تبلت Microsoft Surface Duo در زمان عرضه کاربران را به دو دسته تقسیم کرد: برخی معتقد بودند که این تبلت یک سقوط برای مایکروسافت است؛ در حالی که برخی دیگر اعتقاد داشتند که تبلت های دو صفحه ای کارایی خاص خود را خواهند داشت و به زودی جایگاه خود را در میان کاربران پیدا خواهند کرد. به هر حال به نظر می رسد که مایکروسافت برای این تبلت برنامه دارد و قصد دارد تا در سال 2021 از Surface Duo 2 نیز رونمایی کند. این در حالی است که احتمالاً مایکروسافت برنامه ای برای ورود مجدد به بازار گوشی های هوشمند نخواهد داشت.

تبلت Microsoft Surface Duo 2 با دوربین بهتر و پشتیبانی از 5G تا پاییز 1400 به بازار عرضه می شود

تبلت اصلی Surface Duo در اکتبر سال 2019 معرفی شد اما تا سپتامبر 2020 عملاً برای خرید در دسترس نبود. در واقع مایکروسافت در پشت صحنه در حال کار بر روی این تبلت بوده و برخی پیشرفت های حاصل شده در صنعت گوشی های هوشمند را به آن اضافه کرد. به این ترتیب پس از تقریباً یک سال، مایکروسافت تبلت Duo را با تراشه اسنپ دراگون 855، شش گیگابایت حافظه رم و دوربین تقریباً متوسط به بازار عرضه کرد.

با توجه به پیشرفت های بیشتری که در عرض یک سال اخیر در زمینه سخت افزار و نرم افزار تبلت و گوشی رخ داده، مایکروسافت قصد ارتقا تبلت Duo و عرضه Surface Duo 2 تا پاییز 2021 را دارد. هنوز اطلاعات دقیق و مشخصی در رابطه با ویژگی های فنی و ظاهری این تبلت ویندوزی ارائه نشده است. اما انتظار می رود این تبلت از تراشه سریع تری نسبت به مدل 855 برخوردار باشد و از فناوری ارتباطی 5G نیز پشتیبانی کند. همچنین پیش بینی می شود مایکروسافت سیستم دوربین های تبلت جدید خود را نیز ارتقا دهد.

تبلت Microsoft Surface Duo 2 با دوربین بهتر و پشتیبانی از 5G تا پاییز 1400 به بازار عرضه می شود

اما نکته هیجان انگیز در رابطه با Duo 2 بیشتر به ارتقاهای نرم افزاری آن مربوط می شود. کاربران Surface Duo از ارائه نشدن تاریخ دقیق برای آپدیت سیستم عامل آن به اندروید 11 گلایه دارند و همچنین از آپدیت های جزئی و گاه و بیگاه آن خسته شده اند! همچنین برخی نرم افزارهای این تبلت (هم نرم افزارهای مایکروسافت و هم نرم افزارهای اندروید) باگ های بی شماری دارند و بعضاً قادر به مدیریت نمایش دو صفحه ای و تفکیک صفحه نمایش ها ندارند.

مطابق با خبرهای منتشر شده، مایکروسافت به طور اختصاصی قصد کار بر روی ارتقای ویژگی های نرم افزاری Duo 2 دارد و قصد دارد تا از متخصصان اندروید بیشتری در این زمینه بهره ببرد. چرا که گوگل در حال حاضر بر روی صفحه نمایش های تاشو متمرکز شده و این موضوع در نسخه پیش نمایش اندروید 12 برای توسعه دهندگان (Android 12 Developer Preview) کاملاً مشهود است. علاوه بر این، مایکروسافت و گوگل در حال حاضر در طراحی گوشی های تاشو با هم همکاری دارند.

سامسونگ که به عنوان یکی از پیشتازان صنعت گوشی های تاشو شناخته می شود، احتمالاً با عرضه گوشی Galaxy Z Fold 3 جایگاه خود در این حوزه را مستحکم تر خواهد کرد. اما اگر مایکروسافت بتواند مشکلات نرم افزاری Surface 2 را حل کند و یک مجموعه کاربردی سخت افزاری و نرم افزاری را ارائه دهد، احتمالاً بازار دستگاه های هوشمند تاشو با تحول قابل توجهی روبرو خواهد شد!

منبع: androidcentral