آیا از کسانی هستید که برای سال های طولانی از دستیارهای دیجیتال ویندوز مانند Clippy استفاده می کرده اید؟ اگر جزء این دسته از افراد هستید، خبرهای هیجان انگیزی برای شما داریم! به تازگی یک برنامه نویس به نام FireCube یک اپلیکیشن را به مایکروسافت استور اضافه کرده است که قدرت ChatGPT را به دستیار Clippy اضافه می کند. شما می توانید این دستیار را به طور مستقیم بر روی دسکتاپ ویندوز 11 قرار دهید و از فناوری هوش مصنوعی چت جی پی تی برای کار کردن با آن بهره ببرید.

اضافه شدن هوش مصنوعی به دستیار دیجیتال Clippy

این اپلیکیشن جدید با نام Clippy by FireCube شناخته می شود و از سرویس های OpenAI بهره می برد تا قابلیت های پیچیده هوش مصنوعی را به دستیار دیجیتال ساده Clippy اضافه کند. این برنامه از تمام قابلیت های نسخه اصلی Clippy مثل نوشتن یک نامه یا متن کوتاه برخوردار است و در عین حال به ویژگی های هوشمند نیز مجهز شده است. به عنوان مثال Clippy by FireCube قادر است تا به سؤالات پیچیده شما پاسخ دهد، متن های خلاقانه برایتان بنویسد و در کد نویسی کمکتان کند.

اضافه شدن هوش مصنوعی به دستیار دیجیتال Clippy

هر کاری که ChatGPT قادر به انجام دادن است، اکنون توسط Clippy هم قابل انجام است! زمانی که نسخه جدید این اپلیکیشن را نصب می کنید، آیکون کلاسیک و آشنای نسخه اورجینال Clippy در سمت راست پایین دسکتاپ ظاهر می شود و در تمام لحظات آماده پاسخ گویی به درخواست های شما است.

توجه داشته باشید که برای استفاده از برنامه Clippy by FireCube به یک API Key شخصی از OpenAI نیاز خواهید داشت. برای این منظور باید به وب سایت اوپن ای آی مراجعه و در آن حساب کاربری ایجاد کنید. پس از آن با پرداخت هزینه مربوطه می توانید از وب سایت این شرکت بخواهید تا برایتان API Key شخصی تولید کند. در نهایت باید این کد را در تنظیمات اپلیکیشن Clippy کپی کنید تا برنامه برای استفاده شما آماده شود.

برنامه Clippy by FireCube از مدل زبانی GPT 3.5 قدرت می گیرد و همان طور که اشاره شد، تمام امکانات ChatGPT را به دستیار دیجیتال کلیپی اضافه می کند. این در حالی است که شرکت مایکروسافت به تازگی دستیار هوش مصنوعی اختصاصی خود را با نام Windows Copilot برای ویندوز 11 معرفی کرده است. این ابزار به طور کامل در محیط ویندوز کاربرد دارد و شباهت زیادی به چت بات بینگ دارد. از آنجایی که بینگ چت نیز بر پایه فناوری ChatGPT عمل می کند، تمامی این ابزارها و دستیارها را می توان متعلق به یک خانواده دانست.

اضافه شدن هوش مصنوعی به دستیار دیجیتال Clippy

حدود چند ماه پیش که مایکروسافت از بینگ چت رونمایی کرد، ساتیا نادلا اعلام کرد که شرکت تحت امرش به سرعت قصد دارد تا فناوری هوش مصنوعی را با تمام سرویس های خود ادغام کند. اکنون پس از گذشت چند ماه به نظر می رسد که این وعده به حقیقت پیوسته است و سرویس های مایکروسافت یکی پس از دیگری در حال مجهز شدن به فناوری هوش مصنوعی هستند. فقط سؤالی که در این زمینه ایجاد می شود این است که وجود چند دستیار مختلف که تمامی آنها از یک فناوری واحد قدرت می گیرند و کاربرد کما بیش مشابهی دارند، تا چه اندازه می تواند برای کاربران قابل توجه و مفید باشد؟! باید منتظر بمانیم و ببینیم که مایکروسافت برای این چالش چه راه حلی دارد.

منبع: windows central