بر اساس گزارشی که اخیراً توسط مرکز تحقیقاتی Counterpoint Research منتشر شده است، محبوبیت گوشی های هوشمند تاشو نزد کاربران آمریکایی در حال افزایش است. بر طبق این گزارش، 28 درصد از کاربران گوشی های هوشمند در آمریکا اعلام کرده اند که در صورت تصمیم به تعویض گوشی، خرید مدل های تاشو را به مدل های معمولی ترجیح می دهند. بد نیست بدانید که در سال 2022 تعداد 4.7 میلیون گوشی تاشو در آمریکا به فروش رفته است که 46 درصد آنها مربوط به محصولات سامسونگ بوده است. اپل با 39 درصد و موتورولا با 6 درصد در رتبه های بعدی این لیست قرار دارند.

نکته ای که در این گزارش جلب توجه می کند این است که 49 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی عنوان کرده اند که به گوشی های مدل Flip (تاشو از وسط به صورت عمودی) نسبت به مدل های Fold (تاشو به صورت افقی و کتابی) علاقه بیشتری دارند. در نتایج این نظرسنجی مشاهده می شود که آقایان بیشتر به خرید گوشی های Flip تمایل دارند و خانم ها بیشتر مدل های کتابی را می پسندند.

محبوبیت خرید گوشی های تاشو در آمریکا

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، 27 درصد از شرکت کنندگان در پاسخ به سؤال «آیا به خرید یک مدل تاشو علاقه مندید؟»، گزینه “Not sure” یا «مطمئن نیستم» را انتخاب کرده اند. پس می توان گفت که با وجود اینکه محبوبیت گوشی های تاشو رو به افزایش است، به نظر می رسد که این گوشی ها هنوز راه درازی برای کنار زدن گوشی های معمولی در پیش دارند. به این ترتیب احتمالاً به این زودی ها شاهد سبقت گرفتن گوشی های تاشو از مدل های معمولی و تبدیل شدن آنها به فرم فاکتور اصلی در بازار اسمارت فون آمریکا نخواهیم بود. با این حال در این گزارش پیش بینی شده است که در سال های پیش رو تولید گوشی های تاشو افزایش پیدا کند و مدل های متنوع تری از این دستگاه توسط برندهای مختلف به بازار عرضه شود.

محبوبیت خرید گوشی های تاشو در آمریکا

علاوه بر این در گزارش منتشر شده توسط Counterpoint Research آمده است که اکثر افرادی که خرید مدل های تاشو را انتخاب کرده اند (حدود 41 درصد از آنها)، دارای درآمد ماهیانه بیش از 10000 دلار بوده اند. با توجه به اینکه این میزان درآمد در آمریکا بالاتر از سطح استاندارد است، می توان گفت که قشر معمولی مردم در این کشور همچنان خرید گوشی های معمولی را ترجیح می دهند و گوشی تاشو را یک کالای لوکس یا حتی غیر ضروری می دانند.

محبوبیت خرید گوشی های تاشو در آمریکا

پیش بینی می شود که در سال 2023، تعداد 22.7 میلیون نسخه از گوشی های هوشمند تاشو به بازار عرضه شود. به هر حال این واقعیت قابل کتمان نیست که بازار این گوشی ها نسبت به گذشته رونق بیشتری پیدا کرده است و توجه تعداد بیشتری از مردم به آن جلب شده است. عرضه مدل های جدید و ورود برندهای تازه به بازار گوشی های تاشو در این مورد کاملاً نقش داشته است. به خصوص در اواخر سال 2022 میلادی مدام اخباری در رابطه با عرضه گوشی های تاشوی جدید به بازار منتشر می شد. کار به جایی رسید که برخی از کارشناسان سال 2023 را «Foldable Phones Year» یا «سال گوشی های تاشو» نام گذاری کرده بودند! پس نتایج نظرسنجی ای که در این مقاله به آن اشاره کردیم، اصلاً دور از انتظار نبوده است.

منبع: gizmochina