اگر به دنبال کارت گرافیک گیمینگ قدرتمند و مقرون به صرفه هستید، کارت گرافیک گیمینک ام اس آی مدل GTX 1660 SUPER GAMING X می تواند یکی از بهترین و مناسب ترین گزینه ها باشد! این مدل کارت گرافیک به دلیل برخورداری از مشخصاتی همچون حافظه اختصاصی 6 گیگابایتی از نوع GDDR6 و تعداد 1408 واحد هسته CUDA می تواند بازی های ویدئویی را به شکل روان و بدون لگ اجرا کند. مهندسان و طراحان شرکت MSI جهت خروجی تصویر و پشتیبانی از مانیتورهای متعدد در ساخت این مدل کارت گرافیک از پورت های متعدد استفاده کرده اند! در ضمن با وجود معماری Turing می تواند امکان افزایش میزان عملکرد کارت گرافیک را فراهم کرده و در نتیجه بازی های ویدئویی به صورت سریع به اجرا در خواهند آمد. MSI جهت بالا بردن میزان جذابیت سیستم گیمینگ کاربر نیز از طراحی مدرن و نورپردازی استفاده کرده که با تغییر رنگ می تواند هیجان کاربر را نیز تا حد زیادی بالا ببرد. به منظور تضمین سلامت قطعات داخلی نیز از دو عدد فن قدرتمند استفاده شده تا کارت گرافیک در هنگام پردازش های سنگین با هیچ گونه چالشی روبرو نشود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر کارت گرافیک گیمینک ام اس آی مدل GTX 1660 SUPER GAMING X خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

مشخصات کارت گرافیک MSI GTX 1660 SUPER X

تضمین سلامت قطعات داخلی و فناوری های پیشرفته!

از ویژگی های مثبتی که باعث شده تا کارت گرافیک گیمینک ام اس آی مدل GTX 1660 SUPER GAMING X تبدیل به کارآمدترین مدل بین سایر کارت گرافیک های هم رده خود شود می توان به سیستم دفع حرارت قدرتمند اشاره کرد! شرکت MSI به همین دلیل در ساخت این مدل کارت گرافیک از مناسب ترین نوع سیستم خنک کنندگی بهره برده است! سیستم خنک کنندگی این مدل کارت گرافیک شامل 2 عدد فن قدرتمند می شود! از ویژگی های فن تعبیه شده می توان به قابلیت افزایش دادن میزان جریان هوا، قابلیت ارائه تهویه مطلوب پردازنده و قطعات الکترونیکی و پایین آمدن میزان صدا نسبت به دیگر مدل ها اشاره کرد. طبق اعلام سایت اصلی شرکت MSI سیستم دفع حرارت استفاده شده در کارت گرافیک گیمینک ام اس آی مدل GTX 1660 SUPER GAMING X از نوع TORX FAN 3.0 بوده که از ویژگی ها و مشخصات رده بالایی همچون پره هایی با خمیدگی تند برخوردار است. این ویژگی باعث می شود تا باد با سریع ترین حالت خود پرتاب شده و در نتیجه عمل خنک کنندگی به نحو احسنت به اجرا در خواهد آمد!
شرکت MSI جهت بالا بردن میزان بازدهی و عملکرد این مدل کارت گرافیک از فناوری های انحصاری شرکت انویدیا بهره برده است! ویژگی های انحصاری انویدیا که در این مدل کارت گرافیک مورد استفاده قرار گرفته شامل فناوری GeForce Experience، Nvidia G-Sync و VR Ready می شود. فناوری Nvidia G-SYNC وظیفه ارائه تصاویر روان همراه با نرخ به روز رسانی بالا را بر عهده داشته و به کاربر این امکان را می دهد بدون کوچک ترین پارگی و یا سکته تصویر مشغول انجام بازی های ویدئویی خود باشند! با توجه به برخورداری از ویژگی GeForce Experience نیز این امکان را خواهید داشت تا فیلم ها، پخش های زنده، اسکرین شات ها و ... را با دوستان و طرفدارن خود به اشتراک بگذارید!

مشخصات کارت گرافیک MSI GTX 1660 SUPER X

معماری Turing و قابلیت پشتیبانی از 4 مانیتور!

بهره مندی از معماری Turing را می توان یکی از مهم ترین و مثبت ترین ویژگی های کارت گرافیک گیمینک GTX 1660 SUPER GAMING X محسوب کرد که توسط مهندسان خوش ذوق MSI استفاده شده است! این نوع معماری با توجه به بهره مندی از به روزترین فناوری های شرکت انویدیا به همراه ساختار یکپارچه و جدید برای حافظه قادر است هنگام اجرای بازی های ویدئویی کارایی موثر و بسیار خوبی را به ارمغان بیاورد! از دیگر ویژگی های این معماری نیز می توان به بهره وری انرژی بیشتر تا 1.4 برابر نسبت به نسل قبل اشاره کرد که موجب پایین آمدن میزان نویز و دما به همراه کارایی بیشتر خواهد شد. لازم به ذکر است که این مدل کارت گرافیک MSI دارای حافظه 6 گیگابایتی از نوع GDDR6 نیز است. حافظه موجود با ترکیب معماری Turing می تواند بازی های مد نظر کاربر را با بالاترین میزان کیفیت اجرا کرده و نیاز آن ها را تا حد زیادی رفع کند!

