مراسم اختصاصی Surface and AI چندی پیش برگزار شد و مایکروسافت از جدیدترین دستاوردهای نرم افزاری و سخت افزاری خود طی آن رونمایی کرد. با این حال این مراسم پخش زنده نداشته و برخی محصولات جدید مایکروسافت راهی به استیج اصلی آن نداشته اند! این موارد باعث شده تا دستگاه هایی مانند Surface Hub 3 از نگاه ها مخفی باقی بمانند و آن طور که باید و شاید به آنها توجه نشود! با این حال مایکروسافت با انتشار یک ویدئو در یوتیوب و یک پست در انجمن Tech Community به طور مفصل این دستگاه را معرفی کرده است. ما نیز قصد داریم تا در این مقاله شما را با نسل جدید آل این وان سرفیس هاب مایکروسافت بیشتر آشنا کنیم! پس با ما همراه باشید.

رونمایی از آل این وان Microosft Surface Hub 3

سرفیس هاب 3 در دو مدل عرضه می شود؛ یکی مدل 50 اینچی که می توان آن را چرخاند و به طور عمودی مورد استفاده قرار داد، و دیگری مدل 85 اینچی که فقط به طور افقی قابل استفاده است. نسخه 50 اینچی این دستگاه با پایه های نصب دیواری سازگار است و همچنین می توان آن را بر روی پایه های چرخ دار قرار دارد. حتی یک باتری APC Charge Mobile Battery نیز در آن به کار رفته که به شما اجازه می دهد تا از این دستگاه تا حداکثر 2 ساعت بدون نیاز به اتصال به برق استفاده کنید.

آل این وان سرفیس هاب 3 به طور پیش فرض به نسخۀ ویندوز نرم افزار Microsoft Teams مجهز است که «با تمام فضاهای کاریِ مبتنی بر جلسات» سازگاری دارد. شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که این دستگاه به گونه ای طراحی شده تا بتوان آن را از اتاقی به اتاق دیگر حمل کرد و تجربۀ برگزاری جلسات در محیط های مختلف را گسترش داد. همان طور که از تمام محصولات جدید مایکروسافت انتظار می رود، Surface Hub 3 نیز به ابزارهای هوش مصنوعی از جمله Copilot مجهز است.

مایکروسافت قابلیت های کلیدی سرفیس هاب 3 را در موارد زیر خلاصه کرده است:

  • قابلیت چرخش هوشمند و نصب عمودی (Portrait)

مدل 50 اینچ سرفیس هاب 3 می تواند به طور فیزیکی بچرخد و به صورت افقی (Landscape) یا عمودی (Portrait) مورد استفاده قرار گیرد. به این ترتیب متناسب با چیدمان وسایل در اتاق جلسات خود، می توانید نحوۀ استفاده از این All-in-one را تغییر دهید. به عنوان مثال اگر به یک وایت برد هوشمند نیاز دارید، می توانید جلسه خود را با حالت افقی شروع کنید؛ و اگر در ادامه خواستید یک تماس ویدئویی برقرار کنید، می توانید این دستگاه را بچرخانید تا به صورت عمودی در آید و حس مکالمه بهتر به شما منتقل شود.

  • قابل حمل بودن و انعطاف پذیری بالا

نسخه 50 اینچ سرفیس هاب 3 کاملاً قابل حمل است و با پایه چرخ دار Steelcase Roam Stand سازگاری دارد. این مورد انعطاف پذیری این دستگاه را ارتقا داده است. البته شما می توانید انواع پایه های چرخ دار و دیواری برند Steelcase و دیگر شرکای تجاری مایکروسافت را برای این منظور مورد استفاده قرار دهید. با توجه به اینکه این دستگاه آل این وان به باتری داخلی مجهز است، می توانید آن را در هر جایی از اتاق (دور از پریزهای برق) نیز قرار دهید!

رونمایی از آل این وان Microosft Surface Hub 3

  • طراحی پرمیوم و رده بالا

سرفیس هاب 3 از لحاظ صوتی و بصری سطح جلسات شما را ارتقا می دهد. صفحه نمایش PixelSense این دستگاه با پشتیبانی از رزولوشن عالی 4K کیفیت تصویر بی نظیری را ارائه می دهد. همچنین روکش صد بازتاب به کار رفته بر روی این صفحه نمایش مانع از افت کیفیت تصویر در هر نوع شرایط نوری می شود.

  • صدای هوشمند

نسخه 50 اینچ سرفیس هاب 3 به اسپیکر داخلی و دو ردیف میکروفون مجهز است. فناوری Smart AV نیز صدای خروجی را متناسب با نحوۀ نصب دستگاه (افقی یا عمودی) بهینه سازی می کند و بهترین تجربۀ صدای استریو را به ارمغان می آورد.

  • یکپارچه سازی بی نقص

این مدل از  آل این وان مایکروسافت با تمام لوازم جانبی تحت لایسنس Microsoft Teams Rooms سازگاری دارد و در اتاق های کنفرانس بزرگ نیز قابل استفاده است. برای این منظور این دستگاه به پلتفرم Microsoft Teams Rooms بر روی ویندوز مجهز شده است. این پلتفرم دنیای از امکانات را برای اتاق های جلسات مختلف (از اتاق جلسات سنتی تا کلاس های آموزشی بزرگ و مدرن) فراهم می آورد و امکان استفاده از چندین میکروفون، اسپیکر، دوربین و... را به شما می دهد.

  • امکانات بیشتر برای مشارکت و کارهای گروهی

سرفیس هاب 3 از حداکثر دو قلم لمسی Surface Hub یا Surface Slim پشتیبانی می کند و در مجموع توانایی تشخیص 20 نقطۀ لمس شده را به طور هم زمان دارد. این ویژگی امکان کار گروهی و مشارکت در جلسه را برای حاضرین فراهم می آورد. با توجه به اینکه این دستگاه آل این وان به فناوری شناسایی رد کف دست مجهز است، می توانید یک تجربه طبیعی از لمس آن را به دست آورید!

رونمایی از آل این وان Microosft Surface Hub 3

  • عملکرد سریع تر

با 60 درصد بهبود عملکرد CPU و 160 درصد بهبود عملکرد GPU، مایکروسافت سرفیس هاب 3 به مراتب سریع تر از قبل عمل می کند و لذت کار کردن با یک دستگاه قدرتمند و به روز را برای مشتریان به ارمغان می آورد. به این ترتیب برای نصب نرم افزارهای مبتکرانه ای که در آینده عرضه می شوند، محدودیتی نخواهید داشت. با توجه به سخت افزار قدرتمند به کار رفته در سرفیس هاب 3، این دستگاه می تواند تحولی عظیم در جلسات و کلاس های آموزشی ایجاد کند و سطح هر نوع محیط کاری و آموزشی را چندین پله ارتقا دهد.
مایکروسافت به طور دقیق در مورد قیمت آل این وان سرفیس هاب 3 مطلبی را منتشر نکرده است. اما از آنجایی که این دستگاه در حوزۀ کسب و کار قرار دارد، احتمالاً قیمت بالایی خواهد داشت. نسل قبلی این دستگاه، Surface Hub 2S، با قیمت ابتدایی حدود 9000 دلار در بازار موجود است!

منبع: windows central