از نمونه شرکت هایی که با توجه به طراحی و تولید قطعات و لوازم جانبی کامپیوتر توانسته سابقه درخشانی برای خود به وجود بیاورد می توان به شرکت نام آشنا و مشهور MSI اشاره کرد! این برند در زمینه تولید لوازم جانبی کامپیوتر و قطعات گیمینگ نیز همانند دیگر برندهای مشهور توانسته محبوبیت زیادی بین گیمرهای سراسر دنیا پیدا کند. در این مقاله با بررسی یکی از محصولات تولیدی MSI در کنار شما هستیم که با عنوان مادربرد B460M PRO-VDH WIFI طراحی و روانه بازارهای جهانی شده است! این مدل مادربرد مجهز به سوکت LGA 1200 شرکت اینتل بوده و از قابلیت سازگاری با نسل دهم پردازنده های شرکت اینتل برخوردار است. از مهم ترین مشخصات این مدل مادربرد می توان به پشتیبانی از RAID، سیستم بی سیم (وای فای و بلوتوث)، پورت های متعدد، فرم فاکتور MATX و ... اشاره کرد. در ضمن با وجود قابلیت مدیریت بهتر میزان سرعت و دمای فن ها می تواند علاوه بر کاهش میزان مصرف انرژی، عمر بالای آن ها را نیز تا حد زیادی بالا ببرد. ابزارهای زیادی نیز در طراحی این مدل مادربرد استفاده شده که به کاربر این امکان را می دهد تا از قابلیت تنظیم و عیب یابی سیستم بهره مند باشد! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر مادربرد B460M PRO-VDH WIFI ام اس آی خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

مشخصات مادربرد MSI B460M PRO-VDH WIFI

پورت های متعدد و فرم فاکتور MATX

MSI در طراحی و ساخت مادربرد B460M PRO-VDH WIFI از پورت های مختلفی به منظور ارتباط و متصل شدن انواع مانیتور، ماوس، کیبورد و ... بهره برده است. پورت های تعبیه شده در این مدل از مادربرد شامل یک عدد پورت D-SUB، یک عدد پورت DVI-D، یک عدد پورت HDMI، یک عدد پورت LAN (RJ45)، دو عدد براکت آنتن (وای فای)، سه عدد جک صدا، یک عدد پورت PS/2 (جهت متصل کردن ماوس و کیبورد)، دو عدد پورت USB 2.0 و چهار عدد پورت  USB 3.2 Gen 1می شود. با برخورداری از پورت های تعبیه شده می توان گفت که شما برای ارتباط با لوازم جانبی کامپیوتر با هیچ چالشی روبرو نخواهید شد. اتصالات ورودی و خروجی تعبیه شده در داخل این مادربرد نیز شامل یک عدد کانکتور USB 3.2 Gen 1 5Gbps (با قابلیت پشتیبانی از دو عدد پورت USB 3.2 Gen 1 5Gbps)، دو عدد کانکتور USB 2.0 (با قابلیت پشتیبانی از چهار عدد پورت USB 2.0)، یک عدد کانکتور 4 پین CPU Fan، یک عدد کانکتور 4 پین Water Pump، دو عدد کانکتور 4 پین System Fan، یک عدد کانکتور Front Panel Audio، دو عدد کانکتور System Panel، یک عدد کانکتور Parallel Port، یک عدد کانکتور Serial Port، یک عدد کانکتور Chassis Intrusion، یک عدد Clear CMOS، یک عدد کانکتور 4 پین RGB LED، یک عدد کانکتور 3 پین RAINBOW LED و یک عدد کانکتور TPM module می شود!

با توجه به اینکه مادربرد ام اس آی مدل B460M PRO-VDH WIFI از ابعاد مناسب و فرم فاکتور MATX عرضه شده، مشکلی برای نصب آن بر روی انواع کیس نخواهید داشت. شرکت MSI در این مادربرد کامپیوتر از چیپست B460 اینتل بهره برده که دارای یک سوکت پردازنده از نوع LGA1200 است. شما می توانید از پردازنده های نسل 10 (سری های Celeron،Pentium  و Core) شرکت Intel بر روی این مادربرد استفاده کرده تا تبدیل به مناسب ترین و بهترین مدل برای استفاده کاربری های حرفه ای شود! مادربرد MSI مادربرد B460M PRO-VDH WIFI دارای کارت صدا Realtek ALC892/ALC897 است که قادر است صدایی شفاف، قدرتمند و 7.1 کاناله را به ارمغان می آورد. شما می توانید این مادربرد را از طریق جک های صدای موجود بر روی بدنه آن به انواع هدست و اسپیکرهای قدرتمند متصل کنید. لازم به ذکر است که MSI از چهار حافظه رم DDR4 با ظرفیت حداکثر 128 گیگابایت بر روی مادربرد B460M PRO-VDH WIFI استفاده کرده تا از قابلیت اجرای هر نوع نرم افزاری بهره مند شوید! با توجه به بهره مندی از ویژگی یاد شده این امکان را خواهید داشت تا قادر باشید از حافظه های رم که دارای فرکانس هایی تا 2900 مگاهرتز هستند بر روی این مادربرد استفاده کنید.

