودن (کمبود) ولتاژ)، OPP (قابلیت حفاظت در برابر انرژی دریافتی بیش از حد)، SCP (قابلیت حفاظت در برابر اتصال کوتاه) و OCP می شود. با توجه به راهکارهایی که در ساخت این مدل از پاور مورد استفاده قرار داده شده است می توان گفت که علاوه بر عملکرد بالا از عمر بالایی نیز برخوردار خواهد شد! در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که پاور 650 وات MAG A650GF ام اس آی از ابعادی برابر با 160x150x86 میلی متر برخورداری است.

منبع: msi