بررسی اینکه چه کسانی در جلسات برگزار شده در اپلیکیشن Microsoft Teams حضور داشته و به محتوای ارائه شده در آن دسترسی داشته اند، کار چندان آسانی نیست. اما این وضعیت به زودی تغییر خواهد کرد؛ چرا که مایکروسافت قصد دارد تا ویژگی دانلود فایل گزارش حضور افراد را پس از اتمام جلسات یا وبینارها به اپلییکشن کاربردی تیمز اضافه کند. این ویژگی به طور گسترده از جانب کاربران درخواست شده و در فروم مایکروسافت تیمز، حدود 20 هزار رأی آورده است.

قابلیت دانلود فایل گزارش از حضور افراد در جلسات به زودی به Microsoft Teams اضافه می شود

تا پیش از ارائه این آپدیت، شما می توانستید فایل مربوط به گزارش جلسه را پیش از برگزار شدن آن دانلود کنید. این محدودیت باعث شده تا مدیران قادر نباشند تا وضعیت حضور افراد را بررسی کنند. البته توجه داشته باشید که این موضوع به عنوان یک باگ نرم افزاری شناخته نمی شود و هیچ خللی در روند برگزاری جلسات در اپلیکیشن Microsoft Teams ایجاد نمی کند. با این وجود با اضافه شدن این ویژگی، کارایی های این اپلیکیشن نسبت به گذشته ارتقا خواهد یافت.

در پست موجود در فروم مایکروسافت تیمز در رابطه با این موضوع چنین اعلام شده است:

«در حال حاضر هیچ روشی برای مشاهده لیست افراد حاضر در جلسات مایکروسافت تیمز پس از اتمام آن وجود ندارد. تیم مایکروسافت تیمز در نظر دارد تا قابلیتی برای مشاهده یا اکسپورت فایل لیست حاضرین در جلسه را فراهم آورد تا مدیران قادر به مشاهده نام افراد حاضر جلسه، زمان ورود و خروج آنها و مدت زمان حضورشان در جلسه باشند. این ویژگی احتمالاً ظرف چند هفته آینده (ایپریل 2021) به Microsoft Teams اضافه خواهد شد و شما پس از آپدیت اپلیکیشن، به آن دسترسی خواهید داشت».

اپلیکیشن مایکروسافت تیمز یکی از کاربردی ترین اپلیکیشن های کار گروهی است که امکان برگزاری جلسات به صورت متنی، صوتی و تصویری را به شما می دهد. این اپلیکیشن به خصوص در دوران همه گیری کرونا و اعمال محدودیت های اجتماعی محبوبیت بیشتری نیز پیدا کرده و به طور گسترده توسط کاربران مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از اپلیکیشن Microsoft Teams بر روی کامپیوتر و گوشی موبایل افراد مختلف در سرتاسر جهان می توانند به سادگی با یکدیگر در ارتباط باشند و جلسات کاری خود را از منزل برگزار کنند. اخیراً با افزایش استفاده از این اپلیکیشن، مایکروسافت آپدیت های متنوعی برای آن ارائه داده است و در صدد ارتقای کارایی های آن برآمده است. با آپدیت جدید مایکروسافت تیمز، مدیران می توانند کنترل بیشتری بر روی جلسات داشته باشند و وضعیت حضور کارمندان در جلسات را به طور کامل بررسی نمایند.

منبع: windowscentral