بله، بالاخره اتفاق افتاد! پس از رونمایی از نسخه اورجینال ویندوز 11 در سال 2021، مایکروسافت سرانجام نسخه پیش نمایش اپلیکیشن Windows Paint را معرفی کرد. چیزی که در این رابطه جلب توجه می کند، مجهز شدن این اپلیکیشن به قابلیت Dark Mode است. این برای اولین بار است که پینت پس از عرضه رسمی در سال 1985 در قالب ویندوز 1.0، از دارک مد پشتیبانی می کند!

پشتیبانی مایکروسافت Paint از قابلیت دارک مد

اپلیکیشن Paint جدید با قابلیت دارک مد به تازگی برای کاربران اینسایدرز در پروژه های Canary و Dev Channels در دسترس قرار گرفته است. این طور که مایکروسافت اعلام کرده، نسخه نهایی این برنامه تا پایان سال جاری برای تمامی کاربران ویندوز 11 قابل استفاده خواهد بود.

علاوه بر دارک مد، پینت جدید در برخی زمینه های دیگر نیز با ارتقاهای قابل توجهی مواجه شده است. به عنوان مثال قابلیت Zoom در این برنامه اکنون دقیق تر شده است و عملکرد بهتری را ارائه می دهد. به طوری که کیفیت تصویر بزرگ نمایی شده کاملاً قابل قبول است و دیگر شاهد دانه دانه شدن آن نیستیم. برای بهره بردن از قابلیت زوم، باید از منوی کشویی جدید اضافه شده به پینت استفاده کنید.

به طور کلی Paint در طول سال های حیات خود چندین و چند آپدیت اساسی دریافت کرده است. این برنامه که می توان آن را قدیمی ترین دوست ویندوز دانست، با عرضه ویندوز 11 با تحولی بزرگ روبرو شد و مایکروسافت وعده اضافه شدن چندین ویژگی جدید به آن را به کاربران خود داد! یکی از این قابلیت ها، دارک مد بود که برای چندین سال فقدان آن در پینت حس می شد. از آن زمان تا کنون، کاربران ویندوز 11 منتظر اضافه شدن Dark Mode به پینت بودند و اکنون انتظار آنها به پایان رسیده است.

پشتیبانی مایکروسافت Paint از قابلیت دارک مد

مایکروسافت قصد دارد تا به زودی مجموعه ای از امکانات جدید را به ویندوز 11 اضافه کند. از جمله این امکانات می توان به دستیار هوش مصنوعی کوپایلت (AI Copilot)، پشتیبانی داخلی از فرمت های 7zip و .RAR در فایل اکسپلورر و خارج کردن آیتم های موجود در تسک بار از حالت گروه بندی اشاره کرد. ضمن اینکه ویندوز 11 به زودی از قابلیت کنترل و شخصی سازی نورپردازی سخت افزار متصل به سیستم برخوردار خواهد شد. به این ترتیب بدون نیاز به نصب برنامه های اضافی، می توانید نورپردازی RGB سخت افزار سیستم خود را کنترل کنید.
انتظار می رود این ویژگی ها به عنوان بخشی از آپدیت نسخه 23H2 به ویندوز 11 اضافه شود. مایکروسافت برنامه دارد تا این آپدیت را در فصل پاییز 2023 ارائه دهد. به احتمال بسیار زیاد قابلیت دارک مد نیز در قالب همین آپدیت به اپلیکیشن Windows Paint اضافه خواهد شد.

پشتیبانی مایکروسافت Paint از قابلیت دارک مد

بد نیست بدانید که ویندوز 11 در جدیدترین آپدیت ماهانه خود به یک سری ویژگی های دیگر هم مجهز شده است. به روز رسانی بخش Widgets Board، نمایش ثانیه در ساعت تسکبار و آپدیت اپلیکیشن Photos از مهم ترینِ این ویژگی ها هستند. با توجه به این اخبار، باید منتظر روزهای هیجان انگیزی برای کاربران سیستم عامل ویندوز 11 باشیم.

منبع: windowscentral