لیست زیر برای آن دسته از افرادی آماده شده که قصد خرید مانیتور کامپیوتر دارند و در انتخاب محصول مورد نظر خود دچار سردرگمی شده اند! مطابق با نوع کاربردی که مد نظر شما است (از انجام کارهای روزمره با کامپیوتر گرفته تا کارهای گرافیکی، طراحی، انجام بازی و...)، مدل های مختلفی از مانیتور در بازار موجود است. در این لیست که توسط وب سایت معتبر cnet ارائه شده، سعی شده تا نیازهای کاربران مختلف در نظر گرفته شود و مانیتورهایی برای کاربری های گوناگون در آن گردآوری شود. با ما همراه باشید.

مانیتور HP Omen 27i 1440p – مناسب برای کارهای روزمره و بازی با طراحی درخشان!

مانیتور HP Omen 27i 1440p – مناسب برای کارهای روزمره و بازی با طراحی درخشان!

این مانیتور از خانواده مانیتورهای گیمینگ سری Omen برند معتبر HP است و توانسته با ویژگی هایی که دارد، به محبوبیت بالایی در میان کاربران دست پیدا کند. این مانیتور با سایز 27 اینچ و رزولوشن 2560 x 1440 پیکسل عرضه شده و طیف وسیعی از رنگ ها (98% P3) را پوشش می دهد. همچنین مانیتور HP 27i از نرخ تازه سازی ایده آل 165 هرتز بهره می برد و با فناوری G-Sync انویدیا (از طریق DisplayPort) سازگاری دارد. لازم به ذکر است که این مانیتور از نورپردازی گیمینگ ساده ای برخوردار است؛ اما یک لامپ LED کاربردی در قسمت زیرین قاب پایینی آن تعبیه شده است.

از دیگر ویژگی های مانیتور 27 اینچی اچ پی مدل HP 27i باید به چینش و طراحی قابل توجه پورت های آن در پشت مانیتور اشاره کرد که کمک زیادی به شما در مدیریت کابل ها می کند. به طوری که در هنگام استفاده از آن با مشکلاتی مانند جدا شدن کابل و قطع شدن تصویر به هیچ عنوان مواجه نخواهید شد. همچنین ضخامت این مانیتور بسیار کم است و به آسانی می توان بر روی بدنه آن وبکم نصب کرد. البته مجهز نبودن به اسپیکر داخلی یکی از نقاط ضعف این مانیتور برای برخی کاربران به حساب می آید.

مانیتور BenQ EW2780 FHD IPS – با دوام و خوش قیمت!

مانیتور BenQ EW2780 FHD IPS – با دوام و خوش قیمت!

اگر به دنبال یک مانیتور فول اچ دیِ مجهز به اسپیکر داخلی و ارزان قیمت هستید، مانیتور 27 اینچی BenQ EW2780 را مد نظر داشته باشید. این مانیتور شاید برای علاقه مندان حرفه ای موسیقی و کاربران دستگاه های صوتی قدرتمند چندان کیفیت صدای مناسبی نداشته باشد، اما برای تماشای فیلم و پخش موسیقی در هنگامی که به کار مشغولید، یا گوش دادن به پادکست کاملاً مناسب است. در واقع کیفیت و قدرت صدای این مانیتور در محیط های کوچک و ساکت راضی کننده خواهد بود.

مانیتور BenQ EW2780 به سه پورت ورودی HDMI 2.0 (HDCP 2.2) مجهز است. این در حالی است که اکثر مانیتورهای ارزان قیمت دارای دو پورت HDMI هستند. سایر مشخصات این مانیتور فول اچ دی بنکیو شامل نرخ تازه سازی 75 هرتز، سازگاری با تکنولوژی FreeSync ای ام دی و قابلیت تغییر حالت نمایش رنگ ها مناسب برای افراد دچار به کور رنگی می شود. توجه داشته باشید که این مانیتور از HDR پشتیبانی نمی کند تا حد بسیار زیادی قادر به شبیه سازی این حالت نمایش خواهد بود. البته مانیتور BenQ EW2780 نقاط ضعفی هم دارد که از میان آنها می توان به شدت روشنایی کم و عدم امکان تنظیم ارتفاع پایه اشاره کرد.

مانیتور Asus ProArt PA278QV 1440p – انتخابی عالی برای طراحان خلاق!

مانیتور Asus ProArt PA278QV 1440p – انتخابی عالی برای طراحان خلاق!