پل های ارتباطی متعددی نیز در ساخت کارت گرافیک گیمینک ام اس آی مدل GTX 1660 SUPER GAMING X مورد استفاده قرار گرفته تا کاربر برای استفاده از چندین مانیتور با هیچ چالشی روبرو نشود. پورت های ارتباطی این مدل کارت گرافیک شامل سه عدد پورتDisplayPort 1.4a  و یک پورت HDMI 2.0b می شود. بنابراین شما می توانید با استفاده از این کارت گرافیک از 4 مانیتور به صورت هم زمان بر روی کامپیوتر خود بهره ببرید. این ویژگی به خصوص برای گیمرهای حرفه ای کارایی بالایی دارد و فضای مانور بیشتری را در اختیار آنها قرار می دهد! لازم به ذکر است که کارت گرافیک گیمینک ام اس آی مدل GTX 1660 SUPER GAMING X از رزولوشن حداکثر 7680x4320 پیکسل پشتیبانی می کند و قادر است تصاویری با وضوح Full HD، 4K و 8K را به شما ارائه دهد. ضمن اینکه این کارت گرافیک از باس حافظه 192 بیت نیز بهره می برد. به این ترتیب هیچ گونه مشکلی برای اجرای پردازش های گرافیکی سنگین و اجرای بازی های روز با آن نخواهید داشت.

مشخصات کارت گرافیک MSI GTX 1660 SUPER X

قابلیت سازگاری با نرم افزار اختصاصی MSI

شرکت MSI جهت بالا بردن میزان قدرت و عملکرد کارت گرافیک گیمینک GTX 1660 SUPER GAMING X از ویژگی های متعددی استفاده کرده که شامل نرم افزارهای کاربردی می شود! نرم افزارهای کاربردی که به صورت اختصاصی به منظور بهره مندی کاربر از عملکرد 100 درصدی کاربر از کارت گرافیک طراحی شده شامل نرم افزار اورکلاک AFTERBURNER، نرم افزار OC Scanner، نرم افزار DRAGON CENTER و نرم افزار MSI APP Player می شود! OC Scanner وظیفه افزایش عملکرد سیستم شما را با تعیین حداکثر فرکانس ایمن برای کارت گرافیک را بر عهده دارد. در ضمن این نرم افزار از الگوریتم ویژه ای قدرت می گیرد.  AFTERBURNER هم از دیگر نرم افزارهای کاربردی و شناخته شده شرکت ام اس آی بوده که با استفاده از آن می توانید به کنترل کامل کارت گرافیک خود دست پیدا کنید. از دیگر ویژگی های این نرم افزار می توان به قابلیت به نمایش گذاشتن وضعیت سخت افزارها اشاره کرد. نرم افزار MSI APP Player نیز از دیگر نرم افزارهای کاربردی و مهم بوده که طبق اعلام سایت اصلی شرکت MSI تحت همکاری انحصاری BlueStacks توسعه یافته و به منظور فراهم کردن تجربه یکپارچه از کامپیوتر را برای بازی موبایل اضافه شده است!

شرکت MSI جهت دستیابی به تمامی تنظیمات مربوط به محصولات خود از برنامه کاربردی و قدرتمندی استفاده کرده که با عنوان MSI Dragon Center شناخته می شود. از این برنامه می توانید به منظور یکپارچه سازی عملکرد تمامی نرم افزارهای شرکت MSI استفاده کرده و آن ها را با یکدیگر همانگ بسازید! با این قابلیت می توان گفت که کاربر می تواند به تجربه ای متفاوت از استفاده نرم افزارها و محصولات شرکت MSI دست پیدا کند! از دیگر ویژگی ها و امکانات این نرم افزار می توان به پشتیبانی از تمامی نرم افزارهای این شرکت اشاره کرد تا کاربر بدون نیاز به چندین نرم افزار بتواند اقدام به شخصی سازی تنظیمات آن ها در یک نرم افزار واحد کند! طبق اعلام شرکت ام اس آی برنامه MSI Dragon Center با توجه به قابلیت هایی که در اختیار کاربر قرار می دهد تبدیل به تنهاترین ابزاری شده است که این امکان را به کاربر می دهد تا بتواند به بالاترین عملکرد سیستم کامپیوتری، مادربرد و ... دست یابد!

مشخصات کارت گرافیک MSI GTX 1660 SUPER X

قابلیت سایه زنی و ردیابی اشعه!

در ضمن کارت گرافیک گیمینک ام اس آی مدل GTX 1660 SUPER GAMING X با توجه به ابعاد مناسب 247x126x46 میلی متری که در اختیار دارد این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید از آن در اکثر کیس های رایج در بازار استفاده کنید! از دیگر ویژگی هایی که در ساخت کارت گرافیک گیمینک ام اس آی مدل GTX 1660 SUPER GAMING X استفاده شده می توان به قابلیت پشتیبانی از آخرین نسخه DirectX12 اشاره کرد. پشتیبانی از دایرکت ایکس 12 را می توان یکی از ویژگی های پیشرفته این کارت گرافیک محسوب کرد که به شما این امکان را خواهد داد تا از قابلیت ردیابی اشعه، سایه زنی با نرخ متغیر، سریع تر شدن فریم ریت و اضافه شدن جلوه های بصری خارق العاده در بازی بهره مند شوید! در آخر نیز باید به این نکته اشاره کرد که این مدل از کارت گرافیک مجهز به رابط PCE Express 3 (جهت ایجاد ارتباط سریع و بدون لگ همراه با ناچیزترین میزان تاخیر ورودی) و کانکتور برق 8 پین با توان مصرفی 125W است!

منبع: msi