مینی پی سی جدید Minisforum UM690S به بازار آمد! این محصول جدید از پردازندۀ AMD Ryzen 9 قدرت می گیرد و به سیستم خنک سازی قدرتمند تری نسبت به قبل مجهز شده است. لازم به ذکر است که قیمت پایۀ این کامپیوتر کوچک از 351 دلار شروع می شود. در ادامه با مشخصات کامپیوتر کوچک Minisforum UM690S بیشتر آشنا می شویم.

مجهز شدن مینی کامپیوتر Minisforum UM690S به خنک کننده و پردازنده AMD Ryzen 9

مینی پی سی UM690S با ابعاد 129x126x48 میلی متر عرضه شده و به عنوان عضو جدید سری Venus برند Minisforum معرفی شده است. پردازندۀ رده بالای AMD Ryzen 9 در این کامپیوتر کوچک با حافظه رم DDR5 و حافظه اس اس دی PCIe 4.0 جفت شده است. لازم به ذکر است که این مینی کامپیوتر از لحاظ مشخصات فنی اصلی شباهت زیادی با مدل UM690 دارد، اما کمی ارتقا یافته تر است.

یکی از موارد ارتقا یافته در مینی کامپیوتر Minisforum UM690S سیستم خنک کنندۀ آن است که باعث می شود تا دستگاه برای مصارف سنگین کاملاً آماده باشد. همچنین این مینی پی سی دارای دو فن اضافه در کف است که جریان هوا را با کیفیت بهتری درون دستگاه برقرار می کند. شرکت Minisforum اعلام کرده است که سیستم خنک سازی جدید این مینی پی سی دمای رم و SSD آن را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

مجهز شدن مینی کامپیوتر Minisforum UM690S به خنک کننده و پردازنده AMD Ryzen 9

قلب تپندۀ مینی کامپیوتر Minisforum UM690S را پردازندۀ AMD Ryzen 9 6900HX تشکیل می دهد. این پردازنده که بر مبنای معماری Zen 3+ ساخته شده، دارای 8 هسته با فرکانس 4.9 گیگاهرتز و پردازندۀ گرافیکی مجنمع Radeon 680M است. این گرافیک مجتمع بر اساس معمالی RDNA 2 توسعه یافته است. دو اسلات DDR5 SODIMM و یک اسلات PCIe 4.0 نیز درون این مینی کامپیوتر تعبیه شده که برای ارتقای رم و حافظه ذخیره سازی کاربرد دارند. لازم به ذکر است که فضای داخلی مینی پی سی UM690S برای نصب حافظه های ذخیره سازی 2.5 اینچ ساتا نیز مناسب است.

بر روی پنل پشتی مینی کامپیوتر Minisforum UM690S شاهد قرارگیری پورت های زیر هستیم:

  • دو پورت USB-C (با استاندارد USB4 و سازگار با پهنای باند 10 گیگابیت در ثانیه)
  • چهار پورت USB-A (با پهنای باند 10 گیگابیت در ثانیه)
  • دو پورت HDMI (سازگار با رزولوشن 4K@60Hz)
  • یک جک صدای 3.5 میلی متری (کومبو)
  • یک پورت 2.5 گیگابیت LAN

مینی کامپیوتر Minisforum UM690S به یک اسلات M.2 2230 E-key نیز مجهز است که می تواند برای نصب ماژول وایرلس به کار رود.

مجهز شدن مینی کامپیوتر Minisforum UM690S به خنک کننده و پردازنده AMD Ryzen 9

مینی پی سی Minisforum UM690S Venus در حال حاضر از طریق وب سایت رسمی شرکت سازنده برای خرید عمومی در دسترس قرار گرفته است. نسخه خام (barebone) این مینی پی سی با قیمت 351 دلار عرضه شده است. این نسخه 64 گیگابایت رم دارد اما فاقد حافظه ذخیره سازی است. نسخه دیگری از این مینی کامپیوتر با 1 ترابایت حافظه داخلی نیز ارائه شده که این نسخه 575 دلار قیمت دارد. توجه داشته باشید که این قیمت ها فعلاً با تخفیف لحاظ شده است و قطعاً در آینده با افزایش آنها در بازارهای جهانی مواجه خواهیم شد.

منبع: gizmochina