با استفاده از هدست هایی که دارای قابلیت ها و ویژگی های رده بالایی هستند علاوه بر بالا بردن میزان تسلط، می توان میزان هیجان را نیز تا حد زیادی بالا برد. DS502 یکی از این نوع هدست ها محسوب می شود که با استفاده از آن می توان به اوج هیجان و لذت انجام بازی های ویدئویی رسید! این مدل هدست توسط مهندسان و طراحان شرکت MSI طراحی شده و با توجه به برخورداری از بدنه ای بسیار سبک و مستحکم به همراه گوشی های بسیار نرم می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای استفاده گیمرهای حرفه ای باشد! جهت برقراری ارتباط با دستگاه مد نظر کاربر نیز از رابط USB 2.0 استفاده شده تا کاربر برای متصل شدن به انواع کنسول و یا دیگر دستگاه های قابل پشتیبانی از این نوع رابط هیچ چالشی نداشته باشد! با وجود میکروفون باکیفیت که بر روی کاپ چپ هدست تعبیه شده نیز می توان گفت که قابلیت انجام مکالمه با بی نظیرترین و شفاف ترین حالت ممکن انجام خواهد شد! در ضمن جهت کنترل راحت و بدون دردسر هدست نیز از کلیدهای کنترلی بر روی رابط هدست استفاده شده است. با وجود فناوری صدای فراگیر 7.1 کاناله و درایورهای 40 میلی متری نیز می توان گفت که صدا با دقیق ترین و پرجزئیات ترین شکل ممکن پخش خواهد شد! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر هدست گیمینگ DS502 ام اس آی خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

 

بررسی هدست گیمینگ MSI DS502

قابلیت قرارگیری راحت روی سر و گوش!

از مزیت های و امکانات مهمی که مهندسان و طراحان شرکت MSI در ساخت هدست گیمینگ DS502 مورد استفاده قرار داده اند می توان به طراحی ارگونومیک اشاره کرد. این نوع طراحی با توجه به ویژگی های خاصی که در اختیار دارد می تواند به صورت استاندارد و کامل بر روی سر کاربر قرار بگیرد. از ویژگی های مهم این طراحی نیز می توان به امکان استفاده طولانی مدت هدست اشاره کرد. پدها و هدبند تعبیه شده نیز به دلیل نرمی و کیفیت بالایی که در اختیار دارند می توانند راحتی استفاده را برای کاربر به ارمغان آورده و آن ها ترغیب به استفاده طولانی مدت از هدست کند. برای برقراری ارتباط صوتی نیز از یک میکروفون بر روی کاپ چپ هدست تعبیه شده تا کاربر برای چت صوتی با هم تیمی ها و یا مکالمات تصویری با هیچ چالشی روبرو نشود. در ضمن با توجه به قابلیت جابجایی میکروفون نیز به کاربر این امکان داده خواهد شد تا در صورت عدم نیاز اقدام به جابجایی آن کند! هدست گیمینگ DS502 ام اس آی از بدنه ای مستحکم نیز برخوردار بوده که قادر است در برابر سقوط از ارتفاع و یا ضربات احتمالی مقاومت زیادی از خود نشان دهد. در ضمن جهت راحتی بیشتر کاربر نیز از کلیدهای کنترلی بر روی رابط هدست استفاده شده تا کاربر با کم ترین حواس پرتی اقدام به تنظیم میزان صدا، قطع/وصل کردن میکرفون و قابلیت Enhanced BASS (Vibration) کند. ابعاد مناسب 220x190x100 میلی متری به همراه وزن سبک 405 گرمی نیز از دیگر ویژگی ها و قابلیت های موجود در این مدل از هدست MSI محسوب می شود.

بررسی هدست گیمینگ MSI DS502

 

مجهز به درایورهای باکیفیت و فناوری صدای فراگیر!

شرکت ام اس آی در طراحی هدست گیمینگ DS502 از درایورهای 40 میلی متری استفاده کرده است. درایورهای 40 میلی متری استفاده شده از نوع تقویت شده بوده که می تواند محتوای در حال پخش را با بیس قوی به گوش کاربر برساند! از دیگر ویژگی درایورهای تعبیه شده نیز می توان به امکان پخش صدا با شفافیت بالا، واضح و کریستالی اشاره کرد. درایورهای استفاده شده در این مدل هدست با توجه به تنظیم اختصاصی که در اختیار دارند این امکان به کاربر داده خواهد شد تا از قابلیت شنیدن ریزترین صداها (صدای قدم ها) و صداهایی که از فرکانس پایین تری برخوردار هستند بهره مند شوید. از دیگر ویژگی های درایور استفاده شده در این مدل هدست نیز می توان به حساسیت 105 دسی بل و فرکانس پاسخ گویی از 20 تا 20 هزار هرتز به همراه امپدانس 32 اهم اشاره کرد که موجب می شود صدای در حال پخش با وضوح و شفافیت بالاتری پخش شود! در ضمن هدست گیمینگ DS502 با برخورداری از رابط USB 2.0 این امکان را به کاربران می دهد تا برای برقراری ارتباط با سیستم مد نظر خود اقدام کنند. با رابط ذکر شده می توانید اقدام به برقراری ارتباط با کامپیوتر، کنسول های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس، نینتندو سوئیچ و ... کنید!

