Ryzen 5 3600X یکی از بهترین پردازنده های میان رده برند AMD است. این پردازنده برای اورکلاک شدن آماده است و از استاندارد PCIe 4.0 به خوبی پشتیبانی می کند! بنابراین می توان بر روی آن برای راه اندازی یک کامپیوتر کاربردی برای مصارف روزمره حساب ویژه ای باز کرد! اگر می خواهید تا سیستم خود را بر اساس این پردازنده راه اندازی کنید، باید مادربرد مورد استفاده شما با آن همخوانی داشته باشد. ما در لیست زیر چند مدل از بهترین مادربردهای سازگار با پردازنده AMD Ryzen 5 3600X را به شما معرفی کرده ایم تا در هنگام جمع کردن سیستم کار آسان تری در پیش داشته باشید!

مادربرد ام اس آی MPG X570 GAMING PLUS

مادربرد ام اس آی MPG X570 GAMING PLUS

مادربرد MSI MPG X570 GAMING PLUS یکی از مدل های مقرون به صرفه است که براساس چیپست X570 طراحی شده است. این مادربرد علیرغم قیمت مناسبی که دارد، امکانات متعددی را در اختیار شما قرار می دهد. از جمله این امکانات می توان به امکان نصب هیت سینک برای VRM و دیگر قطعات حساس، سیستم خنک کننده فعال برای چیپست، استاندارد PCIe 4.0 و پورت شبکه Gigabit LAN اشاره کرد. در کل این مدل هر چیزی را که از یک مادربرد میان رده انتظار دارید، در اختیار شما قرار می دهد.

مادربرد ایسوس ROG Strix X570-E

مادربرد ایسوس ROG Strix X570-E

مادربرد ایسوس ROG Strix X570-E به طور کامل از PCIe 4.0 پشتیبانی می کند و به ویژگی هایی مانند خنک کننده فعال چیپست و اسلات های نسل چهار M.2 مجهز است. این اسلات ها از نرخ انتقال دیتای 64 گیگابایت در ثانیه پشتیبانی می کنند و سرعت عملکرد ایده آلی را به ارمغان می آورند. از دیگر ویژگی های این مادربرد می توان به کارت شبکه آنبورد Gigabit LAN و پشتیبانی از وای فای 6 (802.11ax) اشاره کرد. ضمن اینکه این مدل نورپردازی RGB هم دارد و زیبایی سیستم گیمینگ شما را چند برابر می کند!

مادربرد ایسوس ROG X570 Crosshair VIII Formula

مادربرد ایسوس ROG X570 Crosshair VIII Formula

مادربرد Crosshair VIII Formula از برند ایسوس یک برد توانمند است که البته قیمت نسبتاً بالایی هم دارد! این مادربرد به شما اجازه می دهد تا از خنک کننده های آبی بر روی سیستم خود استفاده کنید و دمای VRM و دیگر قطعات سیستم را همیشه در حد مجاز نگه دارید، این مادربرد دارای پنج پورت Gigabit LAN، ماژول آنبورد وای فای 6 (802.11ax) و خنک کننده فعال چیپست نیز هست و کارایی فوق العاده بالایی برای شما خواهد داشت.

مادربرد ایسوس TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi

مادربرد ایسوس TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi

یک مادربرد X570 دیگر از ایسوس، این بار از سری TUF Gaming. این مادربرد از سیستم VRM با 12+2 فاز بهره می برد و به هیت سینک های رده بالا برای مدیریت پاور بهینه تر مجهز شده است. بر روی این مادربرد دو اسلات PCIe 4.0 M.2 هم مشاهده می شود که امکان نصب حافظه های اس اس دی 22100 NVMe را به شما می دهد. ضمن اینکه با این مادربرد به یک ماژول وای فای 5 با یک آنتن خارجی هم می توانید دست پیدا کنید!

مادربرد ازراک B450M Steel Legend

مادربرد ازراک B450M Steel Legend

این مادربرد B450 به طور کامل از پردازنده های نسل 1 و 2 رایزن پشتیبانی می کند و ازراک اعلام کرده که برای نصب پردازنده های نسل 3 رایزن 3000 بر روی آن نیز مشکلی وجود ندارد. پس شما می توانید پردازنده AMD Ryzen 5 3600X خود را بر روی آن با خیالی آسوده نصب نمایید. لازم به ذکر است که مادربرد ازراک B450M Steel Legend جزء مدل های اقتصادی ازراک است و برای راه اندازی سیستم های خانگی و اداری کاملا مناسب است.

مادربرد ام اس آی MAG B550 Tomahawk

مادربرد ام اس آی MAG B550 Tomahawk

این مادربرد مقرون به صرفه MSI به هیت سینک آنبورد M.2 مجهز است و از نورپردازی Mystic Light RGB پشتیبانی می کند. به علاوه اینکه یک پورت 2.5G LAN بر روی این مادربرد قرار دارد که امکان اتصال به شبکه با بالاترین سرعت را به شما می دهد. شایان ذکر است که مادربرد MAG B550 Tomahawk با فرم فاکتور ATX عرضه شده و به سوکت AM4 مجهز است. توجه داشته باشید شما می توانید با استفاده از نرم افزار بایوس کارآمد MSI، این مادربرد را برای یک اورکلاک ساده و بی دردسر آماده کنید!

منبع: windowscentral