با توجه به حجم اخباری که در مورد هوش مصنوعی ChatGPT منتشر شده، انتظار می رود که افراد زیادی در سرتاسر دنیا حداقل یک بار آن کار کرده باشند. اما در نتایج نظر سنجی ای که به تازگی برگزار شده، مشاهده می شود که درصد استفاده از این چت بات هوش مصنوعی پایین تر از آن چیزی است که تصورش را می کنید! بر طبق این نظر سنجی، بیشتر آمریکایی ها اسم ChatGPT را شنیده اند، ولی خیلی از آنها هرگز از این ربات هوش مصنوعی استفاده نکرده است!

هوش مصنوعی ChatGPT  در آمریکا

مرکز تحقیقاتی Pew Research Center به تازگی طی یک نظرسنجی، از 10000 آمریکایی در مورد ChatGPT سؤالاتی را پرسیده است. نکته جالب در این رابطه این است که از هر ده نفر، 6 نفر (حدود 58 درصد) اعلام کرده اند که با این محصول OpenAI آشنایی دارند؛ با این حال فقط 1 نفر از آنها با این چت بات کرده است! به عبارت دیگر، از هر 10 نفر شرکت کننده در این نظرسنجی، فقط 1 نفر (حدود 14 درصد) از چت جی پی تی استفاده کرده و 9 نفر دیگر یک بار هم با آن کار نکرده اند! بیایید این نتایج را دقیق تر بررسی کنیم.

بر اساس نتایج نظرسنجی برگزار شده توسط مرکز تحقیقاتی Pew، کسانی که مدرک تحصیلی بالاتر و درآمد بیشتری داشته اند، با ChatGPT آشنایی کامل تری داشته اند. تقریباً 80 درصد از کسانی که مدرک تحصیلی آنها فوق لیسانس یا دکتری بوده است اعلام کرده اند که در مورد این ربات هوش مصنوعی «خیلی زیاد» یا حداقل «اندکی» اطلاعات دارند و آن را می شناسند. همچنین 71 درصد از افراد آشنا با ChatGPT مدرک تحصیلی لیسانس داشته اند.

از لحاظ سنی، 18 درصد از افراد بزرگسال شرکت کننده در این نظرسنجی در مورد ChatGPT «خیلی زیاد» شنیده اند، 39 درصد «کمی» در مورد آن شنیده اند و 42 درصد از آنها اصلاً چیزی در مورد این چت بات نشنیده اند!

هوش مصنوعی ChatGPT  در آمریکا

نتایج این نظرسنجی از لحاظ سطح درآمد مشابه با آمار مربوط به مدرک تحصیلی بوده است. به طور دقیق تر باید گفت که 55 درصد از کسانی که سطح درآمد پایینی داشته اند، اعلام کرده اند که اسم ChatGPT یک بار هم به گوششان نخورده است! همچنین 40 درصد از افرادی که سطح درآمد آنها متوسط بوده، با چت جی پی تی آشنایی نداشته اند. این در حالی است که فقط 24 درصد از افرادی که سطح درآمد بالا داشته اند، با این چت بات هوش مصنوعی آشنا نبوده اند.

از لحاظ نژادی، بیشتر آسیایی های ساکن آمریکا (حدود 77 درصد) در مورد ChatGPT اطلاعات داشته اند. این در حالی است که بیش از نیمی از سیاهپوستان آمریکایی (حدود 51 درصد) هیچ چیز در مورد این چت بات نمی دانستند!

همچنین بد نیست بدانید که اطلاعات مردان در مورد چت جی پی تی از زنان کامل تر بوده است. همچنین افراد زیر 30 سال در مقایسه با افراد بالای 30 سال کمتر با این ربات هوش مصنوعی آشنایی داشته اند.

هوش مصنوعی ChatGPT  در آمریکا

با بررسی کلی این نظرسنجی می توان گفت که تقریباً اکثر افراد در آمریکا اسم ChatGPT را شنیده اند و با آن آشنایی دارند، اما خیلی از آنها تا به حال با آن کار نکرده اند. این موضوع می تواند دلایل متنوعی داشته باشد. مثلاً ممکن است آمریکایی ها هنوز نیازی به استفاده از هوش مصنوعی در زندگی روزمره خود احساس نکرده اند. یا ممکن است که برخی افراد نمی دانند چگونه می توانند به این چت بات دسترسی داشته باشند. با این حال این آمار قطعاً در آینده دچار تغییراتی خواهد شد. چرا که هوش مصنوعی نه تنها در آمریکا، بلکه در تمام دنیا در حال توسعه است و هیچ حد و مرزی را نمی توان برای آیندۀ آن معین کرد!

منبع: searchenginejournal