شرکت MSI جهت به ارمغان آوردن جهش بزرگ در عملکرد فوق العاده به همراه کارایی و گرافیک های مبتنی بر هوش مصنوعی اقدام به طراحی و تولید کارت گرافیک مدل GeForce RTX 4090 X 24G کرده است! با استفاده از این مدل کارت گرافیک می توانید برای اجرای بازی ها و نرم افزارهای سنگین اقدام کرده و از بهترین و بی نظیرترین عملکرد بهره مند شوند. از ویژگی های برجسته ای که مهندسان شرکت MSI در طراحی و ساخت این مدل کارت گرافیک استفاده کرده اند می توان به معماری Nvidia Ada Lovelace، حافظه 24 گیگابایتی از نوع GDDR6X، پورت های متعدد جهت انتقال محتوا، سیستم خنک کنندگی قدرتمند، طراحی ظاهری جذاب همراه با نورپردازی RGB و ... اشاره کرد. در ضمن شرکت ام اس آی به منظور تنظیم میزان عملکرد کارت گرافیک از بایوس دوگانه استفاده کرده و با توجه به بهره مندی از قابلیت SPS نیز امکان تنظیم دقیق جریان با کم ترین مقاومت به وجود خواهد آمد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر کارت گرافیک گیمینگ GeForce RTX 4090 X 24G ام اس آی خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

تجربه عملکرد فوق العاده با کارت گرافیک گیمینگ MSI مدل GeForce RTX 4090 X 24G

مجهز به معماری جدید Ada Lovelace و فناوری های کاربردی!

شرکت MSI جهت بالا بردن میزان عملکرد و بازدهی بیشتر گرافیک گیمینگ GeForce RTX 4090 X 24G از جدیدترین معماری گرافیکی Ada Lovelace استفاده کرده است. این معماری قدرتمند توسط شرکت معتبر و نام آشنای Nvidia طراحی و جهت استفاده در کارت گرافیک های سری RTX 4000 تولید شده است. مصرف انرژی این معماری نسبت به معماری نسل قبلی (Ampere) تغییری نکرده و با توجه به قدرت 2 برابری که در اختیار دارد این امکان را به گیمرهای حرفه ای می دهد تا جهت اجرای سنگین ترین بازی های گرافیکی اقدام کنند! از دیگر ویژگی های معماری استفاده شده در این کارت گرافیک نیز می توان به چیپ 4 نانومتری به همراه چهارمین نسل از هسته های Tensor و سومین نسل از هسته های Ray Tracing اشاره کرد. لازم به ذکر است که MSI به منظور بالا بردن میزان بازدهی و عملکرد گرافیک گیمینگ GeForce RTX 4090 X 24G از فناوری ها و ویژگی های انحصاری شرکت انویدیا بهره برده است! ویژگی های انحصاری انویدیا که در این مدل کارت گرافیک ام اس آی مورد استفاده قرار گرفته شامل GeForce Experience، Nvidia Broadcast، Nvidia Reflex، Nvidia DLSS 3 و Ray Tracing می شود!

فناوری Ray Tracing: از بنیادی ترین عناصری که باعث می شود تا کاربر هنگام انجام بازی از گرافیک سطح بالا برخوردار شده و از بازی کردن لذت ببرند می توان به فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) اشاره کرد. شرکت MSI در طراحی و ساخت کارت گرافیک گیمینگ GeForce RTX 4090 X 24G از این فناوری بهره برده تا قادر به فراهم کردن رندرینگ باورپذیر و کاملا طبیعی و شبیه سازی رفتار فیزیکی نور باشد. از دیگر ویژگی های این فناوری نیز می توان به قابلیت نزدیک کردن جلوه های بصری و محیط انواع بازی ها اشاره کرد.

فناوری Nvidia Reflex: شرکت MSI به فکر گیمرهای حرفه ای که به صورت آنلاین اقدام به انجام بازی های خود می کنند نیز بوده و با اضافه کردن ویژگی Nvidia Reflex توانسته تا حد زیادی نیاز آن ها را برطرف کند. در واقع این فناوری وظیفه همگام سازی پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی را برعهده داشته که باعث می شود تا صف رندر از بین رفته و فشار بر روی پردازنده مرکزی تا حد زیادی کاهش یابد!
DLSS 3.0: این ویژگی را می توان یکی از روش های فوق پیشرفته محسوب کرد که به منظور رندر گرفتن به کمک هوش مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد. DLSS 3.0 با استفاده از نسل چهارم هسته های Tensor اقدام به کاهش دادن نرخ فریم بدون از دست دادن کیفیت تصاویر کرده و به کاربر این امکان می دهد تا بتواند از بالاترین تنظیمات گرافیکی استفاده کند!

