گوشی موتورولا One Action در سال 2019 روانه بازار شد و در آن هنگام از سیستم عامل Android 9 Pie بر روی آن استفاده شده بود. سیستم عامل این گوشی موبایل در ادامه به اندروید 10 آپدیت شد و اکنون اعلام شده که آپدیت اندروید 11 نیز برای آن عرضه شده است. 

آپدیت اندروید 11 برای گوشی Motorola One Action ارائه شد

لازم به ذکر است که آپدیت اندروید 11 برای گوشی موتورولا One Action هم اکنون برای ساکنین کشور برزیل ارائه شده است. اما طولی نخواهد کشید که کاربران این گوشی موتورولا در سایر کشورها نیز این آپدیت را دریافت کنند. اندروید 11 دارای قابلیت های جدیدی است که از میان آنها می توان به UI جدید و رفرش شده، تغییر در نمایش حباب های چت و نمایش تاریخچه نوتیفیکشن ها اشاره کرد. به این ترتیب کاربران گوشی میان رده Motorola One Action می توانند از ویژگی های جدید اندروید 11 بر روی گوشی خود بهره مند شوند.

گوشی موتورولا One Action دارای ضخامت 9.2 میلی متر و وزن 176 گرم است و بدنه و قاب آن از پلاستیک ساخته شده است. این گوشی در نسخه های تک سیم کارته و دو سیم کارته هیبریدی ارائه شده و به صفحه نمایش LTPS IPS LCD مجهز است. صفحه نمایش این گوشی دارای سایز 6.3 اینچ است و 82.5 درصد از سطح پنل جلویی گوشی را دربرگرفته است. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که نمایشگر این گوشی از رزولوشن 1080 x 2520 پیکسل بهره می برد و تراکم 432 پیکسل به ازای هر اینچ را به ارمغان می آورد.

آپدیت اندروید 11 برای گوشی Motorola One Action ارائه شد

مشخصات سخت افزاری گوشی موتورولا One Action شامل تراشه 10 نانومتری اگزینوس 9609 می شود که به پردازنده هشت هسته ای (شامل چهار هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A73 و چهار هسته 1.6 گیگاهرتزی Cortex-A53) مجهز است. همچنین در این گوشی از پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3 استفاده شده است. گوشی موتورولا One Action دارای حافظه داخلی 128 گیگابایت و حافظه رم 4 گیگابایت است و به درگاه کارت حافظه microSDXC مجهز است. به این ترتیب شما می توانید حافظه ذخیره سازی این گوشی را افزایش دهید.

ماژول دوربین گوشی موتورولا One Action شامل سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی از نوع واید، سنسور اولترا واید 16 مگاپیکسلی (مخصوص ثبت ویدئو) و سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی می شود. دوربین های این گوشی از فلش دوگانه LED برخوردارند و از قابلیت های HDR و پانوراما پشتیبانی می کنند. همچنین شما می توانید از این دوربین ها برای فیلمبرداری با وضوح 4K بهره ببرید. لازم به ذکر است که دوربین سلفی گوشی موتورولا One Action دارای لنز 12 مگاپیکسلی است.

از دیگر ویژگی های گوشی موتورولا One Action می توان به مجهز بودن به جک 3.5 میلی متری، وای فای، قابلیت هات اسپات، بلوتوث 5، GPS، NFC، رادیو FM و پورت USB-C اشاره کرد. این گوشی دارای حسگر اثر انگشت (تعبیه شده در پشت بدنه)، شتاب سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت و قطب نما نیز هست و تمام نیازهای روزمره شما را به خوبی برطرف می کند.

باتری به کار رفته در گوشی موتورولا One Action نیز از نوع لیتیوم پلیمری است و از ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعت بهره می برد. این گوشی با فناوری فست شارژ 10 واتی هم سازگار است و برای شارژ شدن باتری آن نیازی به منتظر ماندن برای مدت طولانی نخواهید داشت.

منبع: gsmarena