شرکت Minisforum در بازار کامپیوتر نام شناخته شده ای است و مدل های متنوعی را راهی این بازار کرده است. این شرکت در جدیدترین اقدام خود، دو مینی کامپیوتر UM780 Pro و UM790 Pro را عرضه کرده است. این دستگاه ها با بهره بردن از پردازنده های AMD Phoenix (سری Ryzen 7040)، جزء قدرتمند ترین مدل های Minisforum به حساب می آیند و از توان پردازشی بالایی بهره می برند. در ادامه نگاه دقیق تری به این مینی کامپیوترها انداخته ایم؛ با ما همراه باشید.

بررسی مینی کامپیوترهای جدید Minisforum

در حال حاضر بخشی از اطلاعات مربوط به مینی کامپیوترهای UM780 Pro و UM790 Pro منتشر شده است که یک دید کلی نسبت به آنها را به ما می دهد. بر مبنای این اطلاعات، در این کامپیوترهای کوچک از پردازنده های Ryzen 9 7940H/HS و Ryzen 7 7840H/HS استفاده شده است. این پردازنده ها بر مبنای معماری Zen 4 طراحی شده اند و به 8 هسته، 16 ترد و سرعت کلاک 5.2 گیگاهرتز مجهز شده اند. همچنین این پردازنده ها از گرافیک مجتمع Radeon 780M که بر مبنای معماری RDNA 3 طراحی شده است، بهره می برند. جدیدترین مینی کامپیوترهای Minisforum از حافظه های رم DDR5-5600 به صورت دو کاناله پشتیبانی می کنند.

بررسی مینی کامپیوترهای جدید Minisforum

مینی کامپیوترهای UM780 Pro و UM790 Pro از سیستم خنک سازی اکتیو Minisforum بهره می برند. این سیستم که Cold Wave نام دارد، به خوبی از عهده خنک سازی پردازنده، حافظه رم و SSD دستگاه بر می آید. در زمینه طراحی نیز باید گفت که این دستگاه ها از بدنه تمام فلزی به رنگ مشکی برخوردارند و در کناره بدنه آنها دریچه هوا تعبیه شده است. این دو مینی کامپیوتر طراحی ظاهری شیک و جذابی دارند و به خوبی با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ می شوند.

بررسی مینی کامپیوترهای جدید Minisforum

پورت های این دو دستگاه جدید شامل USB4 (تایپ سی)، USB 3.2 نسل 2 (تایپ A) و LAN (2.5 گیگابیت) می شوند. همچنین این دستگاه به ماژول وایرلس Killer و پورت HDMI مجهزند. لازم به ذکر است که پورت USB4 مینی کامپیوترهای جدید Minisforum از توان شارژ 100 وات پشتیبانی می کند و بالاترین سرعت شارژ ممکن را ارائه می دهد. همچنین شما می توانید از این دستگاه ها برای اتصال همزمان به 4 مانیتور، خروجی تصویر بگیرید.

قیمت نسخه پایه مینی کامپیوتر Minisforum UM780 Pro در حال حاضر 550 دلار اعلام شده است. اما در رابطه با قیمت مدل UM790 Pro هنوز اطلاعاتی در دسترس قرار نگرفته است. این کامپیوترهای کوچک علاوه بر مصارف اداری و خانگی، برای کاربری های حرفه ای تری مانند رندرینگ نیز مناسب هستند و پیش بینی می شود تا استقبال خوبی از آنها در بازار به عمل آید. به طور کلی بازار مینی پی سی روزهای پر رونقی را پشت سر می گذارد و تقریباً هر هفته مدل های جدیدی در آن عرضه می شود. مینی کامپیوتر به دلیل ابعاد فوق العاده کوچکی که دارد، باعث صرفه جویی در فضا می شود و به همین دلیل محبوبیت آن در حال افزایش است. از مینی پی سی به طور عمده در ادارات، شرکت ها و سازمان ها استفاده می شود.

منبع: gizmochina