به نظر می رسد که زمان آپگرید کردن به سیستم عامل iOS 14 فرا رسیده است! چرا که اگر هنوز از iOS 13 بر روی گوشی آیفون خود استفاده کنید، از اواخر سال 2021 دیگر قادر به دریافت آپدیت های جدید اپلیکیشن Microsoft Teams نخواهید بود. این خبر همراه با جزئیات کامل در بخش Microsoft 365 Admin Center اعلام شده و مایکروسافت اعلام کرده که دستگاه های دارای سیستم عامل iOS 13 دیگر آپدیت های Teams را دریافت نمی کنند. همچنین از ماه اکتبر 2021 (مهر 1400) آپدیت های اپلیکیشن تیمز برای تمامی نسخه های پایین تر از iOS 13 ارائه نخواهد شد.

اپلیکیشن Microsoft Teams از آخر سال 2021 از iOS 13 پشتیبانی نخواهد کرد

توجه داشته باشید که آیفون های دارای سیستم عامل iOS 13 همچنان تا اواخر سال قادر به استفاده از مایکروسافت تیمز خواهند بود؛ اما دیگر آپدیت جدیدی از آن دریافت نمی کنند. این آپدیت ها شامل آپدیت های امنیتی این اپلیکیشن هم می شوند و بهتر است اگر از این اپلیکیشن استفاده می کنید، تا آخر سال 2021 سیستم عامل خود را به iOS 14 ارتقا دهید. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که کاربران iOS 13 و نسخه های پایین تر، قادر به نصب اپلیکیشن Teams بر روی آیفون خود نخواهند بود.

در بخش Microsoft 365 Admin Center در این رابطه چنین اعلام شده است:

«ما قصد داریم تا پشتیبانی اپلیکیشن Teams را بر روی سیستم عامل iOS 13 و نسخه های پایین تر متوقف کنیم. پیشنهاد ما به کاربران این سیستم عامل ها این است که سریع تر گوشی خود را به نسخه جدیدتر iOS آپگرید کنند تا بتوانند از خدمات ما بر روی اپلیکیشن تیمز بهره مند شوند. همچنین ما کاربران مایکروسافت تیمز را به این نکته تشویق می کنیم تا اپلیکیشن خود را به آخرین نسخه آپدیت کنند. به خصوص اگر از آخرین آپدیت آنها بیش از یک سال گذشته باشد. این موضوع به دلیل مسائل امنیتی اهمیت فوق العاده بالایی دارد.»
البته این موضوع به احتمال بسیار زیاد تعداد بالایی از کاربران آیفون را درگیر نخواهد کرد! چرا که اپل در تاریخ 3 ژوئن 2021 (12 تیر 1400) طی گزارشی اعلام کرد که بیش از 90 درصد از آیفون های فروخته شده در چهار سال اخیر، از سیستم عامل iOS 14 بهره می برند. با این وجود مایکروسافت این خبر را به صورت گسترده پوشش داده تا آن دسته از اندک کاربرانی که هنوز از iOS 13 استفاده می کنند، سیستم عامل خود را ارتقا دهند. اپلیکیشن تیمز در ماه های اخیر آپدیت های متعددی دریافت کرده و ویژگی های متعددی به آن اضافه شده است. به همین دلیل بهتر است تا کاربران آیفون سیستم عامل خود را به iOS 14 ارتقا دهند تا از ویژگی های جدید این اپ بتوانند استفاده کنند. به خصوص در دوران کرونا، این اپلیکیشن کاربرد بالایی برای برگزاری جلسات گروهی پیدا کرده و به صورت گسترده تری نسبت به قبل مورد استفاده قرار می گیرد. به طوری که شما می توانید محیط یک سالن کنفرانس را درون آن شبیه سازی کرده و حس برگزاری یک جلسه فیزیکی را در کنار همکارانتان تجربه کنید!

منبع: windowscentral