مجهز به معماری جدید Ada Lovelace و فناوری های کاربردی!

سیستم خنک کنندگی قدرتمند!

سیستم خنک کنندگی از ویژگی های مهم و مثبتی است که شرکت MSI در ساخت کارت گرافیک گیمینگ GeForce RTX 4090 X 24G استفاده کرده است! سیستم دفع حرارت استفاده شده در این مدل از کارت گرافیک با توجه به قدرتی که در اختیار دارد می تواند با هدایت کردن حرفه ای گرمای ایجاد شده داخل دستگاه، سلامت قطعات داخلی را تا حد زیادی تضمین کند! سیستم خنک کنندگی این مدل از کارت گرافیک شامل 3 عدد فن قدرتمند از نوع TORX FAN 5.0 بوده که می تواند به شما این اطمینان را بدهد تا بدون نگرانی بابت خرابی قطعات داخلی به بازی کردن ادامه دهید. از ویژگی های فن استفاده شده در این مدل کارت گرافیک می توان به پره هایی با طراحی خاص اشاره کرد. مهندسان MSI جهت متصل کردن فن ها به یکدیگر از قوس های حلقه ای و روکش فن استفاده کرده اند که موجب می شود تا در صورت پردازش های سنگین بدون هیچ گونه مشکلی به صورت هماهنگ با یکدیگر کار کرده تا امکان حفظ و تثبیت جریان هوا با فشار بالا مهیا شود! از دیگر ویژگی های سیستم خنک کنندگی کارت گرافیک گیمینگ GeForce RTX 4090 X 24G می توان به اتاق بخار، لوله هسته، قابلیت کنترل جریان هوا به همراه بایوس دوگانه می شود!

اتاق بخار: ام اس آی با اضافه کردن اتاق بخار در داخل کارت گرافیک امکان انتقال گرما در کم ترین زمان ممکن به لوله های هسته را فراهم کرده تا هیچ خطر و آسیبی قطعات داخلی کارت گرافیک را تهدید نکند!

لوله هسته: لوله های هسته در واقع همان لوله های حرارتی هستند که به صورت کاملا دقیق توسط دستگاه های پیشرفته طراحی شده و حداکثر تماس را با صفحه اصلی GPU را تضمین می کنند! این ویژگی باعث پخش شدن گرمای ایجاد شده در داخل کارت گرافیک خواهد شد!
کنترل جریان هوا: با این ویژگی به لطف پره های هیت سینک به وجود آمده باعث مختل شدن هارمونیک های ناخواسته هوا شده تا کارت گرافیک با کم ترین نویز به کارکرد خود ادامه دهد!

بایوس دوگانه: بایوس دوگانه جهت استفاده مجدد از کارت گرافیک در صورت به وجود آمدن مشکلات و خطاهای سیستمی و قابلیت انتخاب 2 حالت سایلنت (حالت بی صدا کردن فن ها) و Gaming (مخصوص بالا بردن عملکرد کارت) اضافه شده است.

سیستم خنک کنندگی قدرتمند!

در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که کارت گرافیک گیمینگ GeForce RTX 4090 X 24G از دیگر قابلیت ها و امکاناتی همچون فیوزهای اضافی تعبیه شده در PCB (جهت ایجاد محافظت بیشتر در برابر سد الکتریکی)، بلبرینگ دوبل (به منظور چرخش بهتر و هوشمند فن های تعبیه شده هنگام اجرای نرم افزارها و بازی های سنگین) و قابلیت Zero Frozr می شود. این قابلیت باعث می شود تا فن های تعبیه شده در این مدل کارت گرافیک در صورت پایین بودن دمای پردازنده و عدم نیاز به دفع حرارت، چرخش خود را متوقف کرده تا علاوه بر بی صدا کار کردن کارت گرافیک موجب کاهش میزان مصرف انرژی نیز خواهد شد.

منبع: msi