یک ویژگی جالب در اپلیکیشن مایکروسافت تیمز وجود دارد که آن را به طور کامل نسبت به دیگر اپلیکیشن های برگزاری چت ویدئویی مانند Zoom متمایز می کند! اگر از کاربران Zoom باشید، می توانید از بک گراند در چت های خود استفاده کنید. اما این بک گراندها برای هر کاربر متفاوت است و استفاده از آن بی نظمی و شلوغی خاصی را به دنبال دارد! اما در مایکروسافت تیمز با موضوع دیگری مواجهیم! با استفاده از این اپلیکیشن در حالت Together Mode، تمامی حاضران در جلسه ویدئویی، به صورت دیجیتال در یک محیط شبیه سازی با یک بک گراند مشترک قرار می گیرند (تا 49 نفر). به طوری که این احساس به کاربران دست می دهد که به صورت واقعی در یک اتاق و در کنار یکدیگر نشسته اند! این قابلیت براساس تکنولوژی هوش مصنوعی توسعه یافته و تجربه ای مشابه با واقعیت مجازی (VR) را برای کاربران به ارمغان می آورد.

Microsoft Teams شما و همکارانتان را در کنار هم یک محیط مجازی شده در اتاق جلسه قرار می دهد!

قابلیت Together Mode این امکان را به شما می دهد تا بتوانید بر روی چهره افراد و زبان بدن (body language) آنها فوکوس کنید. بنابراین طی برگزاری جلسه می توانید از حالات رفتاری و وضعیت کلی تمامی حاضران به طور دقیق مطلع شوید. همچنین این امکان برای شما وجود دارد تا از میزان چند آپشن مختلف (مانند نشستن در یک تالار سخنرانی یا نشستن در پشت میز کنفرانس)، محل مورد نظرتان برای برگزاری جلسه را انتخاب کنید.

قابلیت Together Mode با پس زمینه نشستن در تالار سخنرانی هم اکنون قابل استفاده است. سایر پس زمینه ها و آپشن ها برای انتخاب محل جلسه در آینده ای نزدیک به مایکروسافت تیمز اضافه خواهند شد. برای برگزاری جلسه در حالت Together Mode در مایکروسافت تیمز مراحل زیر را طی کنید:

  • اطمینان داشته باشید که مایکروسافت تیمز شما به آخرین نسخه آپدیت باشد.
  • یک تماس را آغاز کنید.
  • بر روی آیکون سه نقطه که در قسمت سمت چپ بالای تولبار اپلیکیشن قرار دارد، کلیک کنید.
  • گزینه Together Mode را انتخاب کنید.

پس از آن اپلیکیشن به صورت دیجیتال شما و همکارانتان را در یک تالار سخنرانی در کنار هم قرار می دهد.

در شرایطی که بسیاری از افراد هنوز به دلیل همه گیری ویروس کرونا مجبور به دورکاری یا تحصیل به صورت مجازی هستند، سرویس های چت ویدئویی مانند Teams، Zoom، Google Meet، Skype، FaceTime و Facebook Messenger Rooms کاربرد بالایی در میان کاربران پیدا کرده است. با وجود اینکه اپلیکیشن Zoom جزء اولین اپلیکیشن هایی بود که برای برگزاری کنفرانس ویدئویی مورد استفاده قرار می گرفت، مسائلی مانند مشکلات امنیتی و حریم شخصی و ارائه آمارهای اشتباه از جانب این شرکت در مورد تعداد جلسات روزانه برگزار شده در آن، کاربران را به سمت استفاده از سایر سرویس های چت ویدئویی سوق داده است.

در کنار حالت Together Mode، اپلیکیشن مایکروسافت تیمز آپدیت های جدید دیگری نیز دریافت کرده که از میان آنها می توان به امکان بالا بردن دست در میان جلسه (برای گرفتن وقت صحبت)، ابزار ساخت ایموجی، پشتیبانی از وایت برد، سازگاری با کورتانا و ارائه فایل متنی جلسات اشاره کرد.

منبع: cnet