مشخصات مادربرد MSI B460M PRO-VDH WIFI

مجهز به شبکه قدرتمند و سیستم خنک کنندگی!

از دیگر ویژگی های استفاده شده در مادربرد B460M PRO-VDH WIFI می توان به برخورداری از کارت شبکه قدرتمند اشاره کرد. کارت شبکه استفاده شده در این مدل مادربرد از نوع RTL8111H ساخت شرکت Realtek می باشد. این مادربرد عملکردی پایدار و ایمن در قالب شبکه های پر سرعت از خود نشان می دهد و امکان انجام بازی های گروهی با کیفیتی عالی را در اختیار شما قرار خواهد داد. از روش های ارتباطی که در این مدل مادربرد اضافه شده می توان به اتصال Wi-Fi  و بلوتوث نسخه 4.2 اشاره کرد. اتصالWi-Fi  از سرعت انتقال باورنکردنی و فوق العاده همراه با ظرفیت بهبود یافته برخوردار بوده که قادر است عملکرد بهتری را در محیط های متراکم از خود نشان دهد. از ویژگی های این نسخه از وای فای می توان به قابلیت ارائه سرعتی تا 433 Mbps اشاره کرد. از دیگر مشخصات این مدل مادربرد باید به مجهز بودن آن به یک اسلات PCI Express x1 (جهت توسعه مادربرد)، دو عدد اسلات PCI Express x16، دو عدد کانکتور M.2 و چهار کانکتور ساتا 3.0 (برای نصب هارددیسک و درایو نوری) اشاره کرد. شرکت MSI همچنین جهت محافظت کردن از قطعات متصل شده به مادربرد B460M PRO-VDH WIFI و بهره مندی از بهترین عملکرد از یک سیستم خنک کنندگی پرقدرت استفاده کرده است. سیستم خنک کنندگی این مدل مادربرد متشکل از کانکتورهای متعدد از جمله یک عدد کانکتور چهار پین برای پمپ خنک کننده مایع و دو عدد کانکتور فن پردازنده شده و برای فن های سیستم نیز از دو عدد کانکتور چهار پین استفاده کرده است.

مشخصات مادربرد MSI B460M PRO-VDH WIFI

در ضمن MSI به منظور بی نقص کردن جریان برقی که به پردازنده منتهی می شود از هیت سینک بهره برده است. هدرهای فن متعددی نیز در این مدل مادربرد تعبیه شده تا این امکان را به شما بدهد که بتوانید سیستم خنک کننده مدنظر خودتان را پیاده سازی کنید! از مهم ترین ویژگی های استفاده شده در مادربرد B460M PRO-VDH WIFI ام اس آی می توان به فناوری Core Boost اشاره کرد. این فناوری با ترکیب سیستم بهینه سازی شده برق رسانی همراه با طراحی فوق العاده این مدل مادربرد اقدام به تامین جریان الکتریکی می کند. با این فناوری می توان گفت که این مدل مادربرد قادر است برای فراهم کردن شرایط ایده آل به منظور استفاده از پردازنده های پرقدرت چند هسته ای و اورکلاک بهینه پردازنده کار سختی پیش رو نداشته باشد! شرکت MSI جهت جذاب تر کردن سیستم گیمینگ گیمرهای حرفه ای از نورپردازی حرفه ای در ساخت در مادربرد B460M PRO-VDH WIFI استفاده کرده است. سیستم نورپردازی استفاده شده در این مدل مادربرد از نوع RGB بوده و با توجه به قابلیت شخصی سازی که در اختیار دارد به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید با استفاده از نرم افزار اختصاصی Mystic Light جلوه های نوری مختلف را بر حسب سلیقه خود به نمایش درآورده و یا با دیگر قطعات هماهنگ کنید!

منبع: msi