محبوبیت «کامپیوترهای کوچک» یا «مینی کامپیوتر» در بین کسب و کارهای مختلف به سرعت در حال افزایش است. در همین راستا در چند سال اخیر چندین مدل متنوع از این دستگاه توسط برندهای مختلف به بازار عرضه شده است. یکی از بزرگترین مزایای خرید مینی کامپیوتر، ابعاد کوچک آن است که باعث صرفه جویی در فضا می شود. همچنین افراد می توانند به سادگی هر چه تمام تر این دستگاه ها را با خود حمل کنند.

شرکت Minisforum یکی از نام های شناخته شده در بازار مینی کامپیوتر است و محصولات با کیفیتی را راهی این بازار کرده است. این شرکت اخیراً یک مدل جدید دیگر را با نام Venus UM560XT معرفی کرده است که در این مقاله می توانید با آن آشنا شوید.

مینی کامپیوتر جدید Minisforum Venus UM560XT

مینی کامپیوتر Minisforum Venus UM560XT از پردازنده AMD Ryzen 5 5600H قدرت می گیرد. این پردازنده هشت هسته دارد و فرکانس پایه آن برابر با 3.3 گیگاهرتز اعلام شده است. همچنین حداکثر فرکانس افزایشی این پردازنده برابر با 4.2 گیگاهرتز است. پردازنده Ryzen 5 5600H در سال 2021 به بازار معرفی شد و پس از آن در برخی از قدرتمند ترین لپ تاپ های گیمینگ مورد استفاده قرار گرفت. از این جهت می توان از قدرت عملکرد عالی مینی کامپیوتر جدید Minisforum اطمینان داشت. لازم به ذکر است که این دستگاه از حافظه های رم دو کاناله DDR4 پشتیبانی می کند.

از دیگر ویژگی های مینی کامپیوتر Minisforum Venus UM560XT باید به قابلیت پشتیبانی آن از اتصال همزمان به سه مانیتور 4K با نرخ 60 هرتز اشاره کرد. برای این منظور در کناره بدنه این مینی کامپیوتر دو پورت HDMI و یک پورت USB-C تعبیه شده است. دیگر درگاه های این دستگاه شامل یک پورت اترنت 2.5 گیگابیت، دو پورت USB 3.2 Gen 2 و دو پورت USB 2.0 می شود.

مینی کامپیوتر جدید Minisforum Venus UM560XT

بر روی تمام کانفیگ های مینی کامپیوتر Minisforum Venus UM560XT به صورت پیش فرض سیستم عامل ویندوز 11 نصب است. لازم به ذکر است که همراه با کانفیگ های مختلف این دستگاه (از جمله نسخه خام یا barebone)، یک آداپتور برق هم ارائه می شود که برای استفاده در کشورهای آمریکا، استرالیا و بریتانیا مناسب است.

قیمت مینی کامپیوتر Minisforum Venus UM560XT بر اساس کانفیگ های مختلف به صورت زیر اعلام شده است:

•    نسخه مجهز به 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی: 369 دلار
•    نسخه مجهز به 32 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی: 419 دلار
•    نسخه مجهز به 32 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی: 469 دلار

مدل آخر برای کسانی که به حافظه داخلی بالا برای ذخیره سازی فایل های حجیم (مانند فایل های صوتی و تصویری) نیاز دارند، انتخاب ایده آلی است. این کامپیوتر کوچک از حافظه داخلی 1 ترابایتی بهره می برد و از این لحاظ با یک لپ تاپ کارآمد قابل مقایسه است!

مینی کامپیوتر جدید Minisforum Venus UM560XT

در مجموع می توان گفت که کامپیوتر کوچک Minisforum مدل Venus UM560XT به خوبی از عهده اجرای نرم افزارهای رایج بر می آید و به هیچ عنوان با مشکلاتی مانند کند شدن سیستم یا هنگ کردن مواجه نخواهد شد. پیش بینی می شود این مینی کامپیوتر با استقبال زیادی در بازار مواجه شود. باید منتظر بمانیم و ببینیم که این پیش بینی تا چه اندازه صحیح خواهد بود!

منبع: gizmochina