فناوری صدای فراگیر 7.1 کاناله نیز از قابلیت های مهم هدست DS502 ام اس آی محسوب می شود. این فناوری به منظور بالا بردن کیفیت هر چه بیشتر محتوای در حال پخش اضافه شده و با فعال شدن این فناوری می توانید به قابلیت تفکیک صداهای دور و نزدیک دست پیدا کرده و از مکان دقیق دشمنان خود در بازی باخبر شوید! در ضمن این قابلیت می تواند شما را یک قدم از دشمنان خود جلو انداخته و پیروزی شما را تضمین کند! در واقع این قابلیت به شما این امکان را خواهد داد تا در هنگام انجام بازی های ویدئویی همچون COD، God of War، PUBG، GTA 5.0 و ... صدای پا و جهت شلیک را شناسایی کرده و به موقعیت هایی که دشمنانتان در آن قرار دارند آگاهی پیدا کرده و نسبت به نابود سازی آن ها اقدام کنید.

 

بررسی هدست گیمینگ MSI DS502

قابلیت ارتباط صوتی و نرم افزار اختصاصی!

میکروفون باکیفیت و حساس نیز یکی دیگر از امکانات استفاده شده در هدست بازی DS502 ام اس آی محسوب می شود. شرکت MSI در طراحی این مدل هدست خود از یک میکروفون حساس بر روی گوشی سمت چپ استفاده کرده است. از ویژگی ها و قابلیت های موجود میکروفون تعبیه شده در این مدل هدست می توان به ابعاد 6x3 میلی متری، حساسیتی برابر با 36- دسی بل و فرکانس پاسخگویی از 100 تا 10 هزار هرتز به همراه امپدانس 2.2 کیلوهرتز اشاره کرد. حساسیت 36- دسی بل می تواند تمامی صحبت های کاربر را برای طرف مقابل به صورت کاملا شفاف و واضح ارسال کند. میکروفون تعبیه شده در این هدست با توجه به کیفیت و حساسیت بالایی که دارد شما را قادر می سازد تا برای مکالمه با دوستان خود هنگام تماس های تصویری و یا چت روم های بازی با هیچ چالشی روبرو نشوید. از ویژگی های مهم دیگری که در ساخت میکروفون استفاده شده نیز می توان به قابلیت دریافت صدا از تمام جهات (الگوی قطبی Omni-directional) اشاره کرد. این قابلیت با حذف صداهای اضافی محیط می تواند صحبت های کاربر را با دقت بالا منتقل کند! لازم به ذکر است که میکروفون تعبیه شده در هدست گیمینگ DS502 از قابلیت جابجایی برخوردار بوده که به کاربر این امکان را بدهد تا در صورت عدم نیاز به میکروفون اقدام به جابجایی و دور کردن آن از جلوی دهان خود کند!

بررسی هدست گیمینگ MSI DS502

نرم افزار اختصاصی که شرکت ام اس آی جهت تنظیم ساده و راحت هدست های خود در نظر گرفته را نیز می توان یکی از حیاتی ترین ویژگی ها محسوب کرد. هدست بازی DS502 نیز از قائله مستثنی نبوده و در طراحی آن از ساگاری با نرم افزار اختصاصی شرکت MSI استفاده شده است. با استفاده از این نرم افزار می توان به ویژگی های متعددی دست پیدا کرد که شامل افکت های محیط صدا و انتخاب اکولایزرهای مختلف می شود! قابلیت دسترسی به افکت های مختلف کاربر را قادر می سازد تا از بین 27 افکت مختلف که شامل افکت زیر آب، حمام، سالن موسیقی، سالن کنسرت و ... می شود انتخاب کرده و از آن ها جهت ایجاد تجربه شنیداری خود در انواع مختلف محیط استفاده کند. لازم به ذکر است که افکت ها را می توان بر حسب ابعاد محیط (بزرگ، متوسط و کوچک) تنظیم کرد! قابلیت دسترسی به اکولایزر 10 بانده نیز این امکان را به کاربر می دهد تا از بین 12 حالت اکولایزر موجود در نرم افزار به انتخاب یکی از حالت ها اقدام کرده و بار دیگر موفق به ایجاد تجربه شنیداری خود در محیط های گوناگون شود. از ویژگی اکولایزرهای موجود در نرم افزار نیز می توان به قابلیت تنظیم سطوح انرژی داده های صوتی در چند و یا حتی یک باند فرکانسی دست پیدا کرد! در آخر باید به این نکته اشاره کرد که هدست گیمینگ DS502 ام اس آی مجهز به سیستم قدرتمند لرزشی نیز بوده تا کاربر هیجان و لذت بیشتری را هنگام انجام بازی های ویدئویی به دست آورد!

منبع: msi