مایکروسافت تیمز به زودی امکان pause و ضبط مجدد جلسات را به کاربران خواهد داد. مطابق با اخبار منتشر شده مایکروسافت در حال کار بر روی این قابلیت است و برنامه دارد تا از آن برای اواخر سال 2021 رونمایی کند.

قابلیت متوقف کردن ضبط جلسات به زودی به Microsoft Teams اضافه خواهد شد

ضبط جلسات یک روش عالی برای به اشتراک گذاشتن مطالب برای کسانی است که به هر دلیلی امکان شرکت در جلسه را نداشته اند. همچنین کاربران می توانند از فایل ضبط شده برای مرور جلسات و محتوای ارائه شده در آنها استفاده کنند. اما به هر حال گاهی اوقات پیش می آید که شما نیازی به ضبط تمام مدت زمان جلسه ندارید و فقط بخشی از آن را برای این منظور نیاز دارید.

مجبور به ضبط محتواهای اضافی و غیر ضروری نیستید

قابلیت pause و ادامه دادن ضبط، یک ویژگی کاربردی برای آماده کردن فایل جلسات برای مشاهده های بعدی است. ممکن است در حین برگزاری جلسه برنامه تان عوض شود و مجبور به متوقف کردن آن شوید. یا در خلال برگزاری جلسه، زمانی را برای استراحت و break در نظر گرفته باشید. در این حالات شما می توانید با استفاده از قابلیت pause، به سادگی ضبط جلسه را متوقف کنید و در زمان دلخواه خود، مجدداً آن را ادامه دهید. همچنین این ویژگی به مدیر جلسه این امکان را می دهد تا از ضبط محتواهای غیرضروری جلوگیری نماید.

امکان مدیریت حجم فایل نهاییِ جلسه ضبط شده

علاوه بر مزیت های فوق، قابلیت pause و ادامه دادن مجدد ضبط جلسه به کمتر شدن حجم فایل ضبط شده نیز کمک زیادی می کند. در واقع اگر فضای ذخیره سازی موجود بر روی سیستم شما محدود بود، می توانید با استفاده از این قابلیت حجم فایل نهایی را مدیریت کنید. به هر حال اگر تمام مدت زمان جلسه را ضبط کنید، حجم فایل نهایی بیشتر خواهد بود. ضبط بخش هایی از جلسه باعث می شود تا حجم فایل کمتر شده و ساده تر بتوانید آن را مدیریت کنید. همچنین در زمان انتقال فایل به سایر دستگاه ها یا به اشتراک گذاری آن با سایر کاربران، کار راحت تری پیش رو خواهید داشت. هر چه حجم فایل کمتر باشد، انتقال و آپلود آن سریع تر انجام می شود و سایر کاربران نیز در هنگام دانلود آن زمان کمتری را صرف خواهند کرد.

قابلیت pause و ضبط مجدد جلسه چه زمانی به مایکروسافت تیمز اضافه خواهد شد؟

در حال حاضر مایکروسافت تاریخ دقیقی برای رونمایی از قابلیت pause در هنگام ضبط جلسات اعلام نکرده است. در خبرهای مربوط به این موضوع فقط اعلام شده که این قابلیت حدود اواخر سال 2021 به مایکروسافت تیمز اضافه خواهد شد. این ویژگی کاربردی مسلماً باعث افزایش کارایی اپلیکیشن Microsoft Teams می شود. البته سایر اپلیکیشن ها، مانند Zoom پیش از این به این قابلیت مجهز بودند و به کاربران این امکان را می دهند تا ضبط جلسه را pause و مجدداً در زمان دلخواه خود آن را ادامه دهند. تا آخر امسال کاربران مایکروسافت تیمز نیز از این قابلیت بهره مند خواهند شد.

منبع: windowscentral