مانیتور ایسوس PA278QV برای کاربرانی که به دنبال نمایش دقیق رنگ ها و جزئیات هستند، یک گزینه ایده آل است! این مانیتور با رزولوشن 2560 x 1440 پیکسل عرضه شده و از دقت رنگ sRGB عالی بهره می برد. به علاوه این مانیتور اداری ایسوس از نرخ تازه سازی 75 هرتز برخوردار است و قیمت مناسبی نیز دارد. لازم به ذکر است که مانیتور ایسوس PA278QV مجموعه ای از پورت های ورودی کاربردی را در اختیار شما می گذارد و به اسپیکر داخلی هم مجهز است. شما می توانید ارتفاع پایه این مانیتور را متناسب با نیازتان تنظیم کنید و آن را 90 درجه چرخانده و به صورت عمودی (پرتره) مورد استفاده قرار دهید. اسپیکرهای این مانیتور صدای چندان قدرتمندی را ارائه نمی دهند اما به خوبی پاسخگوی نیازهای شما خواهند بود. مانیتور ایسوس PA278QV انتخابی عالی برای طراحان و گرافیست ها به شمار می آید و با سایز 24 اینچ روانه بازار شده است.

مانیتور BenQ EX2780Q 1440p 144Hz – کارایی ایده آل برای کار و بازی

مانیتور BenQ EX2780Q 1440p 144Hz – کارایی ایده آل برای کار و بازی

این مانیتور 27 اینچی چندان ارزان نیست، اما دوام و طول عمر بالایی دارد! به طوری که با تهیه آن برای مدتی طولانی خیالتان بابت استفاده از یک مانیتور کارآمد و با کیفیت راحت خواهد بود. این مانیتور کاربردهای متعددی دارد و می توان از آن هم برای انجام کارهای روزمره با کامپیوتر و هم برای انجام بازی استفاده کرد. رزولوشن 2560 x 1440 پیکسلی مانیتور بنکیو EX2780Q بالاترین کیفیت تصویر برای مصارف روزمره را به ارمغان می آورد. همچنین نرخ تازه سازی 144 هرتزی، شدت روشنایی 400 nits و پوشش رنگ عالی 95% P3 با پشتیبانی پایه ای از HDR، این مانیتور را برای گیمرها به انتخاب مناسبی تبدیل کرده است. همچنین اسپیکرهای داخلی این مانیتور صدایی قوی و با کیفیت را ارائه می دهند. توجه داشته باشید که امکان تغییر زاویه قرارگیری صفحه نمایش مانیتور بنکیو EX2780Q به صورت عمودی وجود دارد؛ اما نمی توان ارتفاع پایه آن را تنظیم کرد.

مانیتور Lepow Z1-Gamut FHD USB-C – یک مانیتور قابل حمل کاربردی

مانیتور Lepow Z1-Gamut FHD USB-C – یک مانیتور قابل حمل کاربردی

مانیتور لپو Z1-Gamut با توجه به مشخصاتی مانند مجهز بودن به دو پورت HDMI و USB-C، اسپیکرهای داخلی، کاور و پایه دو منظوره و امکان تغییر حالت نمایش به صورت افقی (landscape) و عمودی (portrait) یک مانیتور پرطرفدار در بازار است! این مانیتور 15.6 اینچی هم برای کارهای روزمره و هم برای انجام بازی مناسب است. البته نمی توان آن را با مانیتورهای گران قیمت با بالاترین میزان دقت نمایش رنگ مقایسه کرد! مانیتور لپو Z1-Gamut به گونه ای طراحی شده که می توان از آن به عنوان مانیتور خارجی استفاده کرده و یک سیستم دو مانیتوره را فراهم آورد. همچنین کودکان و نوجوانان می توانند این مانیتور را برای انجام بازی به کنسول نینتندو سوئیچ متصل کنند. در مجموع این مانیتور برای کاربرانی که به دنبال یک مانیتور قابل حمل هستند یا فضای کافی برای قرار دادن مانیتور در اتاق خود ندارند، کارایی بالایی دارد.

چنانچه قصد خرید مانیتور دارید، می توانید با مراجعه به سایت شرکت ایده برتر پارسیان از مدل های مختلف موجود در بازار دیدن کنید و در صورت تمایل، نسبت به خرید اینترنتی مدل مورد نظر خود با بهترین قیمت بازار اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره 73027-021 تماس بگیرید

منبع: cnet