این روزها به دلیل همه گیری ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها به صورت مجازی و از راه دور انجام می شود. در این بین ابزارهای متعددی وجود دارد که کار از راه دور را برای شرکت ها و افراد آسان تر می کند. از جمله معروف ترین و کاربردی ترین این ابزارها باید به مایکروسافت تیمز اشاره کنیم که حتی پیش از شیوع کرونا هم محبوبیت زیادی در میان کاربران داشت! مایکروسافت تیمز یک اپلیکیشن ارتباطی است که برای انواع کسب و کارهای کوچک، سازمان های بزرگ و حتی فریلنسرها قابل استفاده است. همچنین مدارس و مراکز آموزشی می توانند از این اپلیکیشن برای ارتباط بین معلمان با دانش آموزان در گوشی موبایل، تبلت و کامپیوتر استفاده کنند. این نرم افزار از سطوح دسترسی مختلفی برخوردار است و می توان اتاق های گفتگوی مختلف در آن ایجاد کرد. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که Microsoft Teams یک نرم افزار رایگان است و امکان اضافه کردن 300 نفر به آن وجود دارد. از جمله امکاناتی که این نرم افزار در اختیار شما قرار می دهد می توان به چت صوتی و ویدئویی و اشتراک و ویرایش فایل در آفیس 365 اشاره کرد.

اضافه کردن مهمان اکنون به صورت پیش فرض در Microsoft Teams فعال است

یکی از قابلیت های این نرم افزار، امکان اضافه کردن مهمان (Guest) به اتاق های گفتگو است. اما آیا همه افراد قادر به اضافه کردن مهمان به مایکروسافت تیمز هستند؟ تا سال گذشته (2020) کاربران تیمز تنها زمانی می توانستند این کار را انجام دهند که ادمین دسترسی Guest را فعال کرده باشد. اما این امکان در آپدیت جدید این اپلیکیشن به صورت پیش فرض فعال است. اکنون تمامی کاربران مایکروسافت تیمز می توانند بدون نیاز به مجوز ادمین، مهمانان خود را به اتاق های گفتگو اضافه کنند. ولی آیا ادمین می تواند قابلیت اضافه کردن Guest را غیر فعال کند؟ مایکروسافت این امکان را برای ادمین در نظر گرفته تا در صورت نیاز این دسترسی را با مراجعه به بخش تنظیمات Org-wide نرم افزار غیرفعال نمایید.

دلیل تغییر تنظیمات مربوط به دسترسی مهمان در مایکروسافت تیمز چه بوده است؟

فعال و غیرفعال کردن این قابلیت کار فوق العاده آسانی به نظر می رسد. اما مایکروسافت اعلام کرده که تا پیش از ارائه آپدیت جدید این کار چالش های زیادی را به همراه داشته است:

«تا پیش از فوریه سال 2021، امکان اضافه کردن مهمان به مایکروسافت تیمز غیرفعال بود و ادمین حتماً باید آن را از بخش تنظیمات فعال می کرد. اما اعمال این تنظیمات به زمان زیادی، در حد چند ساعت نیاز داشت. به طوری که کاربران ممکن بود در هنگام اضافه کردن مهمان، با پیام Contact your administrator مواجه می شدند. این در حالی بود که تنظیمات اضافه کردن مهمان فعال بود و هنوز کاربران قادر به این کار نبودند!

به این ترتیب مایکروسافت تصمیم گرفت تا این قابلیت را به صورت پیش فرض در حالت فعال قرار دهد. اکنون در آپدیت ارائه شده برای این نرم افزار در فوریه سال 2021،  این تغییر اعمال شده است و دیگر از مشکلاتی که به آنها اشاره شد، خبری نخواهد بود.»
لازم به ذکر است که آپدیت مذکور در تاریخ 8 فوریه 2021 (20 بهمن 1399) عرضه شده و اکنون تمام کاربران مایکروسافت تیمز می توانند از آن استفاده کنند.

منبع: windowscentral